تولید محتوای تبلیغاتی : افزایش 100% فروش!
- بازاریابی محتوا, تبلیغات اینترنتی
- مرداد 20, 1396
از آنجایی که بیشتر محتواها از کلمات تشکیل می شوند، بنابراین مهم نیست چه نوع محتوایی تولید میکنید، در هر صورت میتوانید اسرار نویسندگان حرفهای و تولید محتوا حرفه ای را یاد بگیرید.
یکی از بزرگترین مشکلات بازاریابان این است که به اندازه کافی محتوا تولید کرده و همچنین کیفیت آن را بالا نگه دارند. این چیزی است که نویسندگان حرفهای باید روزانه آن را انجام دهند.
بنابراین در این مطلب از وبلاگ پنتازوم، بر آن شدیم تا ۱۲ راز نویسندگان حرفهای را تهیه کنیم: نکات و ترفندهایی که به شما در تولید محتوای حرفه ای کمک میکند و می توانید به طور مداوم یک جریان ثابت از محتوای با کیفیت ایجاد کنید.
برای اینکه بتوانید ایدههایی برای تولید محتوا داشته باشید، باید در تمام زمانها به دنبال تحقیق کردن باشید. تحقیقات نباید تنها به برنامهریزی و یا برگزاری جلسات محدود باشند. اگر تحقیقات را به صورت مداوم انجام دهید، کیفیت محتوای شما به طور قابلتوجهی افزایش خواهد یافت.
خدمات مرتبط: تولید محتوا و مدیریت سایت
برای تولید محتوا شما میتوانید تا زمانی که درباره ی موضوع مورد نظرتان به اندازه کافی فکر کرده اید، صبر کنید. اما شروع به توسعه ایدهها قبل از نوشتن آن ها آسانتر است. برای انجام این کار، به محض اینکه این ایده را به دست میآورید، به دنبال موارد زیر باشید:
هربار که برای انجام تحقیقات وبگردی می کنید، اغلب میتوانید طرح کلی تان را بدون صرف وقت برای نشستن و نوشتن، به پایان برسانید.
مثال # ۱
زمانی که یک ایده به دست میآورید، اغلب نظرات کمی درباره آنچه در این مقالات گفته می شود، دارید.
تنها ایده محتوای خود را یادداشت نکنید. هر اندیشهای که در مورد آن دارید را یادداشت کنید، مهم نیست که چقدر سخت و یا نامشخص است.
مرتبط بخوانید: تولید محتوا خلاقانه: 50 راه حل واقعا کاربردی!
مثال # ۲
ایده اصلی متنی که قصد دارد انواع رهبری را بیان کند با یک ایده ساده شروع می شود، “۶ نوع رهبری.”
برای ایجاد طرح کلی، نویسنده وارد انواع رهبری شده که در نظر داشته است. سپس هنگامی که او وب را مرور میکرده، اگر یک مثال خوب از یکی از آنها پیدا کرده، نشانی اینترنتی آن را وارد کرده است.
به این ترتیب، زمانی که درحال نوشتن مطلب بود، میتوانست به راحتی صفحات وب را پیدا کند و تحقیقات بیشتری انجام دهد.
همانطور که شما در حال جستجو و مطالعه در اینترنت هستید، منابعی جمعآوری کنید که می توانند به عنوان رفرنس استفاده شوند.
صفحات وب را فقط مرور نکنید. بلکه در آن تحقیق کنید. هر وقت که آنلاین هستید، به دنبال منابعی باشید که بتواند به شما در تولید محتوا حرفه ای کمک کند.
اگر یک پست شبکه اجتماعی را دیدید و یا مقاله مربوط به یک موضوع را مطالعه کردید، آدرس اینترنتی آن را بردارید و آن را در لیستی که برای ایده ها ایجاد کرده اید وارد کنید. یادداشتی اضافه کنید تا بدانید چرا میخواهید از این منابع استفاده کنید و زمانی که در نهایت آماده نوشتن شدید، بیشتر تحقیقات خود را انجام داده باشید.
