خدمات تولید محتوا پنتازوم برای کسب و کارها
- بازاریابی محتوا, ویژه
- آذر 9, 1396
شما می دانید اهمیت روش های بازاریابی دیجیتال همیشه در حال افزایش است و بنابراین شما به طور فعال برای ادغام آن با سایر فعالیت های بازاریابی از آن استفاده می کنید. مقصد بعدی شما کجاست؟ چقدر می توانید پیشرفت کنید؟ چگونه در مورد هدف بالا عمل می کنید؟ رقبای شما ممکن است خیلی خوب باشند آیا می توانید به روش های بازاریابی دیجیتال معروف برسید؟! ما چند گام مهم را انتخاب کردیم که تصمیم گیرنده باید اطمینان حاصل کند که تلاش های بازاریابی دیجیتال شما تاثیری واقعی ایجاد می کند.
به این سوال پاسخ دهید: اهداف اصلی شما از روش های بازاریابی دیجیتال چیست؟ (به عنوان مثال آیا می خواهید موقعیت خود را به عنوان ارائه دهنده قطعات کامپیوتر آنلاین در وب بهبود ببخشید؟) برای این کار باید تنظیم و اندازه گیری KPI ها را انجام بدهید: KPI خود را با تجزیه و تحلیل دیجیتال قبلی خود در بازاریابی به دست آورید- این موضوع برای افزایش عملکرد مثبت در نتایج فعلی مهم است و به شما کمک می کند تا انتظارات خود را بیش از حد بالا نبرید ولی از کار خود اطمینان پیدا کنید. یک روش برای اندازه گیری KPI ها توسط گوگل آنالیز انجام می شود. تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی از ابزاری مانند BuzzSumo برای ارزیابی موفقیت بازاریابی محتوا مناسب است.
شما لازم نیست (و نباید) به دوره برنامه ریزی آینده بروید. تجزیه و تحلیل استراتژی روش های بازاریابی دیجیتال با نگاه به موفقیت و شکست شما می تواند به شما در تنظیم بهترین KPI ها برای کسب و کار کمک کند. بنابراین، ممکن است بخواهید گام اول و دوم را با هم بگذرانید. یک دوره زمانی که می خواهید در آن تجزیه و تحلیل کنید را انتخاب کنید (بهتر است این دوره زمانی را به اندازه همان زمان برنامه ریزی بازاریابی جدیدتان تنظیم کنید تا استراتژی بهتری داشته باشید) – به عنوان مثال تصمیم بگیرید که تجزیه و تحلیل سال قبل، سه ماه یا ماه قبل را انجام بدهید.
اهداف بازاریابی شما همیشه باید به اهداف اساسی کسب و کار مرتبط شوند. به عنوان مثال، اگر هدف کسب و کار شما این است که درآمد آنلاین را به 20٪ افزایش دهید، هدف شما به عنوان یک بازاریاب ممکن است 50٪ بیشتر از طریق وب سایت تولید شده باشد، تا شما در سال گذشته به این موفقیت رسیده باشید. هر چند هدف اصلی شما این باشد، شما باید بدانید که چگونه آن را اندازه گیری کنید و مهم تر از آن، در واقع قادر به اندازه گیری آن هستید (مثلا ابزارهای بازاریابی دیجیتال مناسب برای انجام این کار را استفاده کنید). کارآیی استراتژی دیجیتال خود را اندازه گیری کنید. البته برای هر نوع کسب و کار متفاوت است و وابسته به هدف (های) شما است، اما برای حصول اطمینان از این که بتوانید این کار را انجام دهید، یک سنجش حیاتی است، زیرا این معیار ها است که به شما در تنظیم استراتژی در آینده کمک می کند.