تولید محتوا با سئو : 9 راز نویسندگان حرفه ای
- بازاریابی محتوا
- اردیبهشت 30, 1398
نکات و ایدههای بازاریابی حرفه ای که در این مطلب اشاره خواهیم کرد میتوانند به هر کسی کمک کنند تا به نتایج بهتری در فروش برسد، بنابراین چند دقیقه زمان صرف کنید تا این نکات بسیار کاربردی و موثر را مطالعه کنید. با پنتازوم همراه باشید.
اولین نکته بازاریابی حرفه ای این است: بازاریابی محتوا! در حقیقت، تا زمانی که موادی که تولید میکنید واقعا مفید است، میتواند فروش ویژه ای داشته باشد.
شما ممکن است با عبارت بازاریابی محتوا آشنا نباشید، با این حال هر روز به سایتهای بازاریابی محتوا مراجعه میکنید. هنگامی که شما از سایتهای خبری، سرگرمی یا بلاگ ها بازدید میکنید، که توصیههای تجاری رایگان ارائه میدهند، شما در حال بازدید از سایتی هستید که از محتوا برای ایجاد بازار برای خودشان استفاده میکند. بازاریابی محتوا میتواند با موفقیت برای بازاریابی هر نوع تجارت مورد استفاده قرار گیرد. زمانی که نوبت به جلب مشتریان جدید، مشتریان فروش و مشترکین میرسد روش بینظیری است.
خدمات مرتبط: راه اندازی کسب و کار آنلاین
بطور خلاصه، این نحوه کار بازاریابی محتوا است:
شما یک وب سایت، وبلاگ، وبلاگ ویدیویی، خبرنامه یا پادکست ایجاد میکنید. شما از آن برای ارائه اطلاعات رایگان که ارزش واقعی برای مشتریان احتمالی شما دارد، استفاده میکنید، در حالی که به آنها فرصت خرید کالا، خدمات (یا هر دو) که به اطلاعات شما مربوط میشود را می دهید.
به طور کلی سه گروه از افراد وجود دارند که بازاریابی محتوا شما را میخوانند. انواع این گروه ها و نحوه کار بازاریابی محتوای شما با هر گروه به صورت زیر است:
1.گروه اول کوچک است. این افراد هرگز برای کمک های حرفهای پول پرداخت نمیکنند. آنها هرگز مشتری احتمالی نخواهند بود، بنابراین شما چیزی را از دست نمیدهید.
2.گروه دوم بزرگترین گروه است. این افراد سعی خواهند کرد که خودشان کاری انجام دهند، اما اگر نتایج مورد نیاز را دریافت نکنند، از کمک های حرفهای استفاده خواهند کرد. آنها به متخصص واقعی ارزش قائل هستند.
3.گروه سوم کوچکترین گروه است. اینها افراد نادری هستند که درک میکنند با استخدام یک متخصص برای انجام کار درست برای آنها، نتایج بهتر و سریعتر و با هزینه کم به دست می آید.
مرتبط بخوانید: 11 تئوری روانشناسی برای بهبود بازاریابی محتوا
این چیزی است که به شما و کسبوکار شما مربوط است:
1.هیچکس در گروه اول قصد ندارد هزینه ای به شما پرداخت کند. شما با دادن اطلاعات رایگان هیچ چیزی از دست نمی دهید.
2.برخی از افراد گروه دوم از اطلاعات شما استفاده میکنند و برای خودشان کار انجام میدهند. برخی دیگر از افراد در این گروه خواهند دید که به کمک متخصص نیاز دارند و برخی از آنها شما را استخدام خواهند کرد.
3.با گروه سوم، اگر از طریق بازاریابی محتوا خود نشان دهید که شما واقعا یک متخصص در زمینه کاری خود هستید، آنها شما را استخدام خواهند کرد. آنها قبلا همه چیز درباره شما و کارتان را میدانند. آنها به شما اعتماد دارند.
