اینستاگرام تجاری چه کمکی به کسب و کار شما می کند؟
- تبلیغات اینترنتی, کسب و کار اینترنتی
- آبان 8, 1396
فروشگاه اینترنتی جایی است که شما می توانید کالاهای خود را بدون داشتن مغازه یا محل فیزیکی برای فروش به نمایش بگذارید. این نوع فروشگاه معمولا از یک سیستم مدیریت محتوا تشکیل شده است . فروشگاه اینترنتی در واقع قابلیت بررسی از چند بعد را دارد که امروز در پنتازوم می خواهیم برای شما توضیح بدهیم.
ارتباط راحت تر با مشتریان از طریق فروش مجازی
در یک فروشگاه اینترنتی مشتریان امکان لمس، پرسش رو در رو از فروشنده، مقایسه و سنجش کالاها با یکدیگر را نخواهند داشت بنابراین شما اول از همه برای نمایش تصاویر و توضیحات محصولات، نیاز به یک سایت فروش اینترنتی خواهید داشت. امکانات ویژه ای که یک سایت اینترنتی در اختیار شما قرار می دهد می تواند به فروش و توسعه کسب و کار شما کمک کند. در بخش ارسال نظرات هر محصول مشتریان می توانند از تجربه خرید خود بنویسند و همین موضوع باعث ترغیب دیگر مشتریان به خریدو یا بررسی آن کالای خاص می شود.
در یک فروشگاه اینترنتی شما لازم نیست هر بار و برای هر مشتری مشخصات محصول را ذکر کنید! کافی است یک بار تصاویر و مشخصات هر محصول را درج کنید. و پس از آن می توانید لینک محصول را برای مشتریان خود ارسال کنید یا از طریق تبلیغات محصول خود را معرفی کنید.
حتما بخوانید: از سیر تا پیاز راه اندازی فروشگاه خرید اینترنتی
هزینه های نگهدای و توسعه کاهش پیدا می کند با فروشگاه اینترنتی
هزینه نگهداری هم شامل فرآیند های داخلی شرکت شما، هم هزینه های مربوط به نگهداری پرسنل و هم بخش ارتباط با مشتریان می شود. بهعنوان مثال، ثبت آنلاین سفارشات باعث میشود نیاز شما به کارکنان بخش خدمات مشتریان خیلی کمتر شود و فقط جهت کنترل و ارسال سفارشات نیاز به کارمند خواهید داشت. فروش آنلاین این امکان را فراهم میآورد که هم سفارشها و هم پرداختها را اینترنتی انجام دهید. با این کار از تعداد کارکنان و در نتیجه هزینههای اداری و دفتری کاسته میشود. بسیاری از موارد دیگر در مدیریت کسب و کار شما نیز قابل مدیریت از طریق فضای مجازی است.
با ایجاد فروشگاه اینترنتی می توانید خدمات بهتر ارائه دهید
در فضای مجازی امکان پاسخگویی به سوالات مشتریان را خواهید داشت. وبینارهایی برای فروش یا تبلیغات برگزار کرده و به مشکلات مشتریان رسیدگی کنید. همهی این کارها بدون اتلاف وقت انجام میشوند. در مورد توضیحات و پرسش های متداول در فروشگاه اینترنتی خود لازم نیست چند بار زمان صرف کنید! فقط کافی است یک بار ویدئویی یا لیستی از سؤالات رایج تهیه کنید و سالها مشتریانتان را برای دریافت پاسخشان به صفحهی مربوط به آنها ارجاع دهید. معمولا اطلاعاتی که برای آنها مهم است به دو دسته تقسیم میشود:
شما میتوانید با ایجاد وبسایت، تمامی اطلاعاتی را که مشتریان به آن نیاز دارند، درست موقعی که به آن نیاز دارند در اختیارشان بگذارید. این یعنی تماسهای تلفنی برای حل مشکلات کمتر میشوند و فروش افزایش پیدا میکند.
حتما بخوانید: هزینه تولید محتوا سایت اینترنتی
برای دنیا خدمات ارائه کنید!
شرکتها و فروشگاههایی که به صورت فیزیکی و یا همان سنتی بر پا می شوند، فقط میتوانند پذیرای تعداد محدودی مشتری در زمانهای خاصی باشند. با داشتن یک وبسایت خوب، در هر لحظه صدها و حتی هزاران نفر میتوانند از فروشگاه اینترنتی شما بازدید کنند. تصور کنید اگر بتوانید کالاها و خدمات خود را به تعداد نامحدودی از افرادی که علاقه مند به محصولات و خدمات شما باشند، مشتاق معرفی کنید، تجارت شما واقعا رونق می گیرد.
البته توانایی برخوردار بودن از هزاران بازدیدکننده تفاوت زیادی با داشتن هزاران بازدید کننده دارد. برای برخوردار شدن از مزایای فروشگاه اینترنتی باید همان کارهایی را انجام دهید که شرکتهای سنتی انجام میدهند: بازاریابی و تبلیغات و در مورد روش های افزایش ترافیک برای وب سایت خود فعالیت کنید.
حتما بخوانید:توصیه برای بازاریابی با هزینه مناسب برای کسب و کارها