قیمت تولید محتوا به چه چیزی بستگی دارد؟
- بازاریابی محتوا
- خرداد 15, 1399
منظور از محتوای خوب ، چگونه محتوایی است؟ چگونه میتوان یک محتوای خوب نوشت؟ پنتازوم مطلب امروز خود را به شرح کامل تولید محتوای خوب اختصاص داده است. اگر در شغل تولید محتوا فعالیت می کنید و یا به این کار علاقه دارید با ما همراه باشید!
تولید محتوا وبسایت و یا تولید محتوای محصول امروزه یکی از بزرگترین دغدغه ها برای کسانی است که میخواهند کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنند و یا صاحب کسب و کار آنلاین هستند.
قطعا برای خیلی ها این سوال وجود دارد که چگونه می توان مقاله خوب و مناسب نوشت؟ آیا اگر مقالات خارجی را ترجمه کنیم موتور های جستجوگر گوگل متوجه نخواهند شد؟ آیا می توان از مقالات دیگر کمک گرفت یا باید کل متن جدید باشد؟ در این مطلب قصد داریم به این موارد بپردازیم.
مرتبط بخوانید : ترفند های برندسازی شخصی : 37 توصیه از صاحب نام ها!
1 تولید محتوای خوب : مخاطبان خاص خود را در نظر بگیرید.
نکته مهمی که شما باید به آن توجه کنید این است که برای تولید محتوای خوب تنها مخاطبین سایت خود را در نظر بگیرید و برای آنها مطلب بنویسید.
شاید در مورد مطلبی که شما می نویسید هزاران مطلب دیگر با همین موضوع در سایت های دیگر وجود داشته باشد اما آیا مطالب آنها مورد پسند کاربران سایت شما است؟ جواب منفی است. مطالب هر سایت باید مورد پسند کاربران همان سایت باشد.
شما نمی توانید مطلبی را بنویسید که برای همه گروه ها جالب و خواندنی باشد. شما باید در حین نوشتن محتوا مخاطبان خاص خود را در نظر بگیرید.
تولید محتوای خوب
2- تولید محتوای خوب : صرفا از سایت های دیگر کپی برداری نکنید!
اشتباهی که در بین بسیاری از کارشناسان تولید محتوا رایج است، این است که آنها تصور میکنند با نوشتن مطالب زیاد میتوانند کاربران را به سایت خود جذب کنند و اعتبار بیشتری نزد آنها به دست آورند، به همین دلیل شروع می کنن مطالب سایت های دیگر، چه خارجی و چه ایرانی را در سایت خود کپی میکنند که این یک روش اشتباه است!
کپی کردن مطالب سایت های دیگر نه تنها سودی برای سایت شما در زمینه جذب کاربر ندارد بلکه حتی ممکن است باعث ریزش بازدید سایت شود که ضرر زیادی به کسب و کار شما وارد می کند.
مرتبط بخوانید : روش های بازاریابی حرفه ای : 7 نکته واقعا ضروری
3- تولید محتوای خوب : محتوا را بهینه کنید.
قطعا یکی از اهداف بسیار مهم در تولید محتوا قرار گرفتن در رتبه های بالا گوگل است به همین دلیل باید محتوایی که مینویسید به خوبی برای موتور های جستجوگر گوگل بهینه شود.
سوالی که برای خیلی ها پیش می آید این است که چگونه میتوان مطلب را بهینه کرد؟ برای بهینه کردن محتوا کافی است که از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید.
هنگامی که شما به خوبی در محتوای خود از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید به راحتی در رتبه خوبی قرار می گیرید و هنگامی که کاربران آن کلمات را در گوگل سرچ می کنند به سرعت سایت شما به آنها نشان داده میشود و این امر در جذب کاربران بیشتر و سریعتر به شما کمک شایانی می کند. البته موارد دیگری هم به جز انتخاب مناسب کلمه کلیدی هست که باید به آن ها توجه کنید. انتخاب مناسب تیتر، نوشتن توضیحات متا و ایجاد لینک های داخلی از دیگر مواردی هستند که باید به آن ها توجه کنید.
تولید محتوای خوب
4- تولید محتوای خوب : مطلب مفید و ارزشمند بنویسید.
درست است که شما باید برای راحت تر پیدا شدن باید مطالب را برای گوگل بهینه کنید ولی تعیین کننده اصلی اعتبار سایت شما کاربران شما هستند. به عبارت دیگر این بازدید و نظرات کاربران است که به سایت و کسب و کار شما اعتبار می دهد.
