روش های اصولی افزایش بازدید سایت
- تبلیغات اینترنتی, ویژه
- خرداد 19, 1399
در قسمت های قبل آماده سازی یک تفکر و ایجاد شرایط لازم برای بازاریابی را مورد بررسی قرار دادیم در ادامه مطلب قصد داریم در خصوص انواع بازاریابی برای شما صحبت کنیم. اگر قسمت های قبل را خوانده باشید به دو موضوع مهم و اسای شیوه تفکر در خصوص بازاریابی و کیفیت و تنوع ارائه محصول به زنجیره مشتریان اشاره کردیم. با این توصیف همه چیز برای بازاریابی آماده است و شما می توانید برای محصول یا خدمت خود به دنبال کشف بازارهای جدید باشید.
مرتبط بخوانید: 7 توصیه برای بازاریابی آنلاین با هزینه کم!
اما فرآیند بازاریابی چگونه انجام می شود؟ انواع بازاریابی کدام موارد است؟ در فضای امروز کسب و کار انواع بازاریابی به دو دسته مهم تقسیم می شود:
1- بازاریابی فیزیکی
2- بازاریابی مجازی (بازاریابی اینترنتی)
در تعریف بازاریابی فیزیکی محصول و یا خدمت به صورت حضوری یا در فضای فیزیکی (انواع بیلبورد و.. ) انجام خواهد شد. در واقع در یک فرآیند از طریق بازاریابان محصول و خدمات در معرض دید مشتریان قرار خواهد گرفت. این کار با برنامه ریزی جامع و مدون و با اختصاص دادن امکانات لازم انجام می گیرد.
مرتبط بخوانید: بازاریاب کیست؟!
ممکن است این سوال در ذهن شما به وجود بیاید که آیا بازاریابی فیزیکی منحصرا با حضور بازاریابان معنا پیدا می کند؟ در جواب باید بگوییم که خیر! ملزومات و تدارکات منحصرا برای بازاریابان نیست. در این قسمت به برخی از ملزومات اشاره می کنیم.
اگر یک مجموعه تجاری دارای کالا یا خدماتی قابل ارائه و نمایش باشد، نیازمند برخی از موارد است. در محل استقرار شرکت می بایست شرایطی فراهم گردد تا کالای مورد نظر در بهترین حالت ممکن با چیدمان و نظم مناسب ارائه گردد. این سه مورد باید در محل استقرار شرکت رعایت گردد:
1- محل استقرار باید بسیار اراسته و منظم باشد.
2- مجموعه باید دارای پرسنل آراسته و خوش بیان باشد.
3- نحوه پاسخگویی به مشتریان در محل استقرار باید در بهترین حالت ممکن باشد.
اما در خارج از محل استقرار تدارکات و ملزوماتی به کمک و یاری مجموعه خواهد آمد.
1- طراحی و چاپ کاتالوگ و ارائه آن به مشتریان.
2- طراحی و چاپ بروشورهای لازم و پخش موثر آن در جانمائی های مورد بررسی قرار گرفته شده.
3- طراحی، چاپ و پخش تراکت در محل های مختلف با برنامه ریزی و پیگیری
4- طراحی و چاپ آگهی در مجله ها، هفته نامه ها و یا ماهنامه های محلی
5- طراحی ، چاپ و آگهی در روزنامه ها و جراید کثیرالانتشار
6- استفاده از مکان های عمومی مانند ایستگاه های اتوبوس و مترو جهت ارائه تراکت
7- تبلیغات محیطی در بیلبوردها و مکان های عمومی مانند مترو، فرودگاه
8- نصب بیلبوردهای تبلیغاتی در خیابان ها و یا اتوبان ها با برنامه ریزی
9- تبلیغات در رسانه مانند تلویزیون، رادیو و شبکه های ماهواره ای
از موارد مهم ملزومات ذکر شده به تنهایی و یا در قالب پکیج متنوع جزء دستورالعمل های مدیریت آن مجموعه خواهد بود که مشورت با مدیر فروش و بازاریابی و مدیر مالی مجموعه صورت می گیرد. در فرآیند بازاریابی فیزیکی توسط بازاریابان یا از طریق معرفی محصول و یا خدمت از طریق موارد ذکر گردیده بررسی و آنالیز رشد و پیشرفت و تطابق آن با هزینه صورت گرفته جزء پروسه بازاریابی است. شماخت نقاط قوت و یا ضعف و اینکه در این فرآیند انجام کدام نوع از بازاریابی ها به رشد مجموعه کمک کرده و یا دارای بازخورد مناسبی نبوده امری است اجتناب ناپذیر که با کمک آن می توان ساختار مناسب برای فروش محصولات و یا خدمات را با قوت و قدرت ایجاد نمود.
مرتبط بخوانید: مشاوره برندینگ (Branding)
ممکن است بعضی از طراحی ها و یا موارد انجام شده نیاز به بازبینی و تغییر داشته باشد آنالیز برآیند کار کمک شایانی در این حوزه به مدیران ارشد مجموعه و یا صاحب کسب و کار خواهد کرد. به زودی مقاله ای برای شما منتشر می کنیم که در حوزه بازاریابی در فضای مجازی (دیجیتال مارکتینگ) توضیحات کامل را ارائه می کنیم. امیدواریم مقاله امروز ما در خصوص انواع بازاریابی مورد توجه شما قرار گرفته باشد.
مطالعه بخش اول این مقاله: خدمات بازاریابی چیست؟
مطالعه بخش دوم این مقاله: بازاریابی چیست؟
در صورتی که شما صاحب کسب و کاری هستید که در زمینه انواع بازاریابی، بازاریابی اینترنتی و تبلیغات اینترنتی نیاز به مشاوره و اجرا دارید، حتما با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان اولیه ما استفاده کنید. شماره مستقیم پشتیبانی : 09223896531 . آرزومند توفیق شما در کسب و کارتان هستیم.