3 راهنمایی برای مدیریت کسب و کار کوچک
- کسب و کار, کسب و کار اینترنتی
- آذر 18, 1396
تولید محتوا برای کسب و کار ها بخش مهمی از توسعه آنلاین آن ها است. اما برای این که بهترین نتیجه را بگیریم، چه روشی را باید انتخاب کنیم؟ چه ترفند هایی را باید بلد باشیم؟ چه شیوه هایی را باید در پیش رو بگیریم؟ یا شاید در مورد هزینه های تولید محتوا سوالی داشته باشید. امروز در پنتازوم راهنمایی هایی در خصوص تولید محتوا برای کسب و کار ها خواهیم داشت.
این موضوع که محتوای خب کلید ایجاد ترافیک مناسب برای وب سایت شما است، رمز و راز پوشیده ای نیست! اما شاید با خودتان فکر کنید واقعا در تولید محتوا باید چه مواردی را در نظر گرفت؟ آیا قالب ها یا روندهای خاصی وجود دارد که بتوان از آن ها در تولید محتوا کمک گرفت؟ در ادامه برای شما 5 قالب کلی محتوا را معرفی می کنیم که بدون شک آهن ربای جذب بک لینک برای شما خواهد بود!
1- راهنمایی جامع: بدون شک این روزها همه مردم خیلی گرفتار هستند. بنابراین هیچ تمایلی ندارند برای کسب اطلاعات در خصوص یک موضوع مشخص کل وب را جستجو کنند. به عنوان کلید واژه جستجو “راهنمای جامع” را وارد کنید. این نوع محتوا ها بدون شک بازخورد خوبی خواهند داشت زیرا به تمامی زوایای موضوع می پردازند. از سوی دیگر ممکن است بسیاری از مردم در وب سایت خودشان در خصوص آن مطلب جامع به شما لینک بدهند.
2- پست هایی با لیست طولانی: وقتی شخصی در جستجوی گوگل عنوان “200 روش برای پولدارشدن” را می بیند با خودش فکر می کند: اوه! 200 روش ! حتما فوق العاده هست. و سریعا روی لینک شما کلیک می کند. بنابراین دفعه بعدی که می خواهید پستی برای بخش وبلاگ خود تهیه کنید از این واژه ها استفاده کنید:
50، 100، 200 یا حتی 300 مورد را دسته بندی و لیست کنید. خب بدون شک زمان و انرژی زیادی از شما خواهد گرفت اما وقتی ارجاعات به سایت شما زیاد شود و مردم همین پست شما بپسندند، این کار ارزشمند است.
3- محتوای تصویری به خصوص اینفوگرافی: تصاویر، نمودار ها و بنرها خیلی تاثیرگذار هستند.حدود 65% درصد از مردم در دسته “بصری” تقسیم بندی می شوند. این به آن معنی است که با دیدن بهتر یاد می گیرند. بنابراین شما با تولید این نوع محتوا دسته بزرگی از مشتریان را پوشش می دهید و رضایتمندی آن ها را فراهم می کنید.
4- مطالعات صنعتی یا داده: هیچ شکی در این مسئله وجود ندارد که مردم عاشق به اشتراک گذاشتن آمار ها و ارقام و داده ها هستند! شما می توانید از این فرصت استفاده کنید. حتی می توانید از ابزار تولید سنجی که با پلتفرم های مختلفی در سطح وب انجام می شود، استفاده کنید.
5- مطالعات مربوط به نمونه های موردی: رمز و رازی در مورد وبلاگ هایی که به صورت ناگهانی رشد می کنند، وجود دارد. آن ها اطلاعات مفید را به صورت مستمر برای بازدید کننده ها تولید می کنند. شما باید سعی کنید محتوایی را برای مردم تولید کنید که مشکلی از آن ها حل کند. برای تولید همچنین محتوایی باید ابتدا مشکل را پیدا کنید. بعد از شما باید محتوایی که پله به پله راهنمایی های لازم در خصوص موضوع مورد نظر را دارد، تهیه کنید.
اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید، چه چالش هایی در تولید محتوای کسب و کار خود دارید؟! با ما در میان بگذارید.