بنابراین باید سعی کنید محتوایی که برای سایت خود تولید می کنید به قدری مفید و ارزشمند باشد که کاربران مشتاق خواندن آن باشند و بتوانند به اندازه کافی از آن سود ببرند.
مرتبط بخوانید : تولید محتوا حرفه ای : 15 رازی که باید بدانید!
5- تولید محتوای خوب : متن را به خوبی ویرایش کنید.
نکته ی بسیار مهمی وجود دارد که شاید خیلی از کارشناسان تولید محتوا به آن توجه نکنند آن هم ساختار کلی محتوا است. شما به عنوان یک کارشناس تولید محتوا که در زمینه شغل تولید محتوا و یا بازاریابی محتوا فعالیت می کنید باید بدانید که متن های طولانی با غلط های نگارشی زیاد برای کاربران بسیار خسته کننده است و نه تنها کاربران را جذب نمی کند بلکه آنها مجبور به ترک سایت می کند.
مطالب سایت باید به صورت منسجم و به هم پیوسته در پاراگراف های کوتاه نوشته شود تا چشم کابران در حین خواندن اذیت نشود.
همچنین سعی کنید از کلمات سنگین و غیر قابل درک استفاده نکنید. مطلبی که می نویسید باید به طور کامل برای خواننده قابل فهم و درک باشد.
برای آنکه بتوانید مطلب را خوانا تر و قابل درک تر کنید باید دستور زبان و نگارش را در متن خود به خوبی رعایت کنید. از تیتر های در سایز و رنگ مناسب استفاده کنید، مطالب مهم تر را بولد کنید.
با انجام چند کار ساده به راحتی میتوانید مطلب را بسیار جذاب و خوانا کنید.
مرتبط بخوانید : ترافیک سایت : 15 روش فوق العاده برای بهبود بازدید سایت
6- تولید محتوای خوب : محتوای تعاملی ایجاد کنید.
محتوای تعاملی چه فایده ای دارد؟ شما باید نهایت تلاشتان را به کار بگیرید تا مطلبی را بنویسید که خواننده را مشتاق کند تا آخر مطلب را بخواند و بر روی لینک هایی که در متن قرار دارد کلیک کند و از صفحات دیگر هم بازدید کند.
شما باید به گونه ای در خواننده اشتیاق ایجاد کنید که در پایان مطلب شخص دوست داشته باشد که در بخش نظرات، نظر خود را ثبت کند. حال این نظر میتوان مثب، منفی یا انتقاد باشد که در هر صورت برای شخصی که محتوا را تولید می کند مفید خواهد بود.
چگونه نظرات میتواند مفید باشد؟ هنگامی که افراد نظر خود را ثبت می کنند نشان دهنده این است که مطلب به قدری گیرا بوده است که آنها تا آخر مطلب را بخوانند ازطرف دیگر نظرات منفی و انتقادات به نویسنده کمک می کند تا مطالب بعدی خود را بهتر بنویسد.
7- تولید محتوای خوب :محتوا باید سوالات کاربران را پاسخ بدهد.
شما به عنوان یک نویسنده یا کارشناس تولید محتوا باید این موضوع را مد نظر داشته باشید که همه افراد برای یافتن جواب سوال های خود به سایت ها رجوع می کنند. پس شما باید مطلبی را که می نویسید از همه جوانب بررسی کنید و سوالات احتمالی کاربران را پیش بینی کنید.
محتوا باید بتواند به تمام سوال های کاربران پاسخ صحیح بدهد. اگر کاربر مطلب را بخواند ولی جواب سوال هایی که در ذهن دارد را نگیرد، متن نوشته شده ارزش چندانی نخواهد داشت و احتمال آنکه فرد دوباره برای خواندن مطلبی به سایت شما رجوع کند کم خواهد بود.
مرتبط بخوانید : روش های فروش موفق در اینترنت : معرفی 15 روش فوق العاده
8- تولید محتوای خوب : عکس و فیلم استفاده کنید.
برای تولید یک محتوای خوب و منحصر به فرد باید تا حدودی با نرم افزار های گرافیکی آشنا باشید تا بتوانید از فیلم و عکس های با کیفیت و مرتبط با متن استفاده کنید.
شما می توانید از فیلم و عکس هایی که در اینترنت وجود دارد کمک بگیرید ولی این موضوع را به یاد داشته باشید در صورتی که خودتان عکس و فیلم ها را طراحی و ویرایش کنید محتوایی که تولید می کنید ارزش بالاتری خواهد داشت و با دیگر مطالب با موضوع مشابه متفاوت خواهد بود.
