کسب و کار اینترنتی موفق از کجا شروع می شود؟!
- کسب و کار اینترنتی
- شهریور 30, 1396
بازاریابی اینترنتی محدود به یک کالای خاص و یا یک بازار هدف محدود نیست. امروز در پنتازوم قصد داریم 10 ترفند بازاریابی اینترنتی کسب و کارهای B2B را برای شما آموزش دهیم.
اگر شما صاحب یک کسب و کار کوچک و یا متوسط هستید که در اصطلاح به آن (SMB) می گویند و می خواهید از طریق B2B که به معنی Business to Business می باشد فعالیت تجاری و اقتصادی در بازار دیجیتال ، انجام دهید می دانید که دراین زمینه و در حوزه دیجیتال مارکتینگ چه انقلابی رخ داده است.
شیوه ها و راهکارهای مختلف برای تبلیغات اینترنتی ، بازاریابی اینترنتی و فروش در این زمینه بسیار متنوع و پر قدرت است. قبل از آنکه ادامه مطلب را مورد بررسی قرار دهیم برایتان می گوئیم که در کسب و کار B2B محصولات و خدمات یک مجموعه یا شرکت ،به مجموعه و شرکت دیگری عرضه می گردد.در واقع صرف نظر از ارائه محصولات و یا خدمات به مشتریان خرد این امکان وجود دارد تا محصول یک شرکت به شرکت دیگر عرضه گردد.
از گذشته نه چندان دور فروش نیازمند تعاملات فی مابین انسانها با یکدیگر بوده است امروزه این تعاملات حتی فی مابین شخص با دنیای وب نیز می باشد . رابطه ها در این حوزه واقع بینانه و نزدیک شده و تا آنجا،پیش رفته که با ساختن مجموعه های کوچک، متوسط و بزرگ با داشتن نام های تجاری مختلف از طریق اینترنت بازاریابی و فروش به بهترین شکل ممکن انجام پذیر خواهد بود . اما چطور یک شرکت کوچک و یا متوسط متمرکز بر B2B می تواند از این ساختار شگفت انگیز بهترین استفاده را نماید. ؟ در این مقاله می توانید راهنمایی مفید و تاثیر گذاری را در خصوص بازاریابی اینترنتی کسب و کارهای B2B بخوانید.
1- وب سایت شما پادشاهی و قلمرو هوشمند شماست .
تمامی مجموعه های تجاری و صاحبان شرکتها می دانند داشتن سایت، یک نیاز مهم و حیاتی است اما به این امر حساس اهمیت لازم را نمی دهند. وب سایت شما قلمرو پادشاهی شما در دنیای دیجیتال است . شما می توانید با داشتن یک وب سایت مفید و موثر،تمامی روند کاری و تجاری خود را از لحظه شکل گیری تجارتتان، تا اهداف و برنامهریزی های آینده – با نام و برند خود- به مشتریان و علاقه مندان این تجارت ،به اشتراک بگذارید و با این دور اندیشی افراد را به صورت مستقیم و بدون واسطه به شرکت و تجارت خود وارد کرده و پیوند دهید.
با انجام این کار اطمینان داشته باشید در فضای دیجیتال با تجربه ای جذاب رو به رو خواهید شد . مشتری های مورد علاقه ، مطرح شدن نام تجاری شما در دنیای دیجیتال و هدایت آسان مشتریان ، از جذابیتهای این کار است.
مرتبط بخوانید: 7 توصیه برای بازاریابی آنلاین با هزینه کم!
2- فعالیت تجاری خود را به نمایش بگذارید .
اغلب شرکتها توضیحات بسیار خوب و مناسبی را در خصوص تجارت خود ارائه می کنند. اما در خصوص تجارت توضیحات به تنهایی موثر و مناسب نیست. در دنیای دیجیتال محتوا بی رقیب پیش خواهد رفت اما نه در قالب کلمات. موارد دیگری از جمله (وبلاگها ، فیلم ها، کلیپ ها و عکس های مناسب) راهکار های مناسب دیگری برای معرفی و آشنایی با مجموعه شماست. دقت کنید این اطلاعات با همراهی یکدیگر مخاطبین شما را جذب خواهند کرد. مواردی چون آموزش ، محصولات و خدمات ،تکمیل کننده تجارت شما در دنیای دیجیتال خوهد بود . تجارت خود را در قالبهای مختلف بیان کنید. اطمینان داشته باشید که محتوای سایت شما مخاطبانتان را به جست وجوی خدمات شما ترغیب خواهد کرد.
