11 ایده ی کاربردی برای کارآفرینی اینترنتی
- کسب و کار, کسب و کار اینترنتی
- مرداد 15, 1397
برای برندسازی اینترنتی مشتاق هستیم! چه کارهایی را باید انجام بدهیم؟ آیا راه ها و یا توصیه هایی وجود دارد که با کمترین هزینه بتوانیم برند سازی اینترنتی را انجام بدهیم؟ امروز می خواهیم در پنتازوم برای شما از برند سازی اینترنتی بنویسیم.
برندسازی اینترنت استفاده تخصصی از فضای اینترنت برای برجسته کردن یک برند تجاری است. بر عکس عقیده ی مردم و عوام، برند سازی اینترنتی آن نیست که شما در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و با استفاده از آن ها به برند سازی بپردازید؛ چراکه این موارد تنها ابزار ساخت برند هستند.
در واقع برند سازی اینترنتی هم معنا با برند سازی آنلاین است که در آن به مدیریت برند پرداخته می شود. در برند سازی اینترنتی از سایت ها و امکانات مختلف برای معرفی برند در مارکت های آنلاین استفاده می شود.
طراحی و بهینه سازی وب، شبکه اجتماعی، وبلاگ ها، انتشار در رسانههای چاپی آنلاین و بازاریابی ویدیویی همگی روشهایی هستند که در برندسازی اینترنتی مد نظر هستند.
در ادامه 10 راهنمایی که برای برند سازی اینترنتی مورد نیاز است را با هم بررسی می کنیم:
بعضی از برند سازان بر این اعتقاد دارند که هدف برند سازی اینترنتی این است که به طور دائم مصرف کنندگان قدرت شناخت یک برند را داشته باشند. دیگر افراد بر یکپارچگی برندسازی آنلاین با تجربه نهایی که یک برند بر روی مشتریان در رابطه با یک شرکت، محصول یا دیگر موارد مرتبط با برند برجا میگذارد، توجه دارند. به همین خاطر، آگاهی و شناخت برند به عنوان یک عنصر در میان بسیاری از عناصر دیگر نظیر تمایز یابی برند (از رقبا) و پیام رسانی برند قرار میگیرد که به وسیله ارتباطات تلفن همراه و اینترنت آسان میشود.
توسعه وب سایت یک بخش مهم در برندسازی آنلاین به حساب می آید، از این نظر که یک وب سایت توسط افراد و شرکت های مختلف برای ارائه محصولات و خدمات یک برند استفاده میشود. توجه بر ظاهر یک وب سایت، عملکرد آن و پیام شرکت به منظور ارائه یک تجربه مثبت به کاربران همگی قسمتی از برند سازی اینترنتی به شمار می روند. گسترش وب سایت برای برند سازی اینترنتی، همچنین شامل بکارگیری یک بلاگ برای تولید محتوا برای خوانندگان علاقهمند به موضوعات مرتبط با آن برند میشود.
ارائه مقالات مهمان (برای دیگر وب سایت ها) موردی است که هم توصیه و هم پیشنهاد نشده است. مت کات، مدیر گروه مبارزه با اسپم در شرکت گوگل، اشاره کرد که پست مهمان بیشتر و بیشتر به امری اسپم وار تبدیل شده است و استفاده از آن را برای ساخت لینک های ورودی به یک وبسایت توصیه نکرد.
برندسازی اینترنتی، همچنین شامل تعامل های رسانه اجتماعی و پیوستگی با آن می گردد. استفاده از نتوورک های نمایش محتوایی و نمایش (به منظور نمایش تبلیغات) یکی از روش های یکپارچگی یک برند با رسانه اجتماعی به شمار می روند. از روش هایی همچون دوباره پیام دهی، هدف قراردادن رفتار بازدیدکننده و هدف قراردادن طبق محتوای سایت، به عنوان روشی برای قراردادن یک برند در جلوه ی مخاطب هدف استفاده میشود. برندسازی از طریق رسانه اجتماعی شامل به اشتراکگذاری دانش در رابطه با یک برند و تعامل دائم با مشتریان می باشد. استفاده از سایتهایی نظیر توییتر، اینستاگرام، لینکدین و یوتیوب شکل متداول و مورد علاقه ای از برند سازی اینترنتی، از طریق رسانه اجتماعی محسوب می گردد.
