7 سایت فوق العاده دانلود عکس رایگان
- دانلود, طراحی و گرافیک, ویژه
- خرداد 20, 1399
کسب و کار کوچک اصلا چیست؟ اغلب اتفاق افتاده است که ما با صاحبان شرکت های کوچک تا متوسط صحبت کرده ایم و مشاهده کرده ایم که همه ی آن ها دوست دارند که فعال تر باشند و به دنبال یک استراتژی موفق در دنیای پیشرفته و دیجیتال امروز هستند. صاحبان این گونه مشاغل و شرکت ها می دانند که با داشتن یک استراتژی ساده و نا کار آمد نمی توانند مشتریان بیشتری جذب کنند و نتیجه ی متفاوتی را از کسب و کار خود نباید انتظار داشته باشند. اگر مخاطب حرف های گفته شده، شما هستید؛ پس به مسائل زیر حتما فکر کنید.
خدمات مرتبط: مشاوره کسب و کار
– کسب و کار کوچک شما تا زمانی که فکرتان را تغییر ندهید، به نتیجه ای غیر از وضعیت کنونی، ارتقا نخواهد پیدا کرد. در این بین آیا شما نیاز دارید که تمام منابع خود را به حداکثر برسانید؟
– شاید شما بگویید که همه چیز برای کسب و کار کوچک من خوب است و فقط بعضی از موارد در ماه ها و یا سال های مختلف با مشکل رو به رو می گردد.
– آیا کسب و کار مشابه با کسب و کار شما وجود دارد که توانسته باشد به یک استراتژی موفق دست یابد؟ اگر این چنین است، راز موفقیت همچین نمونه ای چیست؟
– شما یک برنامه مدون و خوب برای کسب و کار کوچک خود دارید ولی بنا به دلایلی همچون سردرگمی، نبود انرژی و وقت، نتوانسته اید آن را به مرحله اجرا برسانید.
کسب و کار کوچک
وقتی که صاحبان کسب و کار کوچک به همچین سوالاتی و ابهاماتی می رسند یعنی به مبانی بهینه سازی یک کسب و کار کوچک نزدیک شده اند. عناصر موجود در بهینه سازی کسب و کار کوچک به یکدیگر متصل هستند و نمی توان به صورت جداگانه به آن ها پرداخت. همه عناصر با یکدیگر دارای تاثیرات مثبت و منفی هستند که باید صاحبان کسب و کار کوچک برای بهینه سازی آن ها را به کار گیرند.
بهینه سازی کسب و کار کوچک شما فرایندی است که در طی آن تمامی عناصر موجود به بیشترین و بالاترین اثر مثبت خود می رسند.
در طی این فرایند، مشتری به کسب و کار کوچک جذب می شود و دارای یک طراحی منعطف می باشد.
1- ابتدا ارزیابی کنید: مهم ترین مرحله است و در کسب و کار کوچک تاثیر بسیار زیادی دارد. در این مرحله باید اشکالات موجود قبل از بازاریابی حل شود (درست برخلاف عده ای که فکر می کنند در حین بازاریابی می توان مشکلات را حل کرد).
2- برنامه خود را توسعه دهید: همواره سعی کنید که یک برنامه رو به جلو داشته باشید. در برنامه ریزی کسب و کار اهدافتان را مشخص کنید. این اهداف شامل یکسری اهداف کوتاه مدت و طولانی مدت می شود که باید با توجه به هدف موجود حرکت کنید.
3- برنامه های خود را اجرا کنید: بسیاری از صاحبان کسب و کار کوچک، همواره طرح های زیادی را در تاریخچه خود داشته اند که بیشتر از نیمی از آن ها عملی نشده است. برنامه ریزی و طرح ها عمدتا آسان هستند و روی کاغذ عمدتا قابل اجرا به نظر می رسند. به هرحال پیاده سازی یک طرح، مساله ای کاملا جدا است و قبل از اینکه شما بتوانید هر طرحی را اجرا کنید باید به آینده نیز نگاهی داشته باشید و انرژی را بیهوده تلف نکنید.
کسب و کار کوچک
شما نمیتوانید جایگاه خود را در فضای کسب و کار پیدا کنید، مگر این که مخاطبین خود را به شکل دقیق بشناسید. اولین سوالی که باید از خودتان بپرسید این است : «چه کسی محصول من را میخواهد؟» یا «شما با چه کسانی طرف حساب هستید؟». پیشینه افراد، علایق، اهداف، دغدغه های روزانه ، سن و حتی شبکه اجتماعی مورد مصرف آنها چیست؟
برای راه اندازی کسب و کار موفق سعی کنید یک تصمیم گیرنده خوب باشید و زمان را تلف نکنید. یک بازه زمانی محدود و منطقی را برای خود مشخص کنید و با توجه به آن رشد کنید. البته منظور من عجله بیش از حد نیست اما باید به این نکته توجه کرد که بسیاری از استارتاپ ها فقط به دلیل کند بودن شکست میخورند. علت این است که ناخودآگاه ما تنها نتایج را میبیند و اگر ما نتوانیم در زمان مشخص ناخودآگاهمان را ارضا کنیم، احتمالا باید به دنبال راه اندازی کسب وکار دیگری باشیم.
در راه اندازی کسب و کار باید بین کار و زندگی شخصی خود یک تعادل برقرار کنید. نباید بگذارید کسب وکار شما تمام زندگیتان را تصرف کند. به جای این که به حجم ساعات کاریتان اهمیت دهید، زمانی را برای اتمام کار تعیین کنید و تمام تلاشتان را بکنید تا در همان محدوده مشخص، فعالیت کاریتان را به اتمام برسانید.
پنتازوم: کسب و کار شما در وب
اگر برای کسب و کار خود قصد برند سازی دارید این بخش را حتما در نظر بگیرید. امروز روش های توسعه کسب و کار شما فراوان هستند و بدون در نظر گرفتن فضای مجازی برند سازی بی معنی است. بخشی از برند سازی اینترنتی شامل بازاریابی اینترنتی می شود که البته بازاریابی با اینستاگرام را نیز در بر می گیرد و باید به آن توجه کنید و در آموزش بازاریابی اینترنتی به کارکنان خود نیز آن را مد نظر قرار بدهید.
حرف آخر
بهینه سازی کسب و کار یک برنامه است که مسلما نیاز به دانش فنی و مهارت بالا دارد. در بهینه سازی باید نیازهای بازار و کسب و کار مربوطه را با توجه به عناصر موجود و المان های مختلف در نظر گرفت. مسلما برای هر کسب و کار کوچکی وجود این برنامه نیاز به نظرات کارشناسانه دارد. شما اگر صاحب چنین کسب و کاری هستید، چه روش هایی را پیشنهاد می کنید؟
برای کسب و کار کوچک خود نیاز به راهنمایی و برنامه ریزی دارید؟ همین امروز با ما تماس بگیرید: 09223896531