آموزش تحلیل کسب و کار آنلاین
- تبلیغات اینترنتی, کسب و کار, کسب و کار اینترنتی, ویژه
- مهر 28, 1396
بازاریابی و تبلیغات مانند هر تخصص دیگری استراتژی های خاص خود را دارد. شما نیز برای تهیه استراتژی بازاریابی شرکت کوچک خود به اطلاعات مفید و کاربردی نیاز دارید.
استراتژی بازاریابی دیجیتال یکی از بخش های مهم کل استراتژی های بازاریابی کسب و کار است.
در واقع این موضوع برای شرکت هایی با کسب و کار آنلاین یا کسب و کارهای دیگر، اهمیت دارد.
البته برای شرکت های کوچک این استراتژی اهمیت بیشتری دارد.
برای بازاریابی کسب و کارهای کوچک، راه های تبلیغات محلی بسیار زیادی در فضاهای آفلاین وجود دارند.
اما همین کسب و کارهای کوچک هم برای موفقیت در بازار امروز و به حداکثر رساندن میزان فروش، نیاز به استراتژی های مفیدی برای بخش بازاریابی دیجیتال خود دارند.
استراتژی بازاریابی شرکت کوچک
کسب و کارهای کوچکی که بیشتر فعالیت خود یا تمام فعالیت خود را به صورت آنلاین انجام می دهند، برای کمک به بازدید کاربران آنلاین خود نیاز به تهیه استراتژی های بازاریابی دیجیتال دارند.
در استراتژی بازاریابی شرکت های کوچک 5 بخش اصلی وجود دارد. بعضی از این بخش ها در کسب کارهای محلی و در فضاهای آفلاین مؤثر است.
در حالی که بیشتر این بخش ها در کسب و کارهای فعال در اینترنت تأثیرگذار هستند.
بسیاری از کسب و کارهای کوچک تمام این 5 بخش را برای فعالیت خود در اینترنت انتخاب کرده اند. با هم به بررسی این موارد می پردازیم.
مرتبط بخوانید: روش های بازاریابی حرفه ای : 7 نکته واقعا ضروری
این بخش از بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک بسیار ضروری است. این بخش شانس رقابت با شرکت های بزرگتر را با دیده شدن در موتورهای جستجو به شما می دهد.
از آنجایی که مردم از موتورهای جستجو محلی و آنلاین برای پیدا کردن محصول مورد نظر خود استفاده می کنند؛ نمایش شرکت شما در جایگاه بالا نتایج جستجو با استفاده از کلمه های مربوط به محصولاتی که می فروشید مهم است.
در نتیجه این موضوع می تواند به برندسازی کسب و کار شما نیز کمک کند.
شرکت های بازاریابی اینترنتی حرفه ای این سرویس را تحت عنوان بهینه سازی موتور جستجو ارائه می دهند.
آن ها می توانند این اطمینان را بدهند که در هر بار جستجو توسط افراد مختلف در مورد محصولات شما، سایت شما مورد بازدید قرار گیرد.
خدمات مرتبط : سئو سایت
بازاریابی بر مبنای محل (محدوه فیزیکی کسب و کار شما) شامل بهینه سازی وب سایت برای نتایج جستجو است.
این موضوع در مورد گوگل صدق می کند که کسب و کار شما می تواند در دسته بندی نقشه ها و اطلاعات آدرس قرار گیرد و هر آنچه که مورد نیاز مشتریان آینده شماست در سایت شما بازدید شود.
تلفن تماس و آدرس وب سایت شما هم در این سیستم قابل دسته بندی است.
در همین راستا سرویس مشتریان نیز معمولا برای کمک به کسانی که مشتاق انتخاب محصولات یا خدمات شما هستند به وجود آمده است.
استراتژی بازاریابی شرکت کوچک
این بخش از استراتژی بازاریابی حول محور اطلاع رسانی درباره محصولات و خدمات به مشتریان آینده شما می چرخد.
درست مانند اطلاعات عمومی.
در بازار کسب و کار همه تلاش می کنند تا فروش داشته باشند؛ اما آن هایی که اطلاع رسانی می کنند، احتمال فروش شان بیشتر است.
مشتریان شرکت ها را در سطح خاصی از تخصص زمینه فعالیت آن شرکت دسته بندی می کنند که این موضوع در جلب اعتماد مصرف کنندگان بسیار مؤثر است.
در گذشته بازاریابی محتوا معمولا با بروشورهای چاپ شده و دفترچه های راهنما انجام می شد.