توصیه بازاریابی حرفه ای محتوا: هر کسی که به شما میگوید هر گونه محتوا میتواند موثر باشد و یا شما میتوانید این فرآیند را به صورت خودکار انجام دهید را نادیده بگیرید. اگر محتوای تولید شده مفید نباشد، کار دیگری غیر از این که آنها را بد جلوه دهد، انجام نخواهد داد.
بازاریابی حرفه ای
بازاریابی ایمیلی بسیار مقرونبهصرفه است و یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی موجود در دنیای کسب و کارهای کوچک است. به این دلیل که نتایج قابلپیشبینی فراهم می کند و هزینه انجام آن کم است.
مزیت بزرگ دیگر بازاریابی ایمیلی این است که بر خلاف فیس بوک، توییتر، لینکدین یا هر شبکه اجتماعی دیگر، شما نه تنها شبکه خود را می سازید بلکه صاحب آن نیز هستید!
خدمات مرتبط: تولید محتوا و مدیریت سایت
صاحبان کسب و کار که زمان و پول را صرف ساخت صفحه فیس بوک خود کردند در سال ۲۰۱۳ متوجه شدند که فیس بوک پستهای خود را به تنها بخش کوچکی از طرفداران خود نشان میدهد. اگر آنها بخواهند همه طرفداران فیس بوک مطالب آن ها را ببینند، باید به فیس بوک هزینه بپردازند. فیس بوک مالک شبکه آنها است! این نکته مثال خوبی از این است که چرا شما باید از برون سپاری شبکه خود، به یک شبکه اجتماعی اجتناب کنید. بازاریابی ایمیلی کنترل بیشتری به شما می دهد و به شما این امکان را میدهد که یک مجموعه ارزشمند بسازید.
در زیر برخی از نکات و ایدههای بازاریابی ایمیلی وجود دارد که باید قبل از اینکه شروع کنید، در نظر بگیرید.
به شدت توصیه می شود که پایگاهداده ایمیل خودتان را به جای خرید لیست های آماده تهیه کنید.
بهترین راه برای شروع به ساختن فهرست اعضا، این است که از تمام مشتریان فعلی خود سوال کنید که آیا تمایل دارند آدرس ایمیل آنها را داشته باشید. هرگز بدون اجازه افراد را به لیست ایمیل تان اضافه نکنید. شما به رضایت افراد نیاز دارید، در غیر این صورت ایمیلهای شما را اسپم خواهند کرد.
سپس، بپرسید آیا میتوانید با آنها از طریق ایمیل با خبرنامه ها یا پیشنهادهای ویژه در تماس باشید. این کار لیست اولیه را به شما میدهد و چیزی به شما میدهد که با آن شروع کنید. تا زمانی که با این افراد با ارائه اطلاعات مفید در ارتباط باشید و برای آنها آسان سازید که خبرنامه تان را به اشتراک بگذارید، در این صورت لیست شما روز به روز رشد خواهد کرد.
مرتبط بخوانید:6 توصیه بازاریابی از بزرگان کسب و کار که باید بدانید!
همچنین لازم است در وب سایت و یا وبلاگ خود قسمتی برای ثبت ایمیل داشته باشید. این قسمت باید در یک جای مناسب از سایت تان باشد که همه بتوانند ببینند و به راحتی ثبت نام کنند.
اگر از مردم بخواهید در خبرنامه شما اشتراک داشته باشند، باید به آنها چیزی با ارزش واقعی، در ازای پیوستن به فهرست مشتریان خود ارائه دهید. همچنین توصیه میشود که شما فقط از افراد بخواهید که نام و آدرس ایمیل خود را به شما بدهند … نه کل داستان زندگیشان را!
نکته: هر بخش از اطلاعات اضافی که درخواست میکنید، تعداد ثبتنام شما را کاهش میدهد. همچنین مهم است که به مردم اطمینان دهید که از جزئیات ایمیل آن ها سوء استفاده نخواهد شد.
