تولید محتوا خلاقانه: 50 راه حل واقعا کاربردی!
- بازاریابی محتوا, تبلیغات اینترنتی
- اردیبهشت 4, 1398
امروز در پنتازوم می خواهیم در مورد بلاک چين و بازاريابی اينترنتی صحبت کنیم. در نگاه اول كلمه بلاک چين موضوعاتی پيرامون امور مالي ، رمز نگاری و يا دفاتر كل را در ذهن ما تداعی می نمايد. همراه ما باشید.
در يك جمله مي توان چنين گفت :بلاک چين تكنولوژی پشتيبان بيت كوين (واحد پولي در فضاي مجازي ) است. پولي كه سعي ميكند تبديل به يك مدل مالي و پيدا كردن ثبات لازم در اين فضا گردد. بعضا می گويند مفهوم بلاك چين در ارزش آن است همانطور كه مفهوم اينترنت در اطلاعات آن می باشد.
خدمات مرتبط: خدمات مشاوره و کارآفرینی
به هر حال بايد پذيرفت كه اينترنت در زمينه انتقال اطلاعات با ارزش توسعه پيدا كرده است و از همان ابتدای راه در تمام زمينه ها و بخشها از قبيل سرگرمی ،اخبار،تبليغات و ….بسط داده شده است.
در نهايت بلاك چين نيز مي تواند به چيزی مشابه آنچه در خصوص اينترنت پيش آمده تبديل گردد.اگرچه رد حال حاضر تصميم كساني كه در اين حوزه فعاليت می نمايند بر اين است تمركز خود را بز خدمات متمايز فراوان بلاك چين معطوف نمايند.
بلاک چين و بازاريابی اينترنتی
بلاک چين و بازاريابی اينترنتی (تبلیغات اینترنتی)
پايه و اساس خدمات مبتنی بر بلاک چين مي تواند تبليغات آن لاين ،خريد ،تحويل و ارزش گذاری را اصلاح نمايد كه اين امر موجب بازدهي و كارايي فراوانی خواهد گرديد. در اين خصوص به 4 روش از مواردی كه بلاک چين و بازاريابی اينترنتی ارتباط تنگاتنگی دارند، اشاره خواهيم كرد.
مرتبط بخوانید: انواع خدمات تولید محتوا
1- با بلاک چین در خريد آگهي ایجاد اعتماد می شود
آن چيزی كه در تبليغات آن لاين مورد توجه قرار مي گيرد اين است كه تشخيص صحت و دقت آمار تقريبا غير ممكن است. هنگامي كه ما تعداد دنبال كنندگان سايت يا صفحه اينستاگرام خود را مي شماريم دنبال كنندگان حقيقي را شمارش مي نماييم يا مشتريان واقعي؟ رباتها و يا كليك كننده هاي موجود در بازار تنهابراي بالا بردن آمار بازديد كنندگان سايت به منظور بالا بردن نرخ توزيع كنندگان استخدام شده اند. بر اساس تحقيقات رباتها به تنهايی در سال 2016موجب در آمدی معادل 7 ميليون دلار براي صاحبان خود شده اند.
اما بلاک چين به تنهايي مي تواند همه اين مشكلات را اصلاح نمايد .بلاک چين يك زنجيره شفاف و رمز گذاری شده است كه شركتها به آساني مي توانند واقعي بودن مردمي كه آنها را مشاهده كرده اند تشخيص داده و موجب ميليون ها دلار صرفه جويي در سال براي آگهی و تبليغات رد حوزه ديجيتال ماركتينگ گرديد. يك شركت استفاده كننده از خدمات بلاک چين براي دستيابي و ايجاد يك فضاي تبليغاتی قابل اطمینان از نشانه های محلي استفاده مي كند و كاربران مي توانند از يك سري عمليات حسابرسی شده دقيق و ايمن از طريق رمز نگاری های مناسب از اين فضا به خوبی بهره برداری نمايند.
در شرايط عمومي شركتها اطمينان حاصل مي كنند تنها براي تبليغاتی كه پول پرداخت كرده اند اطلاعات كنند.
2- با واسطه گری خداحافظی كنيد.
