آموزش تولید محتوا سایت
- بازاریابی محتوا
- دی 13, 1396
بازاریابی محتوا قطعا توجه بسیاری را به خود جلب میکند. امروزه بازاریابی دیجیتال بستری را فراهم کرده است که دسترسی خوانندگان به محتوای مختلف را آسان می کند. به نظر میرسد هزینه بازاریابی محتوا نسبت به هزینه سایر روشهای بازاریابی بسیار ارزانتر باشد. در این مطلب از وبلاگ پنتازوم ۳۰ نکته موثر و عملی را ارائه خواهیم کرد که نه تنها استراتژی بازاریابی محتوا را خواهیم آموخت بلکه می توانید عملکرد خوبی در این زمینه داشته باشید.
منظور از بی عیب و نقص، غلط املایی و یا دستور زبانی نیست. برای دستیابی به استراتژی بازاریابی محتوا موفق، همیشه باید هر چیزی را که مینویسید دوباره چک کنید و سپس منتشر کنید. اگر شما یک نویسنده خوب نیستید و یا یک چشم تیزبین برای بررسی جزئیات ندارید، می توانید انجام این کار را برون سپاری کنید و یا از ابزارهای ویرایش مختلف استفاده کنید.
خدمات مرتبط:خدمات تولید محتوا برای کسب و کارها
برای اینکه یک بازاریاب بزرگ و صاحب کسبوکار باشید، باید ابتدا مشتری را درک کنید. اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم که مهم نیست شما در چه کسب و کاری هستید، مهم این است که شما درک کنید که مردم محصولات یا خدمات مرتبط و کمککننده را خریداری می کنند.
استراتژی بازاریابی محتوا
زمانی که در حال تولید محتوا هستید، تا جایی که ممکن است خاص، مرتبط، مختصر و مفید باشید. به جای تلاش برای فروش محصولات و خدمات خود به مشتریان، برای آن ها ارزش قائل باشید و محتوای مناسب ارائه کنید. این نوع نگرش منجر به ایجاد استراتژی تولید محتوا بسیار موفق خواهد شد و احتمال اشتراک گذاری بیشتری را ایجاد خواهد کرد!
مرتبط بخوانید: هفت استراتژی برندسازی که منجر به موفقیت برند شما می شوند.!
برای رسیدن به یک نقطه روی نقشه، ابتدا به یک نقشه نیاز دارید! مانند هر گونه سفر، باید از یک نقشه راه استفاده کنید که راهنمای شما باشد. در تلاش برای رسیدن به هدف و تولید محتوا چه کاری انجام میدهید؟ آیا برند خود را تبلیغ می کنید؟ شاید محتوایی جهت فروش بیشتر ارائه می کنید؟ باز هم مهم نیست که شما از چه روشی استفاده می کنید، شما باید اهداف بازاریابی محتوا خود را مشخص کنید و این کار را باید قبل از شروع هر کار دیگری انجام دهید.
میدانید اکثر مخاطبین امروزی چه میخواهند؟ آنها میخواهند کلمه “رایگان” را بشنوند. آنها میخواهند احساس کنند که چیزی باارزشی را بدون پرداخت هیچ هزینهای دریافت می کنند. در حالی که بیشتر بازاریابان و برندها خدمات خود را در ازای پول ارائه می کنند، میتوانید وفاداری مشتری در آینده را با ارائه برخی از خدمات رایگان به دست آورید. اگر برخی اطلاعات با ارزش را به صورت رایگان به اشتراک بگذارید، شهرت و اعتماد به دست خواهید آورد.
محتوا میتواند به روشهای مختلفی استفاده شود و اینکه چگونه از آن استفاده میکنید بستگی به شما دارد. به اهداف کاری خود برسید. بازاریابان B۲B سی ونه درصد از بازاریابی خود را به بازاریابی محتوا اختصاص میدهند.با محتوای باکیفیت، شما میتوانید مشتریان بیشتری را به دست آورید.
محتوای طولانی توجه بیشتری را از گوگل و مردم به خود جلب میکنند. طبق آمار های ارائه شده، محتوای طولانیتر رتبه های جستجوی بهتری دارند. به طور متوسط صفحات با رتبه خوب در گوگل ۱،۸۹۰ کلمه ای هستند.