بعضی وقتها هنوز یک ایده ندارید. اما شما یک صفحه وب و یا گزارشی را میبینید که اطلاعات ارزشمندی دارد که میدانید میتوانید از آن استفاده کنید.
زمانی که پستهایی میبینید که ارزش تحقیقاتی عالی یا ایدههای جدید دارند، و یا اگر میخواهید آن را به عنوان نمونه حفظ کنید، باید آن صفحات وب را ذخیره کنید.
سه روش برای انجام این کار وجود دارد، و ما آنها را به ترتیب از سادهترین تا پیشرفتهترین توضیح خواهیم داد.
Evernote به شما این امکان را میدهد که صفحات وب را به یک سیستم فایل مبتنی بر ابر ذخیره کنید. شما پوشهها و برچسبها را ایجاد میکنید، و این شامل یادداشت هایی میشود که به شما کمک میکند تا اطلاعات را در زمانی که به آن ها نیاز دارید پیدا کنید.
این پیشرفتهترین تکنیک برای ذخیره صفحات وب برای مراجعات بعدی است. و نکته جالب توجه این است که شما میتوانید این تجربه را برای نیازهای خود سفارشی کنید.
یک پوشه برای پروژه های نوشتاری ایجاد کنید.
یک پوشه برای هر موضوعی که برای آنها محتوا تولید میکنید ایجاد کنید.
یک پوشه برای هر مشتری یا بخش که برای آن ها محتوا تولید می کنید ایجاد کنید.
صفحات وب ذخیرهشده خودتان را به هر شیوهای که برای شما کارساز باشد سازماندهی کنید. در اینجا نحوه تنظیم آن را شرح میدهیم:
در گوشه سمت چپ بالا، در کنار “Notebooks”، بر روی فلش کوچک کلیک کنید. یک گزینه با عنوان “New Notebook” ظاهر خواهد شد. بر روی آن کلیک کنید.
تولید محتوا حرفه ای
در پنجره “Create a New Notebook”، نام پروژه خود و یا دسته بندی اطلاعاتی که میخواهید ذخیره کنید را بنویسید.
تولید محتوا حرفه ای
به عنوان مثال، اگر برای چندین دسته بندی در وب سایت خود مطلب مینویسید، یک پوشه برای هر کدام ایجاد کنید. زمانی که تحقیقات شما به یکی از این دستهها مربوط میشود، آن را در پوشه مناسب ذخیره کنید.
یا اگر برای چندین دپارتمان در سازمان خود محتوا ایجاد کنید، یک پوشه برای هر کدام ایجاد کنید. سپس زمانی که تحقیقات شما به یکی از این بخشها اعمال میشود، آن را در پوشهای که با نام این بخش برچسب گذاری شدهاست ذخیره کنید.
بعد از این که پوشهها را ساختید تا تحقیقات خود را ذخیره کنید، Evernote Web Clipper را روی دسکتاپ خود تنظیم کنید.
در گوگل Evernote Web Clipper را جستجو کنید و نتایج جستجوی مربوط به مرورگر وب خود را انتخاب کنید.
تولید محتوا حرفه ای
برای مثال اگر فایرفاکس را دارید، گزینه دوم را انتخاب کنید. اگر کروم دارید، گزینه اول را انتخاب کنید.
Evernote یک آیکون را به نوار جستجو در بالای مرورگر شما اضافه میکند.
تولید محتوا حرفه ای
اکنون شما آماده استفاده از Evernote برای ثبت تحقیقات خود هستید:
زمانی که در حال جستجوی وب هستید و صفحهای پیدا میکنید که میخواهید ذخیره کنید، بر روی آیکون Clipper در بالای مرورگر خود کلیک کنید.
صفحه وب تاریک میشود و Evernote بخشی از صفحه را که ذخیره میشود هایلایت می کند. همچنین پنجره ای باز می شود که از شما میخواهد که یادداشتی بنویسید یا برچسبی که میخواهید آن را مشخص کنید، و هر گونه نظری که دارید را ثبت کنید.
