افزایش فروش سایت: 15 راهکار واقعا عملی!
- تبلیغات اینترنتی, کسب و کار اینترنتی
- اردیبهشت 26, 1399
تبلیغات گوگل : راه حل گسترش کسب و کار شما! یکی از مهم ترین بخش های هر تجارتی ، تبلیغات می باشد . تا جایی که بزرگان کسب و کار جهان بر این باورند که تبلیغات راه موفقیت شما در عرصه فعالیت شماست . چه در دنیای واقعی و چه در دنیای مجازی تبلیغات بخش جدایی ناپذیر تجارت شماست . یکی از راه های تبلیغات در دنیای مجازی استفاده از تبلیغات گوگل می باشد . زمانی که شما عبارتی را در موتور جست و جوی گوگل جست و جو می کنید ، علاوه بر نتایج بدست آمده،مواردی در بالای صفحه ی جست و جو ظاهر می شود که در کنار آنها عبارت AD به رنگ زرد نوشته شده است. این نتایج همان تبلیغات گوگل ادوردز است که بخش عمده ای از درآمد کمپانی گوگل را فراهم می کند.
تبلیغات گوگل یا گوگل ادوردز چیست؟
تبلیغات گوگل (گوگل ادوردز )یک سرویس آنلاین تبلیغاتی است که به وبسایت ها اجازه می دهد که کسب و کار خود را در نتایج جست و جو به کاربران نشان دهند. این سیستم بر مبنای جست و جوی کلید واژه ها ها کار می کند. به طوری که اگر کلید واژه مربوط به یک وب سایتی که از تبلیغات گوگل استفاده کرده است را در موتور جست و جو گر گوگل جست و جو کنید ، آن وب سایت را در بالای نتایج جست و جو و یا در سمت راست مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات گوگل چگونه کار می کند؟
سرویس تبلیغات گوگل بر مبنای PPC یا pay per click کار میکند. به طوری که پس از ظاهر شدن وب سایت شما در صفحه جست و جوی گوگل ، به ازای هر کلیکی که از سوی کاربران روی لینک صفحه ی وبسایت شما انجام شود، شما باید مبلغی به گوگل پرداخت کنید. به عبارت دیگر، در مدل تبلیغاتی پرداخت به ازای هر کلیک ، هر بار که تبلیغ شما در صفحه جست و جوی بازدید کننده به نمایش در می آید ،و کاربر روی آن کلیک می کند ،شما به گوگل مقداری پول پرداخت می کنید.
مرتبط بخوانید: تبلیغات و بازاریابی اینترنتی
چرا باید از تبلیغات گوگل استفاده کنیم؟
تبلیغات گوگل پروسه بازاریابی و تبلیغات شما را با جذب حجم وسیعی از کاربران گوگل به وب سایت شما آسان تر می کند. از طرفی گوگل بزرگ ترین موتور جست و جو در اینترنت است و همچنین تبلیغات گوگل بزرگترین شبکه تبلیغاتی آنلاین در سراسر اینترنت است و میلیون ها وبسایت از این سرویس برای تبلیغات استفاده می کنند. پس قرار گرفتن در یک فضایی که همه کسب و کار ها در آن حضور دارند و به رقابت می پردازند به سود ماست. در کل مزایای استفاده از تبلیغات گوگل در موارد زیر خلاصه می شود :
• نمایش سریع : با استفاده از تبلیغات گوگل ، وبسایت شما با هر رتبه ای جزو ۵ نتیجه برتر گوگل در صفحه نمایان می شود و بازدید کنندگان زیادی را به خود جذب می کند.
• صرفه اقتصادی : شما با هر میزان سرمایه ای که برای تبلیغات در نظر گرفته اید می توانید از سرویس تبلیغات گوگل استفاده کنید.