استراتژی بازاریابی محتوا
در اغلب موارد، یک پست ۲۵۰۰ کلمه ای:
توجه مخاطب را به خود جلب کرده و اطلاعات مرتبط بیشتری ارائه می کند.
کلمات کلیدی و SEO مناسبتری خواهد داشت.
باعث افزایش اعتبار وب سایت می شود.
هر فعالیت بازاریابی شامل بازاریابی محتوا، بازاریابی شبکه های اجتماعی و بازاریابی موتورهای جستجو، باید برای مخاطبان خاص انجام شود. هر چند ممکن است آرزو داشته باشید که هر شخصی در دنیا مشتری ایدهآل شما باشد اما به ندرت اینطور است. مطمئن باشید که مخاطبی را که برای آن ها محتوا تولید می کنید را می شناسید، قبل از اینکه بخواهید برای فروش محصولات خود کنید. عدم درک خریداران یک اشتباه جدی است که منجر به هدر دادن انرژی، زمان و پول شما می شود.
پست مهمان یک استراتژی در میان تولیدکنندگان محتوا است که دست کم گرفته می شود. اکثر بازاریابان فکر میکنند که ” چرا وقتی من میتوانم این کار را برای خودم انجام دهم، برای دیگران محتوا خلق کنم؟”
پاسخ ساده است. شما به رتبهبندی موتور جستجو، ترافیک بیشتر و به شهرت تجاری بیشتری نیاز دارید. وب سایتهای معتبر در حوزه خود پیدا کنید که در رقابت مستقیم با پیشنهادها و پست های شما قرار ندارند.
خدمات مرتبط : راه اندازی کسب و کار آنلاین
عناوین ضعیف منجر به نتایج ضعیف میشوند. زمانی که ما در مورد محتوا صحبت میکنیم، در واقع از طرفداران و فالورهای خود دعوت میکنیم که بر روی لینک ما کلیک کنند، محصولات ما را مصرف کنند و زمان ارزشمند خود را صرف خواندن آن کنند. برای دیدن حداکثر نتایج، عناوین محتواهای خود را برای موتور جستجو و خوانندگان تان بهینه کنید.
استراتژی بازاریابی محتوا
یک راه عالی برای ایجاد ترافیک بیشتر و یا مخاطبین جدید این است که محتواهایی را به طور اختصاصی به مشترکین خود پیشنهاد دهید. افراد دوست دارند احساس خاص بودن داشته باشند و زمانی که به آنها بگویید که فقط مشترکین می توانند “بهترین اطلاعات” را دریافت میکنند، احتمال بیشتری دارد که در مجموعه شما عضو شوند. می توانید به این افراد از طریق ایمیلهایی که ثبت کرده اند؛ محتوای ویژه ارائه دهید.
مرتبط بخوانید: خدمات تولید محتوا وبسایت
بازاریابی محتوا بدون ثبات درست مانند یک برنامه تناسب اندام است که به طور منظم انجام نمیشود. هر دو مورد نتیجه کمتری به وجود خواهند آورد. برای اینکه برند خود را محبوب کنید، باید به طور پیوسته محتوای ارزشمند و باکیفیت تولید و به اشتراک بگذارید. به این معنی که شما همیشه چیز جدیدی را منتشر خواهید کرد.
برای بهرهبرداری از محتوای خود به بهترین روش ممکن، گزینه اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی را در وب سایت و یا وبلاگ خود اضافه کنید. شما باید اشتراک گذاری مطالب را برای کاربران آسان کنید تا آن ها با یک کلیک بتوانند مطلب شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. هر پست یک ستون شناور اشتراک در شبکه های اجتماعی دارد که که با اسکرول کردن صفحه مکان آن تغییر می کند و همیشه در دسترس مخاطب قرار می گیرد.
استراتژی بازاریابی محتوا
زمانی که مخاطبین مقالهای را به پایان میرسانند، یک CTA (اقدام به تماس) ایجاد کنید که از آنها میخواهد محتوای شما را در رسانههای اجتماعی به اشتراک بگذارند.
یک گزینه عالی دیگر برای ایجاد اشتراک گذاری آسان مطالب در شبکه های اجتماعی این است که گزینه Tweet را در صورت امکان فعال کنید.
