دیجیتال مارکتینگ و مواردی که باید حتما بدانید!
- تبلیغات اینترنتی
- اردیبهشت 25, 1397
بازاریابی اینترنتی کالای لوکس را چطور به صورت موثر انجام دهیم؟ امروزه فضای مجازی به اندازه فضای حقیقی جای خود را در زندگی روزمره مردم پیدا کرده است. مردم عادی با کوچکترین مهارت جستجو در فضای اینترنت کلیه نیازهای خود را بررسی و پس از آن اقدام به تامین آن می کنند. شکی نیست که در این خصوص کالاهای خرد و کلان و با کیفیت های مختلف همینطور خدمات متنوع از جزء تا کل به زنجیره متقاضیان عرضه می گردد. هر شخص با داشتن یک سیستم هوشمند اعم از کامپیوتر، لپتاپ، تلفن همراه و .. و با یک خط اینترنت از این موهبت برخوردار خواهد بود. همراه سایت تخصصی سایت پنتازوم باشید.
مرتبط بخوانید: مشاوره بازاریابی آنلاین
اما زنجیره تولید کننده و یا تامین کنندگان کالا و یا خدمات در فضای مجازی به فراخور محصول خود از تبلیغات اینترنتی در این حوزه استفاده نموده و به متقاضیان ارائه خدمات می کنند.تولید و یا تامین کلاهای لوکس از این قاعده مستثنی نیست. اما در بحث ارائه خدمات یا فروش کالاهای لوکس موارد دیگری حائز اهمیت خواهد بود و می بایست مورد توجه قرار گیرد.
اصولا اولین واکنش نسبت به کلمه لوکس بیانگر تفاوت آن و تمایز ایجاد شده با سایر محصولات آن دسته از تولید است. در فضای واقعی برند هایی وجود دارند که محصول تولید شده توسط آن ها به دست عده ای از متقاضیان می رسد که دارای جایگاه متمایزی در جامعه هستند. این جایگاه الزاما در معرض دید عموم نیست. بسیاری از مشتریان کالاهای لوکس ناشناخته هستند و به این ناشناس بودن اصرار دارند. این امر باعث ایجاد حریم امن برای آن ها خواهد شد و فضای مجازی این امکان را به آن ها می دهد تا دور از چشم دیگران به کالا یا خدمات مورد نظر خود برسند. همین امر باعث می شود تا بازار مناسبی برای تولید کنندگان و یا تامین کنندگان فراهم شود.
اما سوال مهم در اینجا شکل می گیرد. چگونه کالای لوکس را در فضای مجازی به فروش برسانیم؟ بازاریابی اینترنتی کالای لوکس چطور به صورت موثر انجام می گردد؟
بدیهی است که اگر شما تولید کننده و یا تامین کننده کالاهای لوکس هستید، ارائه خدمات در فضای مجازی از سوی شما باید به بهترین و مطلوب ترین وجه ممکن باشد.
شما نمی توانید با در اختیار داشتن سایتی معمولی و یا استفاده بدون برنامه ریزی از شبکه های اجتماعی و توجه به این نکته که کالاهای لوکس مخاطبین خاص خود را خواهند داشت، موفق عمل کنید. با توجه به این نکته که کالاهای لوکس مخاطبین خود را خواهد داشت، باید شما را مجاب به تفاوت ساختار یک صفحه اینستاگرام معمولی با یک صفحه اینستاگرام لوکس نماید. (اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است)
1- وجه تمایز در سایت: شما کالائی را به فروش می رسانید که برای طیف خاصی از جامعه تولید شده است. این طیف از جامعه اتفاقا دارای بضاعت مالی فراوان برای در اختیار داشتن بهترین ها را دارا هستند. بنابراین سایت شما می بایست با بهترین گرافیک به صورت اختصاصی طراحی شود. این طراحی باید محصولات شما را در معرض دیدگان تیز مشتریان کالای لوکس قرار دهد. مطالب سایت از وجود تفاوت های برند شما با موارد مشابه صحبت می کند. اما توجه کنید که این مطالب خسته کننده و تکراری نباشد.
