مدل های تجاری کسب و کار آنلاین
- کسب و کار اینترنتی, ویژه
- مرداد 24, 1396
تا به حال مطالب مختلفی در خصوص برند سازی حرفه ای برای شما در پنتازوم آماده کردیم. بر خلاف آن چه در تصور عموم از برند سازی وجود دارد ، که بیشتر تصوری از مراحل اولیه برند سازی از جمله انتخاب نام و طراحی لوگو و رنگ سازمانی است، برند سازی مراحل دشوار و هزینه بری خواهد داشت. ما امروز به صورت ساده قصد داریم ابتدا توضیح بدهیم برند سازی چیست و پس از آن هم به این می پردازیم که چرا برند سازی یا همان برندینگ در بازاریابی اهمیت دارد.
مرتبط بخوانید: انتخاب شعار تبلیغاتی در برند سازی
یک راه و روش خوب و موثر در ساخت برند (برندینگ) به شما جایگاه لازم برای فروش محصول یا ارائه خدماتتان در بازار را می دهد. اما یک سوال! برند سازی چیست ؟ اگر خیلی ساده بخواهیم در یک جمله برند سازی را تعریف کنیم در واقع باید این را به شما بگوییم:
برند سازی چیست ؟ برند سازی همان قولی است که شما به مشتریان خود می دهید.
در واقع با برند سازی مشتریان شما از این موضوع اطلاع پیدا می کنند که چه انتظاری می توانند از محصولات و خدمات شما داشته باشند. خدمات و محصولات شما چه تفاوتی با موارد مشابه در بازار دارد؟ برند شما از دیدگاه شما در کسب و کار مشتق می شود. در واقع منعکس کننده شخصیت خود بنیان گذار آن برند خواهد بود. سوالات زیر به شما کمک می کند که توضیحات ما در خصوص این که برند سازی چیست به خوبی مشخص گردد:
در پاسخ به این سوال که برند سازی چیست هم چنین باید خدمت شما عرض کنیم که زیرساخت برند سازی شما همان لوگو، سایت ، پکیج اداری و بسته بندی (در صورت وجود محصول) است که باید تصمیم درستی در یکپارچه سازی آن بگیرید. استراتژی برند شما هم در این خلاصه خواهد شد که چه چیزی، کجا ، چگونه و به چه دسته از مشتریان بالقوه خود ارائه خواهید کرد. با پاسخ به این سوالات مشخص می کنید که پیغامی که برند شما منتقل می کند، چیست. هم چنین جایی که قرار است تبلیغات داشته باشید، هم بخشی از شخصیت برند شما را مشخص می کند.
مرتبط بخوانید: راهنمای جامع انتخاب نام برند
این توصیه ها را در برند سازی (برندینگ Branding) به کار بگیرید. واقعا موثر هستند:
یک لوگو عالی طراحی کنید: کار طراحی لوگو را به یک طراح حرفه ای بسپارید. با وجود این که طراحی لوگو از مراحل اولیه برند سازی است، این چیزی از اهمیت درست اجرا شدن آن کم نمی کند.
پیام برند خود را مشخص کنید: در آرامش بنشینید و فکر کنید. واقعا برند شما قرار است چه چیزی را منتقل کند؟ جملات کلیدی که قرار است با آن با مشتریان خود ارتباط برقرا کنید را بنویسید.
یک شعار برای برند خود انتخاب کنید: یک جمله زیبا، با مفهوم ، مرتبط با اهداف کسب و کارتان که در یاد باقی بماند انتخاب کنید!
با مشتریان خود رو راست باشید: قولی را که به مشتری می دهید اجرا کنید. واقعیت را به او بگویید. هیچ مشتری با دریافت خدمات نامناسب دوباره به شم رجوع نمی کند! خیالتان راحت!
پایدار باشید! در واقع این مورد آخر تمامی مواردی که ذکر کردیم را در بر می گیرد. منظور ما از پایداری در برند سازی این است که زمانی که تصمیم گرفتید یک شعار، یک رنگ و تم ، یک پیام برای طی فرآیند برند سازی انتخاب کنید، آن را تغییر ندهید. روی همان موارد تاکید و تکرار داشته باشید و در تمامی تبلیغات، ارتباط با مشتریان، برگزاری کمپین های مختلف و غیره هماهنگی لازم را ایجاد کنید. مشتریان شما نباید با طرح هایی که هر روز به ذهن شما ممکن است در فونداسیون برند سازی برسد، گیج شوند. استوار و پایدار باشید.
یک برند در واقع علت به وجود آمدن یک کسب و کار را به ما نشان می دهد و به شما کمک می کند که یک برنامه بازاریابی متناسب با هدف برندی که آن را ساخته اید، طراحی و اجرا کنید. تاثیری که برند شما روی مشتریان ایجاد می کند، فقط قبل از فروش نیست. بلکه مربوط به تمامی زمان چرخه حیات برند شما و تجربه ای است که به کاربران شما می دهد.
امیدواریم مطلب ما در مورد این که برند سازی چیست مورد توجه شما قرار گرفته باشد. ما برای برند سازی، انتخاب شعار و انتخاب نام برند شما بسته های ویژه با پوشش نیازمندی های شما در این حوزه آماده کردیم. در صورتی که به این خدمات نیاز داشته باشید می توانید از مشاوره رایگان ما در تلگرام استفاده کنید و یا از طریق صفحه تماس با ما اقدام کنید. آرزومند موفقیت شما در کسب و کارتان هستیم.