يك تحليل گر تخمين زده است كه ناشران تبليغات مي توانند مطابق با روش شناخت مسيرهاي بحرانی (cpm) به منظور از بين بردن واسطه ها در آمد خود را از 1 تا 5 دلار افزايش دهند اما بلاك چين اين روش را بسيار بهتر و كاربردي تر انجام خواهد داد
باانجام اين كار بازار دچار لرزشهاي فراواني خواهد گرديد.و اين لرزشهاتا آنجا پيش خواهد رفت كه تمامي شركتها به صورت مستقيم در معرض ديد مخاطبان خود قرار مي گيرند و مخاطبان نيز مي توانند به آسانی و با انجام فرآيند بررسي آگهي هاي حقيقي به نتيجه مطلوب خود برسند.
3- چگونه مخاطبان را بهتر مورد هدف قرار دهيم
در گذشته تبليغ كنندگان اطلاعات مرتبط با مشتريان خود را از منابع مختلف مانند سن و جنسيت و ميزان حقوق و دستمزد علاقه منديها و موارد ديگر بدست مي آورند
اما با استفاده از بلاك چين تبليغ كنندگان مي توانند با ساخت يك پروفايلبراي مشتريان خود كه از طريق اطلاعات خود مشتري در دسترس عموم قرار گرفته با آنها ارتباط بر قرار نمايند
و حتي باتوانایی های فراوان بلاك چين مي توانند بازار عظيم تري را براي شناسايي نيازهاي مشتريان ارائه نمايند بديهي است پس از اين اتفاق مي توانند انرژی و تبليغات خود را براي مشتريان بالقوه كه احتمال مي رود خريد ار محصولاتشان باشند را هدف گذاري و اجرا نمايند.
بلاک چين و بازاريابی اينترنتی
4-شفافيت موجب شفافيت خواهد شد.
هيچ چيز در دناك تر از آن نيست كه محصولي را با هزاران دلار خريد نماييداما تقلبي از آب درآيد.سيستم دفاتر بلاک چين اين امكان را مي دهد كه اصالت يك محصول را از طريق زنجيره تامين ،به ثبات رساند.اين بدين معني است كه خريداران می توانند تمامی مراحل اصالت يك محصول را اعم از آنكه مرتبط با كجاست ؟ در كجا توليد شده ؟به صورت قانوني يا غير قانونی ساخته شده ؟ و يا اينكه اين محصول بر اساس چه طرحي ساخته شده و هزاران سئوال ديگر را براحتی دريافت داشته و تصميم گيری نهايی را برای خود آسان نمايد.
مرتبط بخوانید: مشاوره بازاریابی اینترنتی
برخي از شركتها از بلاک چين در خصوص بيان داستان محصولاتشان استفاده كرده اند و در اين زمينه جزئی ترين اطلاعات را تا آنجا كه چه كسي اين مدل را طراحي كرده است را به مشتريان خود عرضه مي نمايند . اين بدان معناست كه توانايي بلاک چين خيلي بيشتر از جلب اعتماد مي باشد و اين امر يعني برند جديدي در راه است.
در هر صورت به نظر مي رسد موقعيتها و فرصتهاي زيادي در ارتباط باانفجار بلاك چين ديده مي شود.
اگرچه شركتهاي غول پيكر زيادي مثل گوگل يا فيس بوك در برابر نمونه بازاريابي بلاك چين مقاومت مي كنند .با اين حال اگر ايمان داشته باشيم كه تحول ديجيتال در ارتباط با تجربيات مشتريان رخ خواهد داد ورود بلاك چين اتفاق بزرگ و عظيمي خواهد بودكه امر بازاريابي را متحول خواهد نمود.و اين قدرت رابه مشتريان خواهد داد تا بازار ياباني را انتخاب نمايند كه مشتاقانه و با اصالت آنهارا به سمت خود فرا مي خوانند.
خدمات مرتبط: مشاوره کسب و کار
بلاك چين توانايي اصلاحات فراواني را در بسياري از جنبه ها دارا مي باشد اما بازاريابي قطعا يكي از هيجان انگيز ترين آنهاست و در عين حال ممكن است براي شركتهايي كه هنوز در حال يادگيري چگونگي استفاده از برنامه هاي موبايل براي تبليغات در فضاي مجازي هستند بسيار غافلگير كننده است.
امیدواریم مطلب امروز ما در خصوص بلاک چين و بازاريابی اينترنتی برای شما مفید واقع شده باشد.