اما امروزه این بخش با نوشتن مقالات و روش های دیگر اطلاع رسانی در وب سایت آن کسب و کار می تواند انجام شود.
این نوع بازاریابی می تواند بسیار هوشمندانه انجام شود.
همه افراد از شبکه های اجتماعی حرف می زنند، اما در واقع این موضوع می تواند عضویت شرکت ها را در شبکه های اجتماعی برای فعالیت کسب و کارشان با مشکل مواجه کند.
انتخاب نوع شبکه اجتماعی و طرز استفاده از آن، به نوع کسب و کار شما به یک میزان بستگی دارد.
برای برخی از شرکت ها اطلاع رسانی رویدادها و ایجاد ارتباط مؤثر با مشتریان یک عامل مهم در موفقیت شان تلقی می شود.
برای کسب و کارهای دیگر نیز مانند یک رستوران محلی با استفاده از شبکه های اجتماعی، اطلاعاتی در مورد آخرین تغییرات ویژه و مواردی که به منوی خود اضافه کرده است به مشتریان می دهد که به عنوان یکی از راه های کسب موفقیت دیده شده است.
خدمات مرتبط : تولید محتوا و مدیریت اینستاگرام
مهم ترین جنبه استفاده از شبکه اجتماعی این است که بتوانید مشتریان خود را به شکل پایه ای جذب کنید تا فروش های پی در پی داشته باشید.
استراتژی بازاریابی شرکت کوچک
این نوع از بازاریابی در استراتژی بازاریابی شرکت های کوچکی که چه در فضای آنلاین و چه در فضای آفلاین فعالیت دارند؛ یک امر حیاتی است.
اساساً بازاریابی ایمیل در مورد دسته بندی مشتریان حال حاضر و آینده است.
این دسته بندی شامل نام و ایمیل مشتریانی است که به کسب و کار شما علاقه دارند و در واقع شما می دانید که این افراد با انتخاب خودشان در این دسته بندی قرار گرفته اند.
شاید بتوان با پیشنهاد اطلاع از محصولات جدید شما همراه با ارائه فرصت هایی برای ثبت نام در سایت برای کاربران جدید از این نوع بازاریابی استفاده کرد.
این روش می تواند اضافه شدن افراد به لیست مشتریان شما را ایجاد کند و ارزش آن را نیز افزایش دهد.
بسیاری از بازاریابان حرفه ای ارزش این لیست را در طولانی مدت بررسی می کنند.
بررسی استراتژی بازاریابی شرکت کوچک نیز در طولانی مدت اهمیت بسیار زیادی دارد.
اگر شما هم کسب و کار کوچکی دارید باید 5 زمینه بالا را در بازاریابی دیجیتال خود در نظر داشته باشید.
برنامه ای را برای خود تنظیم کنید و با تلاش ها و تجربه های دیگر خود در بازاریابی ترکیب کنید.
مرتبط بخوانید: بازاریابی حرفه ای : ترفند هایی رشد کسب و کار در سال 2019
بعضی از این زمینه های بازاریابی می توانند اهمیت و تأثیر بیشتری داشته باشند که این مورد به نوع کسب و کار شما بستگی دارد.
چنانچه توان هماهنگی این کار را در خود نمی بینید، می توانید در تمام زمینه های بازاریابی با برون سپاری از افراد حرفه ای کمک بگیرید.
استراتژی های بازاریابی اینترنتی که معمولا به صورت برون سپاری انجام می شوند، بیشتر با شبکه اجتماعی، موتور جستجو و بازاریابی جستجو محلی اجرا می شوند.
چون با وجود اینکه شما زمان کافی را برای انتخاب نوع بازاریابی اختصاص می دهید اما تغییر استراتژی مناسب و هماهنگ با مشکلات متعدد ایجاد شده، بسیار مشکل است. با استفاده از بازاریابی محتوا و ایمیل، بیشتر کارهای بازاریابی کسب و کارتان را خودتان می توانید انجام دهید.
اما شما همواره می توانید از مشاوران برای شروع استراتژی بازاریابی شرکت خود استفاده کنید.
آیا شما هم از این استراتژی ها در کسب و کار خود استفاده کرده اید؟ از کدام یک از این موارد موفقیت بیشتری به دست آورده اید؟
نظرات خود را در زمینه استراتژی های بازاریابی با ما در میان بگذارید.
اگر شما هم برای شروع یا گسترش کسب و کار خود نیاز به مشاوره دارید می توانید با مشاوران پنتازوم برای مشاوره کسب و کار و اجرای تبلیغاتی حرفه ای تماس بگیرید.
09223896531