بازاریابی حرفه ای
همچنین توصیه می شود که هر ۷ تا ۱۴ روز یک پیام ایمیل بفرستید. چون مردم از غرق شدن در اطلاعات نفرت دارند، حتی اگر اطلاعات فوق العاده ای باشند! به عنوان نتیجه مستقیم بمباران نکردن افراد با ایمیل، مردم مشتاقانه منتظر دریافت آنها بودند و تعداد کمی از مردم درخواست خواهند کرد که از فهرست اعضا شما حذف شوند.
در نهایت، (و این بسیار مهم است) شما باید از خوانندگان تان بخواهید که ایمیلهای شما را به دوستانشان ارسال کنند. اگر محتوا به اندازه کافی خوب باشد، آنها حتما این کار را انجام خواهند دارد اما شما همیشه از آنها درخواست کنید که این کار را انجام دهند.
خدمات مرتبط : آموزش بازاریابی
یکی از بزرگترین افسانههایی که در کسبوکار وجود دارد این است که اگر میخواهید موفق شوید، باید یک شبکه بزرگ داشته باشید. در واقع، شما فقط به ۵ یا ۱۰ نفر نیاز دارید که با آنها شروع کنید.
واقعیت این است که اندازه شبکه شما مهم نیست. این تاثیر افراد است که در شبکه شما به حساب میآیند.
اگر شبکه من ۱۰۰۰ نفر داشته باشد، اما آنها فاقد ثاتیرگذاری هستند، ارزش تجاری نزدیک به صفر است.
اگر شبکه شما فقط ۱۰ نفر داشته باشد، اما انگیزه دارند و تاثیر واقعی برای شما دارند، آن ارزش تجاری بزرگ برای شما خواهد داشت.
هدر دادن وقت خود برای تعویض کارتهای کسبوکار در رویدادهای شبکهای را رها کنید. افرادی که در این رویدادها شرکت میکنند باید به شما بفروشند، نه اینکه از شما خرید کنند و بسیاری از افراد وقت خود را صرف شرکت در آنها میکنند.
این یک پیشنهاد برای بازاریابی حرفه ای است: لیستی از ۳۰ فرد تاثیرگذار در بازار خود تهیه کنید. این افراد میتوانند مشتریان احتمالی با کیفیت بالا یا شاید معرفان تاثیرگذار باشند؛ معرفان افرادی هستند که میتوانند شما را به خریداران زیادی توصیه کنند. سپس برنامهای بریزید که به شما اجازه میدهد توجه آنها را جلب کنید. این رویکرد هدفمند زمان میبرد، اما نتایج بسیار زیادی دارد.
مرتبط بخوانید:50 ترفند و نکته طلایی در آموزش بازاریابی
اکثر کسب و کارهای کوچک از این که وب سایت آنها قادر به 7/24، تولید یا ماشین فروش است، بیاطلاع هستند. وب سایت شما میتواند سوالات با کیفیت بالا، مشتریان، تماسهای تلفنی و فروش از مشتریان احتمالی آینده را ایجاد کند تا زمانی که این کار را درست انجام دهید.
زمانی که یک وب سایت بطور حرفهای طراحی و بازاریابی میشود، این کار شبیه به داشتن یک فروشگاه است که در خیابان شلوغ افتتاح شده است. اغلب وب سایتهای تجاری کوچک بیشتر شبیه فروشگاه هایی هستند که در یک جاده خاکی استفادهنشده در منطقه دور افتاده قرار دارند. آنها قدیمی هستند و به طور ضعیف در بازار عرضه میشوند، در حالی که میتوانند برای صاحب کسبوکار بسیار ارزشمندتر شوند.
امروزه، سرمایهگذاری مورد نیاز برای یک وب سایت حرفهای و یا وبلاگ حداقل مقدار است. بله، قطعا شما میتوانید مبالغ زیادی را در یک وب سایت خرج کنید، با این حال، برای اکثر کسب و کارها، مطلقا نیازی نیست که این مقدار پول را خرج کنند.
