شغل تولید محتوا چیست؟
- بازاریابی محتوا
- شهریور 12, 1398
انواع بازاریابی محتوا : بازاریابی محتوا یکی از روش های بازاریابی و توسعه کسب و کارهای اینترنتی است. این نوع بازاریابی مبتنی بر محتوا بوده و هدف از آن جذب مخاطبین بیشتر می باشد.
این روش زمانی می تواند موفقیت آمیز باشد که محتوایی ارزشمند ایجاد و به اشتراگ گذاشته شود.
در این مطلب به بررسی انواع بازاریابی محتوا خواهیم پرداخت. در ابتدا دلایل نیاز به بازاریابی محتوا را توضیح می دهیم.
تعرفه ها را ببینید : تولید محتوا و مدیریت سایت
بازاریابی محتوا یک راه عالی برای هدایت ترافیک به سایت شما و بهبود رتبه شما در موتورهای جستجو است.
اما بازاریابی محتوا به این سادگی نیست که چند محتوا را بر روی سایت خود قرار دهید و منتظر ترافیک باشید.
درست مانند هر چیز دیگری که ارزش تلاش برای ارتقای کسب و کار شما را دارد، بازاریابی محتوا نیز ارزش تلاش را دارد. گذاشتن پست ها و مطالب در سایت شما معجزه نخواهد کرد!
بازاریابی محتوا یکی از اجزای کلیدی تلاش های شما برای بهینه سازی موتور جستجو هستند و زمانی که درست انجام شود، میتواند نقش مهمی در پیشرفت وب سایت شما داشته باشد.
این یکی از بهترین ابزاری است که می توانید در استراتژی بازاریابی محتوا خود داشته باشید.
داشتن یک وبلاگ که با محصولات و اهداف شما هم خوانی داشته باشد، می تواند برای مشتریان شما بسیار جذاب باشد. وبلاگ نویسی حتی می تواند بر سئوی سایت شما تاثیرگذار باشد. هنگام نوشتن متن های خود موارد زیر را در نظر بگیرید.
ویدیوها مخاطب را سریعا جذب خود می کنند. 54 درصد مخاطبان ترجیح می دهند که ویدیوهایی از برندهای محبوب خود تماشا کنند.
ویدیوها همچنین ابزاری هستند که می توانید مطالب متنوعی را در صنعت خود ایجاد کنید که بازار هدف شما را جذب خود کند.
مرتبط بخوانید : 11 تئوری روانشناسی برای بهبود بازاریابی محتوا
اینفوگرافیک ها یکی دیگر از انواع بازاریابی محتوا هستند که می توانید از آن ها برای جذب مخاطبان بیشتر استفاده کنید.
اینفوگرافیک ها بسیار جالب هستند و می توانند به یک استراتژی مارکتینگ با محتوای بصری باشند.
این نوع از تولید محتوا روشی جذاب برای ارائه آمار یا فرایندها هستند. اینفوگرافیک ابزاری سریع و کم هزینه برای بازاریابی است.
داده ها وقتی در فرمت هایی مانند این ارائه شود می تواند ساده تر درک شوند. علاوه بر این، در صورت وجود داده های دشوار، اینفوگرافیک می تواند محصول شما را معتبر سازد.
انواع بازاریابی محتوا
اگر تاکنون هیچ کتاب الکترونیکی ایجاد نکرده اید، می توانید به عنوان یک محتوای طولانی برای انتقال اطلاعات به آن نگاه کنید.
کتاب های الکترونیکی رمان نیستند، بلکه شامل چند صفحه محتوا برای تبلیغ کسب و کار شما هستند. این روش اطلاعات ارزشمندی در اختیار کاربران شما قرار می دهد.
محتوای ایجاد شده توسط کاربر یکی از فوق العاده ترین موارد از انواع بازاریابی محتوا می باشد چرا که باعث جذب مشتریان بیشتر می شود.
مردم به محتوایی که توسط افرادی مانند خودشان ایجاد شده است علاقه بیشتری نشان می دهند و آسان تر می توانند به آن اعتماد کنند.
چک لیست ها اطلاعات ارزشمندی را به مخاطب انتقال می دهند.
آن ها معمولا یک روش مرحله به مرحله برای حل مسئله ارائه می کنند و می توانند برای محتوای شبکه های اجتماعی شما نیز مناسب باشند.
مرتبط بخوانید : تولید محتوای خوب : 10 رازی که باید بدانید!
همانند محتوای ایجاد شده توسط کاربر، نظرات و پیشنهادات نیز محتوایی هستند که مستقیما توسط کاربر تولید می شوند.
برای مثال برند NIKE از اظهارات مشتریان و ورزشکاران برای بازاریابی کفش های خود استفاده می کند. در واقع بخش زیادی از محتوای آن ها در شبکه های اجتماعی شامل نظرات و تبلیغات سلبریتی ها می باشد.
کسب و کارهای کوچک می توانند از اضافه کردن نظرات مشتریان به وب سایت یا ایمیل های خود استفاده کنند.
پادکست های محتوای صوتی ساده ای هستند که شما می توانید در موبایل، کامپیوتر شخصی، لپ تاپ و … به آن ها گوش دهید.
پادکست یک راهکار هوشمندانه برای به اشتراک گذاشتن صدا، خلاقیت، افکار، موسیقی، دانش یا هر چیز دیگری است که می توانید از آن برای ارتباط با مخاطب خود استفاده کنید.
پادکست ها حاوی محتوا های مورد نظر تولید کننده به همراه صدا می باشد. در بسیاری از سایت ها و بر اساس تصمیم مدیران آن از پادکست ها در جهت جذب مخاطبین استفاده می گردد.
این صداها با برنامه ریزی قبلی و بر اساس تولید محتوا در زمینه فعالیت آن مجموعه اعم از خدمات و یا تولید محصول می باشد.
این مورد از انواع بازاریابی محتوا جنبه آموزشی دارد و در واقع یک راهنما می باشد.
اگر شما محصولی مانند CRM یا هر نوع نرم افزاری دیگری را عرضه می کنید، تولید محتوای راهنما باید بخشی از برنامه بازاریابی محتوای شما باشد.
مرتبط بخوانید : روندهای بازاریابی جدید: ترفندهای سال 2020!
اینفلوئنسرها برای یک کمپین بازاریابی فوق العاده هستند. داشتن اینفلوئنسرها در تبلیغ محتوای شما می تواند مخاطبی را که قبلاً نتوانسته اید به آن دسترسی پیدا کنید را به سمت شما هدایت کند.
بازاریابی محتوا یک تکنیک فوق العاده برای ترویج کسب و کار است. با کمک انواع بازاریابی محتوا می توانید به یک متخصص در حوزه خود تبدیل شوید، مطالب با ارزش به مردم ارائه دهید، محصولات خود را به فروش برسانید و محبوبیت برند خود را افزایش دهید.
اگر به بازاریابی محتوا نیاز دارید، برای مشاوره رایگان جهت تولید محتوای فوق العاده همین الان می توانید با کارشناسان پنتازوم تماس حاصل فرمایید یا در تلگرام پیام ارسال کنید. (برای لینک مستقیم تلگرام فیلترشکن را روشن کنید)
شماره مستقیم پشتیبانی : 09223896531