9 گام ساده برای مدیریت کمپین تبلیغاتی
- تبلیغات اینترنتی, تبلیغات و بازاریابی
- بهمن 23, 1396
هیچ چیزی بیشتر از فکر و برنامه ریزی برای انجام یک بازاریابی تاثیرگذار موثر تر نیست. چه در فضای مجازی این بازاریابی تعریف و اجرا شود و چه در فضای محیطی، شما نیاز به طرح و برنامه دارید. بعد از مشخص شدن هدف و برنامه بقیه موارد اجرایی مثل طراحی در جهت آن شکل می گیرند. و امروز توصیه هایی داریم که به شما هر بیشتر کمک می کند.
هیچ شکی نیست که رقیبان شما در هر حوزه ای روز به روز در حال هوشمند شدن هستند. شاید این اغراق نباشد که از لحاظی بگوییم بازاریابی در دهه های گذشته آسان تر بوده است! مهم ترین مسئله ای که وجود داشت تقاضا بود. و هر چه پیشتر می رویم این هوشمندی در نحوه ارائه خدمات و کیفیت آن است که می تواند به کسب و کار ها در بقا کمک کند. به طور مثال یک استارت آپ موفق ایرانی، اسنپ را در نظر بگیرید. نیاز به جابه جایی مسافر همیشه وجود داشته است. اما با وجود تعدد رقبا چه کسی برنده می شود؟ چه کسی می تواند سهم بیشتری از بازار را تصاحب کند؟ اسنپ! هم خدمات ارزان تری را به مشتریان ارائه می کند و هم سریع تر این موارد را ارائه می کند. پس شما هم در بازاریابی تاثیرگذار باید نقطه عطف خدماتی که به مشتری می دهید را پررنگ کنید در شعار ها، بنر ها و رپورتاژ های تبلیغی خود از آن استفاده کنید.
همیشه تاثیر ارائه تبلیغات از کانال های مختلف بیشتر از انجام آن از یک روش ساده است. روش های مختلفی در فضای مجازی وجود دارد که از جمله آن ها می توانیم انواع زیر را نام ببریم.
حال اگر یک کمپین تبلیغاتی موثر که شامل همه این موارد باشد برگزار شود، تاثیر خیلی بیشتری از یک معرفی به صورت مجزا خواهد داشت.
شما قرار است هزینه هایی را صرف بازاریابی تاثیرگذار کنید. بنابراین طراحی گرافیک خوب یکی از بال هایی است که به کمک آن می توانید مخاطب را با برند خود درگیر کنید. برای طراحی تبلیغاتی موثر در وب همچنین استانداردهایی وجود دارد که به کمک آن ها می توانید بیشتر تاثیرگذار باشید. به صورت کوتاه این موارد را برای طراحی رعایت کنید:
فروم ها، دایرکتوری ها، کلیه سایت هایی که به صورت رایگان به شما لینک می دهند را بررسی کنید. تعدادی از این موارد به شما در معرفی کسب و کارتان و بازاریابی تاثیرگذار کمک می کنند. شما همیشه نباید به فکر فروش خدمات و کالای خود باشید یک نام با برند خود در شبکه های اجتماعی مورد نظرتان ایجاد کنید و در آن ها پاسخگوی مردم باشید. این موارد به برندسازی شما کمک می کنند.
به یاد داشته باشید در بازاریابی هیچ چیزی مطلق نیست. شما همه مواردی که توضیح دادیم را رعایت می کنید اما در نهایت تا زمان اجرا نتیجه دقیق آن را نمی دانید .برای این که در آینده بتوانید بازاریابی تاثیرگذار داشته باشید، نتایج هر کمپین را اندازه گیری کنید. با توجه به هدف آن کمپین این موارد را بررسی کنید. ممکن است شما در بازه ای از زمان فقط معرفی محصولات و برند را در نظر داشته باشید و در مواردی فقط خرید مشتریان برای شما مورد اهمیت باشد.