تولید محتوا حرفه ای
اطلاعات مناسب را وارد کنید و بر روی ” Clip Article ” کلیک کنید.
با انجام این کارها مقاله شما درEvernote در پوشه ای که مشخص کردهاید ذخیره میشود.
برای پیدا کردن صفحات وبی که در Evernote ذخیره شده است مراحل زیر را انجام دهید:
زمانی که در حال نوشتن یک پست وبلاگ و یا تولید محتوا حرفه ای هستید و به یک آمار یا یک حقیقت نیاز دارید، به Evernote.com بروید و وارد حساب کاربری خود شوید.
تولید محتوا حرفه ای
در نوار جستجو در بالای صفحه، کلیدواژه موردنظرتان را تایپ کنید و روی “جستجو” کلیک کنید.
تمام صفحات وب که با آن کلمه کلیدی برچسب گذاری شده باشند، زیر نوار جستجو نمایش داده می شوند.
بر روی هر کدام از نتایج جستجو کلیک کنید تا بتوانید به محتوای آن دسترسی داشته باشید.
تولید محتوا حرفه ای
از میان این سه گزینه برای ذخیره تحقیقات شما، Evernote زمان بیشتری نیاز دارد. به این دلیل که برای اینکه بتوانید بعدا اطلاعات را پیدا کنید، باید برچسبها را به صفحاتی که ذخیره میکنید اضافه کنید. اما Evernote بهترین روش برای پیدا کردن اطلاعات ذخیره شده است.
سعی نکنید از کس دیگری نسخهبرداری کنید. محتوای شما باید یک سبک منحصر به فرد داشته باشد که منحصر به شخصیت و یا برند شما باشد.
نویسندگان هرگز توسعه دادن مهارتهای نوشتاری خود را متوقف نمیکنند. شما به عنوان یک نویسنده محتوا، باید به طور مداوم مهارتهای خود را رشد دهید.
سبک، ارزشمندترین دارایی شما به عنوان یک نویسنده است، و باید در طول عمر شغلی تان به تکامل ادامه دهد.
ما همه کارآموزان در یک صنعت هستیم که در آن هیچ کسی استاد نمیشود.
ارنست همینگوی
مرتبط بخوانید: سئو در تولید محتوا : 40 نکته و ترفند ضروری
مهم نیست که چه چیزهایی را تولید میکنید، باید در سبک و سیاق خودتان باشد. هیچ وقت از شخص دیگری کپی نکنید. فقط با نسخهبرداری از نویسندگان ماهر است که شما سبک منحصر به فرد خود را خواهید یافت.
به طور معمول، متخصصان خلاق سه مرحله از پیشرفت را طی میکنند: تقلید، تسلط و در نهایت نوآوری.
شما باید خواندن و مطالعه سبکهای نویسندگان محبوب خود را آغاز کنید. سپس از آنچه یاد میگیرید استفاده کنید تا سبک خود را توسعه دهید.
این تمرینی است که میتوانید برای تولید محتوا حرفه ای انجام دهید:
بررسی کنید که آن نویسنده چگونه این کار را انجام میدهد:
یک مقاله یا یک پست وبلاگ برای برند تجاری خود بنویسید که شبیه چیزی است که در مرحله قبلی مطالعه کردهاید. سعی کنید مقاله خود را عینا به همان صورت شکل دهید و سبک نویسنده منتخب خود را تقلید کنید.
خدمات مرتبط : مشاوره کارآفرینی
این تمرین را برای چهار مقاله باقیمانده تکرار کنید. وقتی کارتان تمام شد، پنج مقاله از خودتان خواهید داشت که هر کدام به سبکی شبیه به یکی از نویسندگان مورد علاقه شما نوشته شدهاند.
مقاله ای را انتخاب کنید که برای نوشتن آسانتر است و به نظر میرسد که شباهت بیشتری به شما دارد. باید کمی شبیه شخصیت و سبک خودتان باشد.