بازاریابی حرفه ای
دلیل دیگری که باید وب سایت خود را جدی بگیرید این است که در حال حاضر تقریبا همه از اینترنت برای “بررسی” یک ارائه کننده خدمات بالقوه استفاده میکنند. قبل از تصمیمگیری درباره اینکه آیا میخواهید با یک ارائه کننده کار کنید یا نه، تعداد زیادی از مردم به وب سایت ارائه کنندگان خدمات نگاه خواهند کرد! این شامل افرادی میشود که خدمات شما را در اختیار آن ها قرار میدهند. وب سایت تان چه چیزی در مورد کسبوکار شما به مخاطبین میگوید؟
وب سایت شما بخش منحصر به فردی از بازاریابی شما در رابطه با یک جنبه بسیار مهم است: به تنهایی قدرت افزایش و یا کاهش نرخ پاسخ تمام فعالیتهای بازاریابی دیگر شما را دارد. بنابراین، اگر شما برای مثال یک ایمیل به مخاطبانتان بفرستید، آگاه باشید که افرادی که به آنها پیشنهاد کردهاید، قبل از تصمیمگیری برای تماس با شما، به وب سایت شما مراجعه خواهند کرد! این بدین معنی است که کیفیت و محتوای وب سایت شما باید افراد را تشویق کند تا به طور کامل به شما اعتماد کنند و شما را به صورت کاملا حرفهای جلوه دهد.
اگر بازاریابی شما میزان پاسخی را که امیدوار بودید ارائه نمی کند، به خاطر داشته باشید که افرادی که قرار بوده با شما تماس بگیرند ابتدا از وب سایت شما دیدن کرده اند. یک وب سایت حرفهای و بهینه برای بازاریابی حرفه ای ضروری است. به همین سادگی.
خدمات مرتبط: مشاوره کارآفرینی برای شروع و یا توسعه یک کسب و کار موفق!
یک اشتباه رایج وجود دارد که کسب و کارهای کوچک و متوسط شانس خود را از دست میدهد. این یکی از موارد است:
بازاریابی آنها یک سرویس با کیفیت بالا را وعده میدهد، اما هزینه ناچیزی را مطالبه میکنند. با انجام این کار، آنها یک پیام مختلط به مشتریان بالقوه ارسال میکنند که اعتبار کسب و کار را از دست میدهد.
همه میدانند که کیفیت هرگز ارزان نیست. قول دادن خدمات با کیفیت بالا اما با قیمت پایین شک و تردید ایجاد میکند. این آخرین چیزی است که شما میخواهید در ذهن مشتریان احتمالی تان ایجاد کنید.
خدمات خود را تا حد امکان برای بازار با ارزش تر کنید و سپس ارائه کنید. اگر این کار را بکنید قیمت شما با وعدههای شما مطابقت دارد و مشتریان آینده راحتتر میتوانند به پیام بازاریابی شما اعتماد کنند.
مرتبط بخوانید: 50 ترفند و نکته طلایی در آموزش بازاریابی
حتما متوجه خواهید شد که هر زمان که یک زن زیبا یا یک مرد جذاب وارد یک اتاق شلوغ میشود چه اتفاقی میافتد؟ مردم به آنها نگاه میکنند. در واقع، برخی افراد واقعا به آنها نزدیک میشوند و یک نوشیدنی به آنها تعارف میکنند و یا با آنها گفتگو میکنند. دلیل اینکه ما این نوع افراد برجسته را “جذاب” مینامیم، این است که آنها نظر و توجه دیگران را به خود جلب میکنند.
ممکن است در این مورد شگفتزده شوید، این چه ارتباطی با شما و بازاریابی حرفه ای دارد؟ موفقترین مشاغل، از همان قدرت جاذبه برای جذب فروش و مشتریان استفاده میکنند. موفق ترین کسب و کارهای بازاریابی توجه و علاقه مشتریان بالقوه را به خود جلب میکنند.
اگر برای کسب و کار خود نیاز به خدمات و یا مشاوره در زمینه بازاریابی حرفه ای دارید، با ما تماس بگیرید. شماره پشتیبانی: 09223896531