رنگ بندی سایت شما هم باید به خوبی بیانگر و القا کننده کالای لوکس شما باشد. هم چنین باید شرایطی را بر روی سایت داشته باشید تا خریداران شما از اصالت و محدود بودن محصولات شما اطمینان پیدا کنند. (کالای لوکس با تعداد مشخص و محدود ارائه می شوند) طبیعی است آنچه بسیار برای علاقه مندان کالاهای لوکس مهم و حیاطی است حریم امن و خصوصی آن ها است. این حریم خصوص باید به بهترین شکل حفظ گردد. توجه داشته باشید برای فروش یک محصول لوکس اطلاعات مشتریان سابق خود را به خریداران جدید ارائه نکنید. سایت فروش و معرفی محصولات لوکس محل ارائه تبلیغات برند های دیگر با ارزش معمولی نیست.
شما نماینده یک تفکر هستید. آن را به خوبی اجرا کنید.
مواردی که ذکر شد به صورت یک سری قوانین کلی در تبلیغات اینترنتی می بایست رعایت گردد. بدیهی است برای بررسی مطلوب تر نیاز به صرف زمان و مطالعه بیشتری است.
مرتبط بخوانید: 7 نکته که در تمایز برند به شما کمک می کند
2- شبکه های اجتماعی: منظور از شبکه های اجتماعی در این موضوع شبکه های پرطرفدار امروز مانند فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام، پینترست و.. است. حضور مجموعه هایی که در زمینه کالا یا خدمات لوکس فعالیت می کنند در شبکه های اجتماعی می بایست با هدف، برنامه ریزی و اجرای منظم شکل بگیرد.
در این قسمت به بعضی از مهم ترین مواردی که باید برای بازاریابی اینترنتی کالای لوکس مورد توجه قرار بدهید، می پردازیم:
1- برای محصول یا خدمات خود عکس های مناسب و بدون کپی برداری از جاهای دیگر انتخاب کنید. این تصاویر می بایست توسط خود شما تهیه و بر روی شبکه های اجتماعی قرار گیرد. نوع عکاسی، سوژه آن، کیفیت عکس ، حالت عکس و تمامی موارد بیانگر هدف شما خواهد بود.
2- برای محصول کپشن مفید و موثر تولید کنید. متن تبلیغاتی برای یک محصول لوکس می بایست درخور آن محصول باشد.
3- از گرفتن فالوئر های غیرواقعی جدا خودداری کنید. کالای شما قرار نیست در یک محل عام المنفعه پخش گردد. محصولی است که با نمونه های مشابه تفاوت آشکار دارد. این تفاوت ها جهت ارائه به طیف خاصی از جامعه است. این تمایز را رعایت کنید.
4- در فضای امن چت شبکه های اجتماعی با مخاطبین خود که از شما سوال کرده اند، صحبت کنید و به آن ها اطمینان بدهید که هدف از اینکار درک نیازمندی آن ها است و اسرار مشتری حفظ می گردد.
5- برای مشتریان خود کلمات ساده و موثر را به صورت محترمانه به کار ببرید. مشتریان کالاهای لوکس فرق تملق با پاسخگویی را به خوبی درک می کنند.
6- برای جوابدهی به مشتریان وقت بگذارید. مشتریان کالاهای لوکس بعضا فروشندگان محصول یا ارائه کنندگان خدمات را امتحان می کنند و در لحظه آخر خرید می کنند.
7- از تخفیفات بی مورد و بدون منطق دوری کنید.این قبیل تخفیفات سم فروش هستند.
امیدواریم مطلب امروز ما در خصوص بازاریابی اینترنتی کالای لوکس مورد توجه شما قرار گرفته باشد.
در صورتی که نیاز به مشاوره در خصوص خدمات بازاریابی اینترنتی ، تبلیغات اینترنتی و مشاوره پنتازوم داشتید، با ما تماس بگیرید. آرزومند موفقیت شما در کسب و کارتان هستیم. شماره پشتیبانی : 09223896531