8.مقاله ششم را با همین سبک بنویسید، و یک تغییر کوچک ایجاد کنید تا آن را بیشتر به سبک خود نزدیک کنید.
اجازه دهید شخصیت شما از طریق روش خودتان برای صحبت کردن و روش منحصر به فرد شما برای دیدن دنیا بروز پیدا کند. شما میتوانید ساختار نویسنده منتخب خود را حفظ کنید. یا ممکن است به استفاده از برخی از سبکهای نویسنده ادامه دهید. اما سعی کنید این کار را به روش خودتان انجام دهید.
تولید محتوا حرفه ای
هدف شما این است که مردم بگویند: “وقتی پست شما را می خوانم، میتوانم صدای شما را بشنوم”. و آن باید به همان اندازه که شما خاص هستید منحصر به فرد باشد.
مرتبط بخوانید:24 راه کاربردی برای افزایش ترافیک سایت شما !
هر قطعه از محتوا باید یک نقطه نظر داشته باشد. اولین کاری که باید در هنگام تولید محتوا حرفه ای انجام دهید این است که بفهمید که هدف اصلی شما از یک متن چیست.
بعد از این که محتوا را نوشتید، باید آن را دوباره بخوانید تا اطمینان حاصل کنید که نوشته شما فقط در مورد یک موضوع است.
دو چیز وجود دارد که خواندن یک متن را سخت میکنند. یکی از آنها زمانی است که جزئیات کافی ارائه نمیشود و تنها اطلاعات سطحی از یک ایده ارائه را میدهد. مورد بعدی زمانی است که نویسنده تلاش میکند تا جزئیات زیادی را فراتر از حد مجاز ارائه کند.
چه بخواهید که محتوای شما طولانی باشد یا کوتاه، دقت کنید که تا جایی که متن اجازه میدهد عمیق بنویسید.
یک مطلب می تواند هر اندازه که می خواهید طولانی باشد. اما موضوع اصلی این است که بدانید مخاطب شما چه چیزی میخواهد و عمق و طول مطلب چگونه باید باشد.
هر محتوایی باید موضوع، هدف و دیدگاه داشته باشد.
شما ممکن است یک موضوع محبوب را پوشش دهید که سایر بازاریابان محتوا نیز در حال نوشتن درباره آن هستند در این صورت فقط به آن اشاره کنید، آن را تکرار نکنید. سعی کنید یک نقطه نظر جدید ایجاد کنید و یا یک زاویه منحصر به فرد برای صحبت در مورد این موضوع پیدا کنید. در غیر این صورت چیز دیگری برای صحبت کردن پیدا کنید.
اگر عنوان با خوانندگان ارتباط برقرار نکند حتی ارزشمندترین محتوا نیز نادیده گرفته خواهد شد. عنوان شما باید جذابیت داشته باشد و اطلاعاتی که مخاطبین از آن دریافت می کنند را پیشبینی کند.
۱۰ نوع عنوانی که خوب عمل میکنند عبارتند از:
خدمات مرتبط: آموزش بازاریابی اینترنتی (سطح 1)
حدود سه ثانیه وقت دارید که نظر خوانندگان خود را جلب کنید تا ادامه متن شما را بخوانند. بعد از عنوان، این اولین جمله شماست که باید نظر مخاطب را جلب کند.
هرگز گمراه نشوید. عنوان مطلب و اولین جمله باید به نرمی نظر خواننده را به نکته اصلی جلب کند. اما کاری انجام دهید که باعث میشود مردم به آن توجه کنند.
برای مثال فکر کنید که جمله زیر اولین جمله یک متن باشد: ” آیا میخواهید سایت شما نتایج بهتری در موتورجستجوی گوگل داشته باشد؟ ”
برخی از خوانندگان ممکن است بگویند نه و رد شوند. اما همه دارندگان سایت خواهان نتایج بهتری در گوگل هستند، بنابراین به خواندن متن شما علاقه مند خواهند شد.