تعداد کمی از بازاریابان این کار را دوست دارند، شاید به این دلیل که بسیاری از آن ها درک نمی کنند که چقدر ترافیک اضافی میتواند از طریق کانال های مختلف به دست آورند.
مثالهایی از استفاده دوبار از محتوا این است که یک مقاله را به ویدیو، اینفوگرافیک، پادکست و یا پی دی اف تبدیل کنید. سپس هر نوع محتوا را در سایت مخصوص تبلیغ کنید. برای مثال ویدیو ها را در یوتیوب به اشتراک بگذارید.
شما باید روی تعداد کم و یا حتی یک شبکه اجتماعی تمرکز کنید. این کار بهتر از این است که چندین شبکه اجتماعی داشته باشید و نتوانید به خوبی آن را مدیریت کنید. شما همیشه میتوانید در یک کانال عملکرد بهتری داشته باشید.
نکته این است که بر ایجاد جامعه مخاطب گسترده درون یک شبکه اجتماعی تمرکز کنید، دسترسی خود را به میزان قابلتوجهی افزایش دهید و سپس به راه خود ادامه دهید.
مخاطبین هدف شما بیشترین زمان را در کجا خرج میکنند؟ فیس بوک؟ توییتر؟ اینستاگرام؟ تصمیم بگیرید که یک یا دو مورد را انتخاب کرده و فعالیت خود را شروع کنید.
خدمات مرتبط : مشاوره کارآفرینی
مفهوم syndication به توزیع محتوا به طور رایگان اشاره میکند تا برای وب سایت شما بک لینک ایجاد شود. شما برای این کار میتوانید یک مقاله را در ۱۰ وبلاگ منتشر کنید و ۱۰ لینک ایجاد کنید.
فقط مطمئن شوید وب سایتی که در آن محتوای خود را قرار می دهید از برچسب های استاندارد برای مقاله تان استفاده می کند.
در حالی که استراتژی بازاریابی محتوا شما میتواند (و باید) اهداف مشخصی داشته باشد، آگاهی از برند یکی از عوامل مهم است که باعث پیشرفت کسبوکار شما می شود. کمپین های بازاریابی محتوا شما هرگز نباید از نتیجه افزایش آگاهی از برند شما غفلت کنند.
مرتبط بخوانید: تولید محتوا خلاقانه: 50 راه حل واقعا کاربردی!
رویکرد تاثیرگذاری داشته باشید و نشان دهید که به محتوا، ارزشهای برند و یا ایده های خود علاقه دارید. چیزی که شما اساسا به آن نیاز دارید یک عقیده در مورد یک موضوع است که
محتوای شما مورد بحث قرار میگیرد. مطالب با کیفیت بالا به همراه نقل قول از افراد شناخته منتشر کنید تا از مزایای شگفتانگیز بهرهمند شوید.
استراتژی بازاریابی محتوا
گزینه دیگر این است که هزینه ای برای ترویج محتوای خود توسط افراد موثر پرداخت کنید. قبل از انجام این کار مطمئن شوید که تحقیقات، آنالیز مخاطبین و قابلیت اعتماد به برند را به طور صحیح انجام داده اید. همه اینها عناصری هستند که تفاوت را بین عملکرد خوب و بد ایجاد میکنند.
تحقیقات در مورد کلیدواژه فوقالعاده مهم هستند. هر چه بیشتر به کلمات کلیدی توجه داشته باشید، بهتر می توانید در موتورهای جستجو رتبه بگیرید. یکی از رایجترین اشتباهاتی که بازاریابان مرتکب میشوند، غفلت از فرآیند تحقیق کلمه کلیدی است. اینطور نیست که آنها این کار را انجام نمی دهند در واقع آن ها بهترین ترکیب احتمالی کلمات کلیدی را پیدا نمی کنند.
شما باید بدانید که مردم در حوزه شما به دنبال چه چیزی هستید؟ چه سوالاتی دارند؟ چه کاری انجام می دهند؟ چه چیزهایی میخوانند؟ کلمات کلیدی، بینش زیادی را در این زمینه ارائه میدهد. یک نگاه اجمالی به جستجوهای عمومی که مخاطبین انجام می دهند، داشته باشید. هدف این است که ببینیم آن ها چه میخواهند تا برایشان فراهم کنید.