• انعطاف پذیری پلت فرم بازاریابی: اولین ویژگی که در استفاده از تبلیغات گوگل جلب توجه می کند، انعطاف بالای پلت فرم بازاریابی آن است . تبلیغات گوگل برای هر سازمانی با هر اندازه ای و در هر کشوری برنامه ی مخصوصی دارد که طبق آن به تبلیغات بپردازید .
• بازدهی بالا: در سیستم تبلیغات گوگل ، شما علاوه بر این که سایت خود را در معرض دید بسیاری از کاربران گوگل قرار می دهید، فقط هزینه ی تبلیغات موفق را می پردازید . در این شیوه که در بیشتر استراتژی های تبلیغاتی وجود ندارد ، در هزینه های زیادی صرفه جویی می کند.
مرتبط بخوانید: شعارهای تبلیغاتی جذاب
• آمار و نتایج سریع و دقیق: تبلیغات گوگل به شما گزارش دقیق و ساده ای از نتایج تبلیغات خود در گوگل ارائه می دهد . آنالیز اطلاعات موجود در این گزارش بسیار ساده می باشد . شما با این داده ها به راحتی میتوانید بفهمید که کدام کلید واژه مخاطب بیشتری دارد و کدام کلید واژه بازخورد مناسبی ندارد و نباید از آن استفاده کنید. میتوانید بفهمید که در کدام ساعت از شبانه روز کاربران بیشتری به وبسایت خود جذب کرده اید .
• بهبود سئو: تبلیغات گوگل با افزایش بازدید کنندگان سایت از طریق موتور جست و جوی گوگل سئوی سایت شما را بهبود می بخشد و رتبه وبسایت شما بهتر می شود .
سئو بهتر است یا تبلیغات گوگل؟
اولین نکته ای که باید در پاسخ به این سوال در نظر گرفت این است که سئو در همه موتور های جست و جو قابل استفاده است ولی بدیهی است تبلیغات گوگل که فقط برای موتور جست و جوی گوگل قابل استفاده است .
همچنین سئو یک امکان رایگان برای بهبود رتبه ی سایت محسوب می شود، در حالی که شما برای تبلیغات گوگل باید هزینه بپردازید.
ولی مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که شما در استفاده از تبلیغات گوگل پس از 15 دقیقه وبسایتتان در رتبه اول نتایج جست و جوی گوگل قرار می گیرد در حالی که اگر بخواهید از طریق سئو به این نتیجه دست بیابید حدود ۳ الی ۶ ماه زمان و تلاش مستمر نیاز دارید .
هزینه استفاده از تبلیغات گوگل
اولین سوالی که قبل از استفاده از سرویس تبلیغات گوگل به ذهن می آید این است که « استفاده از تبلیغات گوگل چقدر هزینه دارد ؟» اما نکته ای قابل توجه است این است که اغلب افراد هنگام استفاده از این سرویس تبلیغات گوگل با خود می گویند:« اول با بودجه خیلی کمی شروع می کنم ، بعد اگر نتیجه گرفتم سرمایه بیشتری صرف این سرویس می کنم!». این حرف مانند این است که شما بگویید برای تبلیغ در روزنامه ، ابتدا تبلیغ خود را در بخش کوچکی در گوشه صفحه که کسی نمی بیند منتشر می کنم. اگر نتیجه گرفتم یک ستون کامل در صفحه اصلی را از آن خود می کنم! شما باید این عقیده را که هزینه کمتر برای تبلیغات می تواند نتیجه و بازده بیشتری به ارمغان بیارد ، فراموش کنید.
در تبلیغات گوگل ،همانطور که بالاتر ذکر شد، شما برای نمایش وبسایتتان هزینه نمی پردازید و فقط برای تبلیغاتی که روی آنها کلیک می شود هزینه می پردازید . این هزینه نرخ ثابتی ندارد و طبق الگوریتم های مخصوص گوگل محاسبه می شود. این هزینه به عوامل زیادی بستگی دارد که از جمله آن می توان به موضوع تبلیغ، سئو وبسایت شما، زمان لودینگ صفحه شما و … بستگی دارد.