نکته دیگری که در استفاده از فیلم و عکس وجود دارد این است که آنها به اندازه متنی که می نویسید می توانند گویا باشند و در پاسخ به سوالات کاربر بیشتر مفید واقع شوند.
*سعی کنید حجم فایل ها را کم کنید تا سرعت سایت پایین نیاید. هرچه دیرتر عکس ها و فیلم ها لود شوند احتمال جذب کاربر پایین تر می آید.
خدمات مرتبط : بازاریابی در اینستاگرام
9- تولید محتوای خوب : از داده های آماری استفاده کنید.
سعی کنید در نوشته خود از داده های آماری استفاده کنید این کار باعث میشود که مطلب شما بیشر مفید واقع شود ولی برای اینکار به هیچ عنوان از داده های تقلبی استفاده نکنید.
استفاده از داده های آماری تقلبی نه تنها باعث ریزش بازدید سایت میشود بلکه اعتبار سایت و کسب و کارتان نیز به شدت پایین می آید.
تولید محتوای خوب
10- تولید محتوای خوب : در تولید محتوای محصول از اطلاعات سازنده محصول استفاده نکنید.
در صورتی که میخواهید برای محصولتان محتوا تولید کنید بهتر است اطلاعاتی را بنویسید که واقعا برای کاربران کاربردی باشد و سوالات آنها را پاسخ دهد به این ترتیب کاربران به مشتریان شما تبدیل می شوند.
برای تولید محتوای محصول ،به هیچ عنوان فقط و فقط از اطلاعاتی که سازنده در اختیار شما می گذارد استفاده نکنید زیرا این اطلاعات تنها یکسری اطلاعات جامع و یا فنی است که برای کاربران کارآمد نیست.
اطلاعاتی مانند سایز، جنس، طرح، رنگ، کارایی و… بیشتر مد نظر کاربران است به همین دلیل شما باید سعی کنید که مطلبتان این اطلاعات را به آسانی در اختیار کاربر قرار دهد.
مرتبط بخوانید : تعریف کسب و کار اینترنتی و آشنایی با انواع آن
به هین موضوع توجه داشته باشید که برای آنکه بتوانید کاربران سایت را به مشتری تبدیل کنید باید بر روی محتوای سایت خود به خوبی کار کنید و کار کردن بر روی محتوا نیاز به افراد متخصص دارد که به علم و تجربه این کار را دارند.
هزینه تولید محتوا با توجه به نیاز افراد متفاوت است. هرچه قدر بیشتر برای تولید محتوای خوب هزینه کنی قطعا نتیجه بهتری خواهید گرفت و این فکر را که هرکسی توانایی انجام این کار را دارد و کار خود را به دست افراد بی تجربه و غیر متخصص بسپارید، از سرتان بیرون کنید چرا که شما را به نتیجه دلخواهتان نخواهد رساند!
Reza
متن های طورلانی با غلط های نگارشی زیاد برای کاربران بسیار خسته کننده است و نه تنها کاربران را جذب نمی کند بلکه آنها مجبور به ترک سایت می کند
توی همین یک جمله خودتون چنتا غلط دارید.چجوری توقع دارین مخاطب تولید محتواشو به شما که توی هر پستتون کلی غلط املایی و نگارشی دارید بسپاره.
(طورلانی) (باید بگید آن ها را مجبور به ترک سایت می کند).
من تصمیم داشتم کار بنر و محتوای سایتم رو بدم به شما و چشمم رو روی تمام غلط هاتون بسته بودم.اما همین یک خط جملتون تیر خلاصو زد.معلومه شما بهیچ عنوان به حرف هایی که میزنید اعتقا ندارید.از این جمله و چند جمله غلط دیگه ی سایتتون عکس گرفتم واسه پیجم.میخوام تبلیغاط بیسوادیتون رو بکنم.
لیلی آزاد
عرض سلام و وقت بخیر در مورد غلط های تایپی حق با شما هست. مطلب ویرایش شد.
مطالب طولانی شاید به عنوان مرجع بودن بتونن به کاربران سایت کمک کنند.
در نظر داشته باشین که موارد نگارشی و مشکلات این چنینی ممکن هست در هر سایت و مجموعه ای به وجود بیاد و مهم برطرف کردن اون ها هست و نشانه ای بر بیسوادی و یا عدم تعهد اون مجموعه نیست.
از شما تشکر می کنیم که باعث بازبینی این مطلب شدین.
Reza
البته عذر میخوام تبلیغات و اعتقاد رو اشتباه نوشتم.بهر حال ما داریم از شما که مرجع تولید محتوا هستید یاد میگیریم