چطور یک برند شخصی موفق بسازیم؟
- آموزش برندسازی, برند های موفق, برندسازی
- مهر 20, 1397
آیا شما به عنوان یک فروشنده یا صاحب کسب و کار تاکنون فکر کرده اید که در دنیای رقابت چگونه میتوان تمایز برند ایجاد نمود ؟ تمایز برند چه کمکی به کسب و کار من می کند؟
جهان در حال غرق شدن در برندها است . بیش از 28 میلیون کسب و کار کوچک تنها در ایالات متحده آمریکا وجود دارد که این آمار برای کسب و کارهای متوسط به بالا بیشتر نیز میباشد . شما به عنوان یک صاحب کسب و کار حتی اگر تنها با بخشی از آنها در رقابت باشید ، در عصری که تکنولوژی دیجیتال و فن آوری اطلاعات به سرعت در حال تبادل اطلاعات و داده هاست ، کار بسیار سختی پیش رو خواهید داشت .
مساله زمانی پیچیده تر میشود که بدانید تمام آن برندها با استفاده از تبلیغات بازاریابی و جهت جلب توجه مخاطبین هدف خود در رقابتی تنگاتنگ قرار دارند . اگر شما از مخاطبین (مشتریان) خود بخواهید که به برند شما در میان این انبوه رقابت توجه کنند , باید در جهت تمایز برند خود از بقیه بسیار تلاش کرده و سعی کنید در میان این همه برند برجسته باشید .
مرتبط بخوانید :آیا طراحی لوگو به معنای برندسازی است؟
سوالی که پیش میاید این است که چطور میتوانید این کار را بکنید ؟ ما در اینجا 7 نکته مهم و کاربردی را به شما آموزش میدهیم که با در نظر گرفتن آنها میتوانید یک برند متمایز داشته باشید.
1.اصالت
برند شما باید اصیل باشد . اگر برای تقلید از برند رقیب تلاش کنید , مردم دلیل قانعکنندهای برای انتخاب شما به جای آن برند نخواهند داشت . اگر شعار شما به کلیشهها و تبلیغات کم ارزش فروش تکیه دارد , با هیچ کدام از مشتریان خود همخوانی و تعامل دراز مدت نخواهید داشت . به جای آن , یک زاویه دید پیدا کنید که قبلا هیچکس آن را نیافته است و یک تصویر و لحن منحصر به فرد که کاملا متعلق به خودتان است را در برنامه اصلی تبلیغات کسب و کار خود قرار دهید . البته این کاربه گفتن آسان است و در عمل سخت خواهد بود , اما اگر نمیخواهید درگیر مشکلات این میدان رقابت شده و در جهت تمایز برند قدم بردارید , حتما این مورد را در نظر بگیرید .
2.صمیمیت با مشتریان
برند شما باید میزان صمیمیت شما با مشتریان را نشان دهد . اگر شما به سوالهای تمام مشتریان خود در شبکه های اجتماعی یک جواب تکراری ماشینی بدهید , آنها شما را به عنوان یک ربات بیروح که تنها به دنبال سود بردن است , خواهند دید . به جای آن ، جنبه انسانی خود را نشان دهید . در ” شخصیت ” برند خود سرمایهگذاری کنید و با مشتریان طوری صحبت کنید که انگار دارید با دوستتان صحبت میکنید . ممکن است در این مسیر اشتباهات جزیی را مرتکب شوید , اما نگران نباشید چرا که مشتریان شما قادر خواهند بود روابط بهتری با شما در طولانیمدت ایجاد کنند .
مرتبط بخوانید :نحوه فروش برند پوشاک در فضای مجازی
3.درک
بهترین و محبوبترین برندهای تجاری آنهایی هستند که مخاطبان هدف خود را درک میکنند . آن برند ها این مساله را با ایجاد شعار های تبلیغاتی که تنها برای آن دسته از مخاطب های خاص مرتبط است نشان میدهند ، برای مثال , اگر والدین مخاطب هدف شما هستند , ممکن است به یک مشکل بزرگ والدین اشاره کنید , مانند داشتن مشکل با روتین صبحگاهی زندگی روزمره که آنها با آن مواجه هستند.
این کار باعث میشود نشانه ای از همدلی نشان داده شود که نتیجه آن برقراری ارتباط زودتر میان شما و والدین خواهد بود . به مرور زمان این امر منجر به افزایش تعاملات با برند شما و پیشرفت آن خواهد شد . به منظور داشتن تمایز برند حتما در مورد مخاطبان هدف خود به طور کامل و مداوم کنکاش ، تحقیق و پرس و جو کنید .