یکی از مهم ترین فاکتور های محاسبه هزینه سرویس تبلیغات گوگل CTR است. CTR درصد بین جست و جوی کلمه کلیدی شما در گوگل و تعداد کلیک ها روی تبلیغ شما می باشد. برای مثال اگر امروز کلمه کلیدی وبسایت شما 100 بار در گوگل سرچ شود و از این تعداد ۳۰ نفر روی آن کلیک کنند ، درصد CTR اکانت شما ۳۰ درصد می شود. هرچه CTR بالا تر باشد ، هزینه کمتری برای تبلیغات خود خواهید پرداخت. پس شما باید با توجه وضعیت فنی و سئو و موضوع وبسایتتان پکیج مناسب خود را انتخاب کنید .
با این حال به طور میانگین برای هر کلیک مبلغ1 دلار برای وبسایت های عادی تا 20 دلار برای وبسایت های بزرگ مانند بیمه برآورد می شود. بی جهت نیست که ۹۵ درصد درآمد کمپانی گوگل از این طریق به وجود می آید!
مرتبط بخوانید: 15 ایده خلاقانه تبلیغات که باید ببینید!
تبلیغات گوگل
نکات مهم برای موفقیت در سیستم تبلیغات گوگل
1. کلمات کلیدی بسیار مرتبط انتخاب کنید .
برای موفقیت در سیستم تبلیغات گوگل باید متن مناسبی برای تبلیغ خود انتخاب کنید.انتخاب متن تبلیغ اینترنتی فاکتور بسیار مهمی در موفقیت شما در تبلیغات گوگل است و باید دقت زیادی صرف این کار شود . انتخاب کلمات کلیدی مهم ترین فاکتور در استفاده از سرویس تبلیغات گوگل محسوب می شود. این موضوع به تنهایی می تواند عال شکست یا موفقیت شما را در تبلیغاتتان رقم بزند. نکته ای که باید در انتخاب کلمات کلیدی به آن توجه کنید این است که در انتخاب کلمات کلیدی توجه به محصول یا خدمات وبسایت خودتان کافی نیست. بلکه باید به تقاضا و نوع دیدگاه و حتی ادبیات کاربران نیز توجه کنید . امروزه ابزار های بسیاری در اینترنت پیدا می شود که به شما کمک می کند که کلمات کلیدی مرسوم بین کاربران را پیدا کنید و از آنها استفاده کنید . پس از نوشتن کلمات کلیدی خود ، فهرست کلمات خود را با رقبای خود مقایسه کنید . برای این کار نیز ابزار های مرتبط در اینترنت پیدا می شود.
وقتی برای کمپین ادوردز های خود کلیدواژه انتخاب می کنید از لحاظ تطابق چند گزینه زیر پیش روی شماست:
مطابقت جامع(BROAD MATCH): کلیدواژه شما را در هرجایی که جستجو شود به کثیری از کاربران نشان می دهد. ولی ارتباط کمتری با موضوع شما دارد.
مطابقت منفی(NEGATIVE MATCH): این گزینه از نمایش تبلیغات شما موقع جستجوی کلیدواژه و عبارت مخصوص شما پرهیز می کند.
مطابقت با عبارت(PHRASE MATCH): زمانی تبلیغات شما را نشان می دهد که عبارت های جستجو شده دقیقا با آن مطابقت داشته باشد.
مطابقت دقیق(EXACT MATCH): تبلیغات شما را زمانی نشان می دهد که به صورت انحصاری دقیقا با عبارت یکی باشد.
آشنایی با انواع مطابقت ها برای انتخاب کلید واژه برای موفقیت در استفاده از سیستم تبلیغات گوگل ضروری است . استفاده از این مطابقت ها به شما این امکان را خواهد داد که بتوانید مرتبط ترین جست و جو ها را به وبسایت خود هدایت کنید و خدمات یا محصولات خود را به آن ها معرفی کنید .