3- اصول جست و جوی مشتریان در بازاریابی اینترنتی کسب و کارهای B2B
با توجه به مدل تجارت شما که به صورت B2B انجام می گردد. می بایست امکاناتی را فراهم کنید تا در جست و جوهای موتور های جست و جوگر به خوبی نمایش داده شوید تا شرکت های تجاری نیازمند به تجارت شما بتوانند به اطلاعات شما سریع دسترسی پیدا کنند. همینطور می بایست شرایطی را فراهم آورید تا آن ها بتوانند با بهترین کیفیت از خدمات شما مطلع گردند این امر با ایجاد یک جریان منظم در فضای مجازی و با تولید محتوا و حضور مناسب در شبکه ها و رسانه های اجتماعی ایجاد خواهد شد اما می بایست توجه داشته باشید در این رسانه ها به صورت مرتب حضور داشته و محتوای خود را به صورت عامه پسند و قابل توضیح در این شبکه ها و رسانه ها به نمایش بگذارید.
بازاریابی اینترنتی کسب و کارهای B2B
4- مخاطبان به شما گوش میدهند.
زنجیره مخاطبان شما تنها مشتریان شما نیست. رقبای شما نیز جزو کسانی هستند که به دقت بر فعالیت شما نظاره می کنند . همانطور که شما این کار را برای رقبای خود انجام میدهید، آن ها به صورت کامل آنچه در دنیای تجارت شما پیش می آ ید را می بینند و مرود بررسی قرار می دهند . در حوزه محتوای سایت و تجارت شما دارا بودن یک وبلاگ تخصصی محلی است برای نگه داشتن رقابتها، نقطه نظرات مشتریان و حرفهای مهم و حیاتی شما . وبلاگ شما یکی از بهترین راه های ارتباطی شما با مشتریان می باشد و باعث پیشرفت شما خواهد گردید.
5- رسانه های اجتماعی در بازاریابی اینترنتی کسب و کارهای B2B
در حوزه رسانه های اجتماعی می توانید ایده های مختلف و افکار تجاری خود را با دیگران که در نقاط مختلف جهان همفکر و هم سو با شما هستند به اشتراک بگذارید. در واقع از این طریق و با اشتراک گذاشتن این ایده ها راه های فوق العاده ای را برای افزایش مخاطبین خود در اینترنت پیدا می کنید . طبیعی است که با افزایش مخاطبین میزان علاقه مندان و مشتریان تجارت شما بیش از حد قبل خواهد گردید . توجه داشته باشید محتوای موثر و مناسبی را برای رسانه های اجتماعی خود در نظر بگیرید و پس از ورود مشتریان و مخاطبین بر ارائه خدمات به آن ها تمرکز کنید.
مرتبط بخوانید: ایده های بازاریابی که باید بدانید!
6- تبلیغات در رسانه برای بازاریابی اینترنتی کسب و کارهای B2B
اگر به شکل مرتب و روزانه با صرف هزینهای اندک در قسمت تبلیغات موتورهای جستوجوگر مانند adwords و تبلیغات رسانههای اجتماعی تجارت خود را معرفی نمایید و با بررسی و برنامهریزی دقیق از کلمه کلیدی و یا عبارتهای خاصی برای معرفی تجارت خود را استفاده کنید .بدون شک سرمایهگذاری مفیدی را در این عرصه انجام دادهاید این کلمات برگ برنده تجارت شما در دنیای دیجیتال خواهد بود.
7- آیا مطالب درجشده به فراموشی سپرده میشوند؟
ممکن است شما مطالب ویا محتوایی رتبه اشتراک بگذارید و پس از مدتی به فراموشی سپرده شوند .بدیهی است درج مطالب و یا محتوا از جانب شما با یک هدف مشخص صورت گرفته است و برایتان از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. اما سؤال مهم در اینجاست.آیا این محتوا باگذشت زمان میبایست به فراموشی سپرده شود ؟ جواب بسیار واضح است نباید این اتفاق بیفتد. راهکار مناسب و در عین حال بسیار ساده برای این موضوع وجود دارد .به عنوان مثال شما میتوانید پستی را که شش ماه پیش در وبلاگ خود منتشر نمودهاید بیرون بیاورید و به یکی از شیوههایی که ذکر میکنیم آن را بازنشر و توسعه دهید:
این راهکارها و درعین سادگی کمک زیادی در جهت شناساندن تجارت و نوع تفکر شما به مخاطبین و مشتریانتان را ارائه خواهد نمود.