4.شجاعت
در دنیای برندینگ ریسک ها معمولا نتایج مثبتی را در پی خواهند داشت . برندهای شجاع از اینکه تکنیک های جدید را تجربه کنند یا در مورد موضوع های بحث برانگیز آن صنعت خاص موضع گیری کنند باکی ندارند.آنها تا حدودی قطبی هستند , که به این معنی است که میتوانند گاهی اوقات بخشی از مخاطبین خود را سردرگم کنند , اما آن وفاداری و احترام را به اکثریت مخاطبین خود حفظ نمایند ، ضمن اینکه از این خطر که به آنها برچسب “خسته کننده ” یا “تکراری” بزنند در امان خواهند بود .
5.ثبات
در صورتی که شعار شما به اندازه کافی قوی نباشد ممکن است در رقابت با دیگران بازار را ازدست بدهید . اگر استانداردهای برند شما به وضوح تعریفنشده باشند یا چندین نفر آن استانداردها را با درجات مختلفی از اثربخشی اجرا کنند , ممکن است با مخاطبین خود به نوعی بیگانه شوید . هدف این است که افراد و خوانندگان خود را تا جایی که ممکن است نزدیک نگه دارند اما برای رسیدن به این منظور باید به نوعی حس نزدیک بودن و پیشبینی را به آنها بدهید . بهترین راه برای تضمین این توانایی ها و تمایز برند , با ثبات کردن استانداردهای برند شما و تضمین این نکته است که تمام اعضای تیم که در گروه شما شاغل هستند در اجرای وظایف محوله مهارت کافی داشته باشند.
مرتبط بخوانید :آشنایی با روش های برند سازی آنلاین
6. در معرض دید بودن
آشکار است اگر مردم برند شما را نبینند , قادر نخواهند بود به هیچ وجه به آن تعاملی نشان دهند . اگرچه برخی از مشتریان بالقوه بدون شک از طریق جستجوهای خاص و دیگر مسیرهای ورودی وارد عمل خواهند شد , تنها راه ایجاد شهرت شما از پایه این است که برند خود را تا جایی که ممکن است در معرض دید دیگران قرار دهید .
به منظور تنوع بخشیدن به روش و استراتژی ، فرصت های مختلف را درجه بندی کنید . برای مثال , شما ممکن است جهت گسترش اعتبار خود در یک انتشارات خارجی اقدام به محتواگذاری کنید ، به یک رسانه اجتماعی بپیوندید یا به میزان زیادی در تبلیغات سرمایه گزاری کنید . نتیجه تمام آنچه که گفتیم این است که برای گسترش پیام تجاری تان به رسانه ها نیاز دارید ، در غیر این صورت واقعا مهم نیست چقدر در کیفیت محصولات و خدمات موفق باشد چرا که برند شما ناشناس باقی مانده است و در نتیجه به هدف تمایز برند نخواهید رسید .
7.ارزش
برندها همچنین میتوانند با ارائه ارزش بیشتر از رقبای خود متمایز باشند . این کار را می توان به روشهای مختلف انجام داد . اول اینکه , شما میتوانید به سادگی محصولات و خدمات بهتری را به مشتریان ارائه دهید ، اگر شما یک محصول با ارزش مشابه را به نصف قیمت عرضه کنید , قطعا شاهد آن خواهید بود که مشتریان به سمت شما هجوم می آورند .
متاسفانه , اغلب برندها دارای انعطافپذیری برای رسیدن به این مزیت رقابتی نیستند . در عوض , شما ممکن است از نظر کیفیت بالاتر , محتوای اطلاعاتی بیشتر , و یا اختصاص خدمات بهتر به مشتریان ارزش ایجاد کنید . اصالت در اینجا نیز نقش مهمی ایفا میکند , بنابراین به دقت در مورد اینکه چطور میشود برای مشتریان جذاب تر بوده و به سمت تمایز برند حرکت کنید , فکر کنید .
مرتبط بخوانید :9 برند موفق پوشاک به همراه لوگو آن ها
در صورتی که شما در حال شروع به ساخت یک برند هسنید , این عوامل میتوانند شما را در پیشرفت به صورت بهتری هدایت کنند . اگر هم یک برند دارید و فکر میکنید آنچنان قوی نیست , پیاده سازی یک برنامه برندینگ مجدد یا حداقل تغییر اجرای استاندارد های برند برای انعکاس این ارزش ها را در برنامه خود قرار دهید . کمترین کار ممکن این است که زمانی را به بازبینی استراتژی برند فعلی خود و ارزیابی انطباق شما با معیارهایی که در ابتدا تعیین کردهاید اختصاص دهید و اگر لازم بود در مورد آنها تجدید نظر کنید .امیدوارم که از مقاله امروز ما در مورد تمایز برند بهره های لازم را برده باشید . ما برای برندینگ آنلاین ، انتخاب شعار و انتخاب نام برند شما بسته های ویژه با پوشش نیازمندی های شما در این حوزه آماده کردیم. در صورتی که به این خدمات نیاز داشته باشید می توانید از مشاوره اولیه ما در تلگرام استفاده کنید و یا از طریق صفحه تماس با ما اقدام کنید. آرزومند موفقیت شما در کسب و کارتان هستیم.