2. مشتریان را گمراه نکنید!
تبلیغ شما باید کاملا دقیق باشد . این یعنی هر آنچه که در متن تبلیغ خود ادعا کردید ، همان را برای بازدید کننده ارائه دهید. این خیلی مهم است که مشتریان خود را با متن دروغی و ادعای نادرست گمراه نکنید . در غیر این صورت مشتریان وبسایت شما را ترک می کنند .
۳. از کلمات کلیدی منفی استفاده کنید!
فراموش نکنید که در انتخاب کلمات کلیدی خود از فعل های منفی استفاده کنید . دلیل این کار این است که طبق آمار و ارقام کمپانی گوگل ، اکثر جست و جو هایی که در گوگل و موتور های جست و جو صورت می گیرد جملاتی هستند که فعل های منفی دارند. فلذا استفاده از جملات با فعل های منفی به رتبه تبلیغات شما بهبود می بخشد و کیفیت آن را از نظر گوگل بالا می برد.
مرتبط بخوانید: مشاوره برندینگ (Branding)
۴. آنالیز کنید!
گزارشات ارائه شده توسط سیستم تبلیغات گوگل را دائما چک کنید و آن ها را بررسی کنید تا مشکلات تبلیغات خود را پیدا کنید و آنها را برطرف کنید . شما باید دائما در حال آنالیز داده های آماری باشید و مدام سعی کنید که کلمات کلیدی انتخابی خود را بهتر کنید.
یکی از مهم ترین دلایلی که باید از سیستم تبلیغات گوگل استفاده کنید این است که رقبایتان به طور مستمر از این سرویس استفاده می کنند. پس فعال نبودن شما در عرصه تبلیغات گوگل صرفا به منزله عقب افتادن شما از رقبایتان است .
لازمه موفقیت در هر تجارتی ارتباط مؤثر با مخاطبان است. امروزه لازمه ارتباط مؤثر با مخاطبان ، حضور قوی در دنیای دیجیتال مارکتینگ است . مشتریان نیاز دارند که ابتدا محصولات و یا خدمات شما را بشناسند بعد از وبسایت شما بازدید کنند یا از محصولاتتان خرید کنند.شما برای شناساندن خود به مشتریان خود باید از طریق تبلیغات با آنها در ارتباط باشید تا آنها حضور پر رنگ شما را در دنیای دیجیتال مارکتینگ حس کنند. مشخص است که در عصر حاضر هیچ تجارتی بدون تبلیغات به موفقیت نمی رسد و در همان ابتدای مسیر با شکست مواجه می شود. شیوه های تبلیغات نیز مانند همه چیز دستخوش تغییر شده است . امروزه کمتر کسی روزنامه می خرد یا تلویزیون تماشا می کنند. بلکه بیشتر وقت خود را پای موبایل یا کامپیوتر می گذرانند . نباید انتظار داشت که وقتی رسانه های سنتی طرفدار خود را از دست داده اند از طریق تبلیغات سنتی به نتیجه رسید. پس شیوه های تبلیغات نیز باید متناسب با جامعه ی مخاطبین به روز شود. امروزه تمام کارشناسان دیجیتال مارکتینگ استفاده از سیستم تبلیغات گوگل را توصیه می کنند و آن را لازمه ی هر تجارتی می دانند. چرا که بهترین و سریع ترین راه برای شناساندن خود به مخاطبان می باشد.
امیدواریم مطلب امروز ما در زمینه تبلیغات گوگل برای شما مفید واقع شده باشد. اگر نیاز به برنامه ریزی تبلیغاتی، تبلیغات در گوگل و مشاوره تبلیغاتی داشته باشید، با ما تماس بگیرید. شماره پشتیبانی :09223896531