خدمات مرتبط: آموزش بازاریابی اینترنتی (سطح 1)
محتوا را می توان مانند یک دستگاه فروش به طور غیر مستقیم در نظر گرفت. با این حال، اگر استراتژی بازاریابی محتوا شما شامل محتوای رایگان (پستهای وبلاگ، خبرنامه ها، پستهای رسانههای اجتماعی)باشد، شما باید یک هدف مشخصی برای این محتوا داشته باشید. هدف کامل می تواند تبدیل علاقه مند کردن مخاطبین به خدمات شما و سپس ارائه راه حل و یا انجام کاری برای تبدیل کردن آن ها به مشتری باشد.
استراتژی بازاریابی محتوا
آنالیتیک موضوع بسیار مهم است. فعالیت های بازاریابی محتوا در واقع وابسته به آمار هستند تا شما بتوانید کارهای خود را بهینهسازی کنید و در نهایت تلاشهای خود را افزایش دهید. در طول زمان، شما متوجه خواهید شد که آنالیتیک نتایج متفاوتی را ارائه میدهد. در اغلب موارد شما می توانید الگوهایی را پیدا کنید که به شما نشان می دهد چه چیزهایی بهتر عمل می کنند و چه چیزهایی توجه مخاطب را جلب نمی کند تا بتوانید عملکرد خود را بهبود بخشید.
مرتبط بخوانید:تولید محتوا حرفه ای : 15 رازی که باید بدانید!
امروزه جمعآوری دادهها بسیار زیاد است. هر شرکتی تلاش میکند داده هایی را جمع آوری کند. بیشتر آنها خواهان نام شما، ایمیل، شمارهتلفن، جنسیت و غیره هستند. تا بتوانند توصیفی از شما داشته باشند و آگهیهای مربوط به وضعیت فعلی شما را به بهترین روش ممکن ارائه کنند. این کار فروش آنها را بیشتر خواهد کرد و اگر محصول آن ها مناسب باشد باعث ایجاد وفاداری مشتریان می شود. خوب، شما میتوانید دقیقا همان کار را برای مخاطب هدف خود انجام دهید و از اطلاعاتی استفاده کنید که آنها برای برطرف کردن نیازها و مشکلات خود به اشتراک میگذارند.
اگر یک موضوع داغ وجود داشته باشد، درباره آن بنویسید. فقط اطمینان حاصل کنید شما همان محتوایی که دیگران ارائه می کنند را تولید نمی کنید. موضوعات را با زاویه منحصر به فرد خود، آمار یا تحقیقاتی که شرکت شما جمعآوری کرده ارائه دهید. همچنین درباره موضوعاتی که همیشه جستجو می شوند بنویسید. فایده نوشتن درباره موضوعاتی که همواره جستجو می شوند این است که شما قادر خواهید بود هر سال آن را به روز رسانی کنید و مخاطبین زیادی را از این طریق به دست آورید.
استراتژی بازاریابی محتوا
محتوای خوب و با کیفیت هرگز پیچیده نیست. به همین دلیل است که بسیاری از مردم با یک مقاله واقعا عالی هیجانزده می شوند. چون آنها درک میکنند که موضوع خیلی خوب است و خواندن آسان است و با آن ارتباط برقرار می کنند. زبان ساده و محاوره ای باید این کار را انجام دهد. علاوه بر این، شما میتوانید یک سبک منحصر به فرد ایجاد کنید که با برند شما مطابقت داشته باشد و برای شما مناسب باشد.
اگر مبتدی هستید، میتوانید با خوانندگان خود گپ بزنید و از زبان حرفه ای استفاده کنید. اگر یک شرکت حسابداری هستید، باید به نظر حرفهای بیایید، اما شما میتوانید این موضوع را با خونسردی بیشتر و با مثالهایی از زبان ساده و قابلفهم نشان دهید.
شما چند بار با چشم انداز و مشتریان خود ارتباط برقرار می کنید؟ هفتهای یکبار؟ سالی یکبار؟ محتوای شما ابزار خوبی است که میتواند در این زمینه به شما خدمت میکند. برای مثال، هنگام نوشتن مقالات یا در هنگام ضبط ویدئو، مستقیما به مخاطبین خود توجه کنید. از ضمیر “شما” استفاده کنید و سوالات زیادی از مخاطبین خود بپرسید. آن ها را تشویق کنید که برای شما کامنت بگذارند، از طریق ایمیل و یا صفحات اجتماعی با شما در ارتباط باشند.
