سیر تا پیاز راه اندازی کسب و کار آنلاین
- کسب و کار اینترنتی, ویژه
- دی 3, 1396
تاثیرگذارترین ترفند های بازاریابی در سال 2018 که بازاریابان باید بدانند کدام موارد هستند؟ هرآنچه سال جدید میلادی دربر دارد، بازاریاب ها و صاحبان کسب و کار باید بتوانند خود را با دست آورد های جدید آن همگام سازند. در سال گذشته آموختیم که در هر دقیقه 4.1 میلیون ویدئو در یوتیوب دیده می شوند، 1.8 میلیون اسنپ در اپلیکیشن اسنپ چت ساخته می شوند و 15000 گیف در پیام رسان ها رد و بدل می شوند.این آمار روز به روز در حال افزایش است.دامنه بازاریابی دیجیتال به قدری شلوغ شده است که به سختی می توان تشخیص داد چه چیزی واقعا اهمیت دارد.در سال 2018 بازاریاب ها کجا باید سرمایه، زمان و منابع خود را خرج کنند؟ در ادامه، پیش بینی ترفند های بازاریابی در سال 2018 را از نظر متخصصین صنایع می خوانید.
مرتبط بخوانید: ترفند های کارآفرینی در اینستاگرام
“در سال 2017 شبکه های اجتماعی زیادی، پلتفرم هایی برای توسعه دهندگان ارائه کردند که توسط آنها می توانستند تجربه خرید هوشمندی را برای مشتری ها و برند ها به وجود بیاورند و این مسأله موجب فراگیر شدن چشم گیر چت بات ها در سال گذشته شد. یکی از ناکامی های سازندگان این چت بات ها، ساختن بات هایی بود که تجربه ای آنقدر مفید و به یاد ماندنی برای کاربران به ارمغان بیاورند که این کاربر ها دوباره و دوباره از آنها استفاده کنند.
همچنین، دسترسی به چت بات ها، بسته به بِستری که آنها را ارائه می کرد، در برخی از پلتفرم ها ساده و در برخی مشکل بود. در سال 2018 چت بات ها، پیشرفته تر و بسیار کاربردی تر وارد بازار خواهند شد تا رابطه مشتری و برند توسط طراح ها بسیار تاثیر گذارتر از سال گذشته شود. با ساده تر شدن استفاده از هوش مصنوعی و ادغام آن با ابراز ها و سرویس های مختلف، چت بات ها می توانند در سال جدید به طور قابل توجهی مفیدتر ظاهر شوند و همچنین برای تمام تعاملاتی که با هر کاربر دارند شخصی سازی شوند.”
_Matt Navarra
“تغییر بزرگی که بسیاری از مردم متوجه آن نیستند، گذار از نسل هزاره به نسل زد است.
مسن ترین افراد نسل زد اکنون بیست و دو سال دارند و کم کم در حال تبدیل شدن به نیروی کار هستند. این نسلی است که در زمان تولد فیسبوک نهایتا نُه ساله بودند.
این نسل، از اینستاگرام و اسنپ چت خیلی بیشتر از فیسبوک استفاده می کنند اما نکته قابل توجه اینجاست که این نسلی از نوجوان ها و جوان هایی است که در طول روز، گاهی از پنج شبکه اجتماعی مختلف استفاده می کنند و صرفا وابسته و متعهد به یک پلترفم نیستند.
آنها از تمام پلتفرم ها استفاده می کنند و آنها را مرتب چک می کنند. در میان انواع مختلف محتوایی که این نسل بیشتر طرفدارش هستند می توان به ویدئو و مخصوصا به ویدئوهای پشت صحنه و یا ویدئوهای چگونه انجام دهیم اشاره کرد.
در سال جدید انتظار می رود رقابت سختی بین اپلیکیشن های پیام رسان شکل بگیرد برای دریافت آدرس ایمیل به عنوان محتوای حیاتی و مهم.”
_Pratik Dholakiya
“نقش پیام رسان برای کسب و کارها با سرعت قابل توجهی به پیشرفت خود ادامه خواهد داد در حالی که قابلیت های جدیدی به کسب و کارهای کوچک و بزرگ می دهد تا بتوانند رابطه های نزدیک تری با مخاطبشان برقرار کنند.
کسب و کارهای بیشتری با تلفیق صحیحی از مکالمه های اتوماتیک و تعاملات انسانی متد تجارت مکالمه ای را پیش خواهند گرفت. در سال جدید، سازمان ها بیش از پیش از پیام رسان ها در وبسایت هایشان و در تمام مراحل خرید استفاده خواهند کرد تا به مشتریانشان تجربه ای ساده تر و شخصی تر ارائه دهند.”
