چگونه طرح بازاریابی موفق ایجاد کنیم؟
- تبلیغات اینترنتی
- فروردین 17, 1396
بسیاری از شرکت های کوچک و متوسط برای بازاریابی با اینستاگرام ، صفحه ای را راه اندازی می کنند. آن ها از بازاریابی اینستاگرام و فعالیت روزانه در صفحه اینستاگرام خود برای پیداکردن فالوئرها (دنبال کننده ها) جدید استفاده می کنند. این فالوئر ها به منزله مشتریان بالقوه آن ها محسوب می شوند. همه کسب و کار های اینترنتی و یا شرکت هایی که در اینستاگرام حضور دارند، به دنبال روش های بهتر جذب مشتری هستند. با توجه به این که افراد ساعات زیادی از شبانه روز خود را در این شبکه اجتماعی صرف می کنند، بنابراین اینستاگرام پلتفرمی است که می تواند به شما واقعا کمک کند. اما چطور می توانید از بازاریابی اینستاگرام به بهترین شکل استفاده کنید؟ در این مقاله تصمیم داریم روش ها و مواردی را ذکر کنیم که شما می توانید به کمک آن ها، با مردم تعامل کنید و دنبال کننده های خود را به مشتریان واقعی تبدیل کنید.
1- به کامنت های مردم پاسخ دهید.
اولین موردی که باید در بازاریابی اینستاگرام در نظر بگیرید عکس العمل مخاطبان است! فالوئر های شما عاشق این هستند که به کامنت هایشان جواب بدهید. بنابراین مطمئن شوید که هفته ای چندبار کامنت هایشان را چک می کنید و به آن ها جواب می دهید. وقتی که افراد شما را فالو می کنند شما هم در جواب این کارشان آن ها را فالو کنید و سعی کنید در دیگر شبکه های مجازی هم با آن ها ارتباط برقرار کنید.
2- اینستاگرام خود را به دیگر شبکه های اجتماعی خود متصل کنید.
در نظر گرفتن ارتباط دیگر شبکه های اجتماعی در بازاریابی اینستاگرام اهمیت دارد. اگر اینستاگرامتان را به توییتر و فیس بوکتان وصل کنید به طور حتم می توانید فالوئرها و مخاطبان بیشتری جذب کنید. به این طریق هر عکسی را که در اینستاگرام پست کنید به صورت خودکار در فیس بوک و توییتر هم پست خواهد شد. از این راه طریق مخاطبان می توانند با کلیک کردن روی آن عکس، پست های دیگر اینستاگرامی شما را ببینند. بنابراین متصل کردن حساب هایتان در شبکه های مجازی مختلف باعث می شود مخاطبانتان عکس یا عکس های اینستاگرامی شما را لایک کنند،روی آن ها کامنت بگذارند یا این که برند شما را فالو کنند.
3- از هشتگ های مربوط به کسب و کار خود استفاده کنید.
استفاده از هشتگ در بازاریابی اینستاگرام به این دلیل اهمیت دارد که افراد تصاویر را با استفاده از هشتگ ها مرتب می کنند، می توانید با استفاده از هشتگ های مرتبط به پست هایتان مخاطبان بیشتری را پیدا کنید. همچنین از طریق جست و جوی هشتگ های مرتبط می توانید افراد جدیدی را برای فالو کردن پیدا کنید.
4- داستان برند خود را تعریف کنید.
برای بازاریابی اینستاگرام یک داستان شیرین تدوین کنید! یک روند برای پست ها تعریف کنید!
5- چیزی را که مردم می خواهند پست کنید!
الزامی ندارد که همه ی عکس هایتان باید ویرایش شده، حرفه ای و یا عکس های محصولاتتان باشد. در حقیقت، ممکن است مخاطبان شما عکس های گرفته شده به وسیله ی گوشی های تلفن همراه را که روی آنها فیلتر قرار داده شد است، ترجیح بدهند. ممکن است آنها تصاویری از پشت صحنه ی مراحل آماده شدن شما برای یک رویداد یا عکس گرفتن از یک محصول را بیشتر بپسندند. عکس های شما باید در قالب محتوای تصویری ارزشی را ایجاد کنند که فالوورها جای دیگر قادر به یافتن آن ارزش نیستند. این محتوا مختص به صفحه شماست.
6- از تحلیل صفحات اینستاگرام خود غافل نشوید.
اگر به این نکته دقت کنید که کاربران چه تصاویری را بیشتر لایک می کنند، می توانید مخاطبانتان را بهتر بشناسید. این کار برای شما دو مزیت دارد. اول این که می توانید تصمیم بگیرید چه نوع عکس هایی را در آینده پست کنید. و نکته ی دوم این است که از این طریق می توانید یک پژوهش کوچک هم در مورد بازار محصولاتتان انجام دهید. برای نمونه می توانید دو تصویر از یک محصول با دو رنگ مختلف پست کنید. از مخاطبان بپرسید کدام را بیشتر دوست دارند. آن عکسی که تعداد لایک بیشتر بگیرد همانی است که شما باید تولید کنید. علاوه بر لایک ها میزان بازدید و موارد دیگری را هم که اینستاگرام تجاری در اختیار شما برای تحلیل و بررسی قرار می دهد، غافل نباشید.
7- ثابت قدم باشید.
مانند هر شبکه ی مجازی دیگری، در اینستاگرام هم ثابت قدم بودن یک نکته ی اساسی است. مستمر در اینستاگرام فعالیت داشته باشید و سعی کنید به صورت مرتب عکس پست کنید. از این طریق می توانید کاملا جلوی چشم مخاطبان قرار داشته باشید. این گونه مخاطبان هم می دانند چه زمانی توقع پست گذاشتن از شما داشته باشند.
امیدواریم مطلب ما در خصوص بازاریابی اینستاگرام برای شما مفید بوده باشد. در صورتی که نیاز به راهنمایی یا دریافت خدمات در حوزه بازاریابی اینستاگرام داشته باشید، با ما در پنتازوم تماس بگیرید.