مرتبط بخوانید: تبلیغات اینترنتی
8- تحلیل و انتخاب مشتریان در بازاریابی اینترنتی کسب و کارهای B2B
به همان اندازه که شما در شبکههای اجتماعی و در دنیای دیجیتال با ارائه محتوا به رشد مجموعه خود و اضافه نمودن زنجیره مخاطبین و مشتریان خود میپردازید فضاهای هرز باکسانی که مخاطب و مشتری واقعی نیستند نیز به سراغتان خواهد آمد باید توجه داشته باشید فروش محصولات شما گام بعدی شما در فضای دیجیتال خواهد بود. میبایست ترتیب و روالی را ایجاد نمایید که در آن گزینههایی برای تبادل افکار و ایده و راهکارهای ایجاد ارتباط بامشتریان وجود داشته باشد . درواقع بدانجام دادن این کار مخاطبین و مشتریان را از یک قیف و یا فیلتر عبور داده و تمرکز خود را بر روی کسانی خواهید گذاشت که یک مشتری واقعی هستند. دقت فراوان آنالیز رفتارمشتریان به شما در جهت توسعه تجارتتان کمک شایانی خواهد نمود.
مرتبط بخوانید: روش های بازاریابی آنلاین تاثیرگذار
9- تعهدات تجاری در بازاریابی اینترنتی کسب و کارهای B2B
بدون شک تمام آن چیزی که بهعنوان محتوا و مطالب از سوی شما بر روی سایت ویا شبکههای اجتماعی شماقرارمی گیرد و برایتان دستاوردی مناسب از مخاطبین و مشتریان به همراه خواهد آورد میبایست بهدرستی انجام و اجرا گردد .درواقع شما با صرف هزینه مالی وقت تجارت خودرامعرفی مینمایید اما آنچه شمارا در این بازار پررقیب حفظ و نگهداری میکند میزان تعهدهای شما نسبت به مشتریان شماست این تعهدات درتناقض با شعار شما و اهداف مجموعه شما نباید باشد .هرگونه توضیح وتعهد شما بر روی شبکههای شما میبایست بهدرستی اجرا گردد. از مواردی در خصوص محتوا استفاده نمایید که علاوه برنشان دادن ظرفیت تجارت شما در خصوص اجرا نیز بهخوبی بیانگر میزان خدمات شما باشد وبر هرگونه تعهدی که در قالب محتواهای تجارتتان به مشتریان ارائه مینمایید پایدار بمانید.
10- مشارکت پذیری در بازاریابی اینترنتی کسب و کارهای B2B
حضور دربازار دیجیتال وتجارت دراین فضا مانند رانندگی در یک مسیر پرپیچ وخم و ازتنوع و جذابیتهای فراوانی برخورداراست.
در این مسیر میتوانید تجربههای فراوانی را داشته ودرجهت ساخت تجارت خود دررسیدن به اهداف کوتاه و بلند گامهای مفیدی را بردارید.درآمد بیشتر هدف کلی تمام کسبوکارهای بزرگ و کوچک در این حوزه میباشد.
و بزرگترین عامل در این خصوص تولید محتواهای مناسب در این خصوص میباشد .باید توجه داشت آنچه یک تجارت را در این فضا از رقبای خود متمایز میکند تنها با صرف هزینه مقدور نیست .بازار پر رقیب جذابیتهای خاص خودرادارد و این شما هستید که میبایست با ایجاد وساخت محتوای مناسب خود و مجموعه تجاریتان را از دیگران متمایز نمایید .
در این زمینه ایدهها و نظرات مخاطبینتان را بشنوید و تحلیل کنید و اجازه دهید آنها با مشارکت در این ایدهها مرزهای جدیدی را برایتان باز نمایند . مشارکتپذیری شما نشاندهنده علاقه شما به رشد و توسعه تجارتتان میباشد
ز اینکه تا انتهای مقاله بازاریابی اینترنتی کسب و کارهای B2B با ما همراه بودید سپاسگزاریم. از شما میخواهیم با نظرات خود ما را در زمینه ارائه مطالب مفید در رابطه با بازار دیجیتال، یاری کنید.هم چنین در صورتی که شما صاحب کسب و کاری هستید که در زمینه بازاریابی اینترنتی نیاز به مشاوره و اجرا دارید، حتما با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان اولیه ما استفاده کنید. شماره پشتیبانی : 0922896531 . آرزومند توفیق شما در کسب و کارتان هستیم.