7 ترند تکنولوژی تاثیرگذار در سال 2018
- کسب و کار, کسب و کار اینترنتی, ویژه
- دی 14, 1396
ارزش برند چطور تعیین می شود؟ در شرکت هایی که بودجه محدودی دارند چطور ارزش برند و اهمیت آن مشخص می شود؟ ارزش برند اغلب چیزی ملموس نیست و برای مردم سخت است که درک کنند واقعا آن برند چه ارزش افزوده ای برای شرکت داشته است. زمانی که می خواهید بنشینید و ارزش برند را تخمین بزنید خیلی اهمیت دارد که داشته های آن برند را لیست کنید. این موارد که باید آن ها در نظر بگیرید شامل لوگو، دارایی های دیجیتال (مانند سایت و شبکه های اجتماعی )، بسته بندی، استراتژی های بازاریابی و.. خواهد شد.
مرتبط بخوانید: مراحل برند سازی حرفه ای
بگذارید این طور بگوییم در واقع هر چیزی که مشتریان را با تصویر برند شما درگیر می کند، را باید در نظر بگیرید. با این حساب برند های قدرتمند ارزش زیادی خواهند داشت. بیایید به اتفاق نگاهی به ارزش برند های موفق بیاندازیم:
اپل ========= ارزشمندی برند 104.3 بیلیون دلار
کوکاکولا====== ارزشمندی برند 54.9 بیلیون دلار
مایکروسافت====ارزشمندی برند 56.7 بیلیون دلار
گوگل=========ارزشمندی برند 47.3 بیلیون دلار
آی بی ام======ارزشمندی برند 50.7 بیلیون دلار
برند سازی حرفه ای نیازمند صرف هزینه و مداومت است. اما چطور می توان ارزشمندی برند را محاسبه کرد؟ راه های فراوانی برای محاسبه ارزش برند وجود دارد که اتفاقا بیشتر آن ها قابل بحث هستند. فرآیند ارزش گذاری پیچیده است و شاید درک آن دشوار باشد. این موضوع اغلب به این دلیل است که ارزش برای مردم معنای متفاوتی دارد. مواردی که به صورت معمول در محاسبه ارزشمندی یک برند مورد استفاده قرار می گیرند:
در این روش برند بر اساس مجموع هزینه ها و یا دارایی های برند و بدهکاری های آن سنجیده می شود. در واقع این روش مجموع هزینه هایی است که تا زمان شکل دهی به برند انجام شده است. در واقع شما باید این هزینه ها را در نظر بگیرید: تمامی تاریخچه تبلیغاتی که برای برند شده است، هزینه ساخت کمپین ها، هزینه های پروموشن ها و هزینه هایی که برای ثبت و یا دریافت مجوزات آن برند شده است. از این روش هم می توان برای برندی که تازه ایجاد شده است و هم برای برندی که در فاز باز طراحی است، استفاده کرد. در استفاده از روش برآورد ارزش برند مبتنی بر هزینه در واقع تمام هزینه هایی که تا به حال انجام شده است را مشخص می کنید و سپس با هزینه های فعلی انجام آن کار مقایسه می کنید.
با استفاده از برآورد ارزش برند مبتنی بر بازار شما چند برند مختلف که در یک حوزه مشابه فعالیت دارند را با هم مقایسه می کنید. بنابراین در اینجا از روش های مقایسه مانند فروش برند در یک بازه خاص، مقایسه تراکنش های برند ها و ارزش سهام آن ها در بازار استفاده می کنید. بهتر است این طور به آن نگاه کنیم: برآورد ارزش برند مبتنی بر بازار در واقع همان قیمتی است که آن برند را در بازار خریداری می کنند.
این روش ارزش دهی به یک برند در واقع به عنوان رویکرد “در حال استفاده” است. این روش در آمد خالص آینده را که مستقیما به برند مربوط می شود را در نظر می گیرد. مشخص کردن ارزش برند در این روش شامل محاسبه موارد زیر می شود: درآمد، مبلغ حساب جاری شرکت، مبلغ ذخیره های شرکت است. همانطور که می بینید نسبت به روش های دیگر برآورد ارزش برند مبتنی بر درآمد قابل دسترس تر، شفاف تر و راحت است.
مرتبط بخوانید: برند سازی چیست؟
ما برای برند سازی، انتخاب شعار و انتخاب نام برند شما بسته های ویژه با پوشش نیازمندی های شما در این حوزه آماده کردیم. در صورتی که به این خدمات نیاز داشته باشید می توانید از مشاوره رایگان اولیه ما در تلگرام استفاده کنید و یا از طریق صفحه تماس با ما اقدام کنید. از برنامه ریزی برای موفقیت کسب و کار شما لذت می بریم.