خدمات مرتبط: مشاوره کسب و کار
استفاده از CTA یا “فراخوانی به عمل” ضروری هستند. مردم عموما کاری را نمیکنند مگر اینکه از آن ها بخواهید. پس دفعه بعد که میخواهید صفحه اجتماعی شما را لایک کنند، از آن ها بخواهید که این کار را انجام دهند. زمانی که شما به اعضای بیشتری نیاز دارید، یک CTA قوی ایجاد کنید که تشویق میکند در صفحه شما عضو شوند. ترفند یک CTA موثر، اطلاعرسانی به کاربر درباره چیزی که به آن ها ارائه می دهید است.
اگر تمام محتوای خود را به تنهایی ویرایش کنید، کار اشتباهی انجام میدهید. به عنوان نویسنده یک متن، ما نمیتوانیم به طور عینی قضاوت کنیم که آیا به خوبی موضوع را بیان کرده ایم یا خیر. بهتر است که اجازه دهید نفر دومی، ترجیحا یک نویسنده دیگر یا سردبیر به مطالب شما نگاه کند و بازخوردی را ارائه دهد. در هنگام ویرایش متن باید به دنبال اشتباهات دستوری و یا املایی، تیتر مسحور کننده، مقدمه واضح، نتیجه گیری قوی، لینک های مناسب و خوانایی آسان متن باشید.
مرتبط بخوانید: تولید محتوا سایت: 20 ترفند و نکته ضروری
محتوای شما معمولا ارزش ارسال در همه جا را ندارد. تولید محتوا برای برخی از کانالهای ارتباطی دشوار است، بنابراین بهتر است انرژی خود را روی پلتفرم هایی که باعث افزایش نتایج میشود صرف کنید. شما باید چندین روش را امتحان کنید تا مشخص کنید از چه روشهایی باید استفاده کنید. به دنبال آن باشید تا ۸۰ درصد از بهترین محتوا را در ۲۰ % از بهترین کانال های ارتباطی منتشر کنید.
استراتژی بازاریابی محتوا
این قانون بیان میکند که ۸۰ % از اثرات ناشی از ۲۰ %فعالیت است. در بازاریابی محتوا، باید بفهمید که کدام ۲۰% از محتوایی که شما ایجاد میکنید، ۸۰ % از نتایج کلی شما را تولید میکند. سپس روی توسعه بیشتر این ۲۰ % تمرکز کنید.
محیط دیجیتال هر روز تغییر میکند و سرعت پیشرفت فوقالعاده است. به همین دلیل است که شکست در بازاریابی اینترنتی خیلی آسان است. بازاریابها اغلب با چیزی که مورد استفاده قرار میگیرد، گیر میافتند و واقعیت یک بازار رو به رشد و در حال تغییر را نادیده می گیرند. به علت تکنولوژی و تکنیکهای پیشرفته، بازار به ناچار در نوسان است.نقش شما به عنوان یک بازاریاب محتوا، توجه به تغییراتی است که اتفاق می افتد و شما باید یک قدم جلوتر از مخاطبین خود باشید تا بتوانید به آنها اطلاع دهید. از تغییرات اخیر بازار، گرایشها و موضوعات آگاه باشید و آن ها را مورد توجه قرار دهید.
بازاریابی محتوا یک تکنیک فوقالعاده برای ترویج کسبوکار است. به یک متخصص در حوزه خود تبدیل شوید و مطالب با ارزش به مردم ارائه دهید، محصولات خود را به فروش برسانید و محبوبیت برند خود را افزایش دهید. مهم نیست که هدف شما چیست، ایجاد استراتژی تولید محتوا قوی و اجرای خردمندانه آن برای موفقیت بازاریابی دیجیتال طولانیمدت ضروری است.
اگر قصد دارید برای وب سایت و یا کسب و کار خود محتوای باکیفیت ایجاد کنید، پنتازوم همراه شما خواهد بود. نیاز به تولید محتوا دارید؟ پنتازوم شما را در ایجاد استراتژی تولید محتوا و بازاریابی محتوا راهنمایی خواهد کرد. می توانید برای مشاوره با ما تماس بگیرید: 09223896531