مرتبط بخوانید: بهترین بازاریابی در اینستاگرام برای چه صنایعی قابل اجرا است؟
برای موفقیت یک برند در اینترنت یا فضای مجازی، آن برند باید در پی ارائه محصولات خود در قالب روشی باشد که باعث متفاوت شدن آن ها از سایر رقیبان شود.مثلا می توانید می تواند فروش ویژه محصولات یا ایجاد فروشگاه های اینترنتی متفاوت باشد.
ارائه خدمات چه در مرحله قبل از فروش چه بعد از فروش یکی از ارکان برندسازی به حساب می آید. این مشتریان هستند که با تبلیغ شفاهی و دهان به دهان یک برند میتوانند جنبههای مثبت و منفی آن را مشخص کنند و یکی از این جنبه های مثبت میتواند ارائه خدمات به مشتری و برقراری ارتباط با مشتری باشد.
طبق گفته روانشناسان برقراری ارتباط مثبت در اشخاص تأثیر بسزایی برجا میگذارد. سعی کنید با مخاطبین خود در محیط آنلاین ارتباط مثبتی برقرار کنید. به تعهد های خود پایبند باشید و مشتریان خود را هیچ وقت ناامید نکنید.
داشتن یک وب سایت بدون فعالیت یا تعامل با مخاطب و بازدیدکننده کاری بیفایده است. از طرف دیگر به روز بودن وبسایت، تولید محتوا به صورت منظم و ارائه اطلاعات لازم به بازدیدکننده میتواند در مطرح کردن نام برند شما مؤثر باشد. مهم ترین موضوع این است که فعالیت منظم باعث میشود شما دایم در پیش چشم مشتریان خود قرار بگیرید و این برای همهگیر شدن برند شما در اینترنت و به اصطلاح برندسازی آنلاین مؤثر است.
استفاده از ویدئو ها برای ساختن یک برند سازی اینترنتی و کسب و کار اینترنتی یکی از روش هایی است که میتوان از آن بهره جست. با توجه به رشد و محبوبیت استفاده از ویدیوها در چند ساله اخیر، این روش یکی از پربازده ترین روش برای انجام یک برند سازی مؤثر و قوی محسوب می گردد. بر اساس آمار منتشر شده در رابطه با رشد ویدئو ها و بازاریابی ویدیویی، در هر دقیقه چیزی حدود ۱۰۰ ساعت ویدیو در جهان در حال آپلود شدن است و این یعنی بستری مناسب برای دیده شدن و حضور در ذهن مخاطبان برای یک برندسازی خوب.
برندسازی اینترنتی
باید اینترنت را به فهرست رسانه ها اضافه کرد. اینترنت بزرگتر از دیگر رسانه ها شده است و بیشترین نفوذ را بر زندگی ما دارد. از آنجا که هم اکنون اینترنت به بخشی از زندگی تبدیل شده، باید به بخشی از برندسازی نیز تبدیل شود. این خطر وجود دارد که چنین پدیدهای به جای تبدیل شدن به یک واسط ارتباطی یا کانال بازاریابی در قالب موجودیتی کاملاً مجزا از برند تلقی گردد.
البته اینترنت دارای ویژگیهای منحصربهفردی است که کسب دانش و آگاهی های لازم در خصوص آنها ضروری به نظر می رسد. ابزاری مانند اینترنت، ارتباط دو طرفه را تسهیل می بخشد. از سوی دیگر اینترنت مصرفکنندگان کینه توز و ناراضی را قادر میکند پیامها و نظریههای خود علیه برند را منتشر کنند و این کاری است که از طریق رسانههای یکسویه مقدور نیست.
اگر برای برندسازی نیاز به مشاوره دارید و سوال هایی در این مورد ذهن شما را مشغول کرده است، ما مفتخریم که از تلگرام یا از صفحه تماس با ما به شما پشتیبانی و مشاوره های لازم را ارائه کنیم. یا می توانید با ما تماس بگیرید: 09223896531
علیرضا سخایی
سلام
لطفا در خصوص برندسازی اینترنتی برای صنایع غذایی راهنمایی می کنید؟
(یا اگر مطلب مجزایی در سایت در این خصوص دارین؟؟)
یک دنیا سپاس