_Mari Smith
“با توجه به رشد شبکه های اجتماعی و اطلاعات وابسته به آن که باعث اعتیاد ما به آن ها شده، امروزه دایره توجه ما از هم گسیخته و همچنین تمرکز عمیق پیرامون موضوعات مختلف برای ما سخت تر شده است.
در نتیجه استفاده ما از محتوای گوناگون به دوازده ساعت در روز رسیده و این موضوع، روند ساختار و اجرای روش های بازاریابی را دچار تغییر کرده است.
برای موفقیت در سال 2018 ، بازاریاب ها باید ارزش طول عمر مشتری را به عنوان معیار اصلی موفقیت در نظر بگیرند. این باعث می شود بازاریاب ها به روند جذب مشتری در دراز مدت و همچنین مشتری هایی با پتانسیل بالا تمرکز کنند.”
_Heidi Cohen
مرتبط بخوانید: 7 ترند تکنولوژی تاثیرگذار در سال 2018
“امروزه شاهد نوعی همپوشانی در شبکه های اجتماعی هستیم، به عنوان مثال به اینستاگرام و اسنپ چت دقت کنید، هر دوی آن ها ویدئوهای زماندار را پیشنهاد می دهند. پس برای برند ها استفاده از هردوی آنها نوعی زیاده کاری شمرده می شود.
برند ها باید بیش از پیش گزیده کار باشند و روی مخاطب واقعی خود تمرکز کنند و از تمام قابلیت های یک شبکه اجتماعی بهتره مند شوند به جای آنکه از تمام آنها به طور سطحی استفاده کنند.
وقتی به آمارها نگاه می کنید متوجه می شوید قابلیت استوری در اینستاگرام می تواند به دامنه گسترده تری از مخاطب دسترسی داشته باشد و این قابلیت تا امروز توانسته درصد بالایی از مخاطبی را به دست بیاورد که به طور روزانه استوری های اینستاگرام را چک می کنند.
اما نباید فراموش کنیم که اسنپ چت نیز این قابلیت را دارد که چهره کسب و کار شما را به مخاطبی با رنج سنی جوانتر نشان دهد، پس تصمیم انتخاب شبکه اجتماعی تماما به هدف کسب و کار شما بستگی دارد.
همینطور که این همپوشانی بین شبکه های اجتماعی رو به افزایش است، گزیده کار بودن باید دغدغه جدید بازاریاب ها در سال جدید باشد. بهترین راه برای یک انتخاب بهتر، آنالیز کردن تمام قابلیت های شبکه های اجتماعی مختلف است و انتخاب شبکه هایی که هم راستا با کسب و کار شما باشند.”
_John Hall
“در سال گذشته، فیسبوک به وسیله Facebook Spaces به ما یک چشم انداز کلی از چهره شبکه های اجتماعی با روی کار آمدن واقعیت مجازی داد. گرچه این قابلیت هنوز خام و نابالغ است اما می تواند در های تازه ای را برای سوق دادن ما به سمت تجربه های جالب تر باز کند.
من این موضوع را شروعی برای تجربه های هیجان انگیز شبکه های اجتماعی آینده می دانم. این گرایش به این دلیل از اهمیت بالایی برای برند ها برخوردار است که اپلیکیشن های مورد علاقه ما مانند فیسبوک و گوگل، بر اساس فعالیت ها و روابط قبلی ما در این برنامه ها، همیشه ما را در یک حباب ارتباطی گرفتار می کنند. بنابراین، ورود به دنیایی از تجربه های جدید می تواند یک چالش واقعی برای بازاریاب ها باشد. از ترفند های بازاریابی در سال 2018 می توان ساختن تجربه های جدیدتر می تواند راهی برای دعوت مردم به این دنیای جدید و رها کردن آنها از آن حباب همیشگی باشد.”
_Mark Schaefer
“گرایش بیشتر به ترفند های بازاریابی در سال 2018 به عنوان استراتژی اصلی یک کسب و کار، به گرداندن برندهای بسیاری ادامه خواهد داد.
دریچه ای که توسط شبکه های اجتماعی برای برند ها و بازاریاب ها ساخته شده و همچنین شلوغی شبکه های اجتماعی به دلیل انتشار بی نهایت محتوا در طول روز، باعث شده افراد قابل اعتماد با دامنه مخاطب فعال بالا بتوانند در این پلتفرم ها حکم رانی کنند.
مرتبط بخوانید: مشاوره بازاریابی آنلاین
امیدواریم مطلب ما در خصوص ترفند های بازاریابی در سال 2018 برای شما مفید بوده باشد. نظر شما در مورد ترفند های بازاریابی در سال 2018 چیست؟! به نظرتان کدام شیوه های بازاریابی بیشتر جواب می دهند؟