تولید محتوا حرفه ای
مقدمه چیزی است که محتوای شما را معرفی می کند. برای مقالههای کوتاه، مقدمه میتواند یک یا دو پاراگراف باشد. برای کتابها، این میتواند یک فصل باشد. اما برای اکثر محتواها، مقدمه می تواند بین ۱۰۰ – ۶۰۰ کلمه باشد.
مرتبط بخوانید: بازاریابی محتوا چیست؟
مقدمه شما باید بدون اینکه بیش از حد طولانی باشد، جذاب باشد. انواع مقدمه در تولید محتوا حرفه ای می تواند به شکل های زیر باشد:
خوانندگان شما نمیخواهند زمانی را صرف خواندن محتوایی کنند که دقیق و قابلاعتماد نیست. بنابراین از نوشتن مطالب غیرواقعی اجتناب کنید. مطالب خود را برای کمک به مردم و افزودن ارزش به زندگی آن ها بنویسید. از محتوا برای مطلع کردن و آگاهی بخشیدن به مردم استفاده کنید.
اگر مردم بتوانند به شما اعتماد کنند، شما را به عنوان یک منبع معتبر میبینند. به همین دلیل است که تحقیق در مورد چیزهایی که ارائه می دهید بسیار مهم است.
اگر یک حقیقت و یا یک رقم شگفتآور ارائه می کنید، باید از آن پشتیبانی کنید. منابع معتبر ارائه کنید. اگر از کسی نقلقول می کنید و یا از یک کتاب یا گزارش استفاده می کنید، به آن لینک دهید. این کار باعث می شود تا مردم حرف شما را آسانتر باور کنند.
مرتبط بخوانید:تولید محتوا سایت: 20 ترفند و نکته ضروری
تنها به این دلیل که ایدههای کافی ندارید، اجازه ندهید که محتوای شما جذابیت خود را از دست بدهد. در پایان هر قطعه از محتوا، نکته اصلی را خلاصه کنید، سپس به خوانندگان خود بگویید که چگونه از اطلاعات ارائهشده توسط شما بهرهمند شوند.
ساده نوشتن بهترین روش تولید محتوا حرفه ای است.
پاراگرافهای کوتاه،جملات کوتاه و کلمات آسان خوانایی بیشتری دارند. بنابراین سعی نکنید به گونه ای بنویسید که می خواهید جایزه ی ادبی دریافت کنید!
بازاریابی محتوا شبیه کلاس ادبیات نیست بنابراین کوتاهتر و سادهتر نوشتن بهتر است. برای تولید محتوا حرفه ای پاراگراف ها را در حداکثر 6 خط و جملات را با 25 کلمه بنویسید.
تولید محتوا حرفه ای با اولین پیش نویس اتفاق نمیافتد. اولین پیشنویس یک تلاش خوب در تولید محتوا برای نحوه بیان ایدهها با کمک کلمات است. در نتیجه، آنها تقریبا همیشه به طور نامناسبی نوشته می شوند.
نوشتههای عالی در مرحله ویرایش به وجود می آیند. پس وقتی شما قصد تولید محتوا حرفه ای را دارید:
ما در عصر هیجان انگیزی زندگی میکنیم. در گذشته تقریبا همه مطالب نوشته میشد: کتابهای فیزیکی، مقالات مجله، بروشورها، و امثال آن. برخی از روش های بازاریابی شامل ضبط صدا و یا ویدئو در بود، اما در اکثر موارد، “محتوا” به صورت متن ارائه می شد.
در حقیقت، تمام رسانهها با ایدهای که توسط کلمات بیان میشود شروع میکنند. بنابراین حتی اگر در یک پادکست یا ویدیو ارائه شود، باید به خوبی سازمانیافته و منطقی باشد. آنها هنوز باید بر ساختارهای پایه مورد استفاده نویسندگان تکیه کنند.
بنابراین چگونه می توان کلمات را به جای یک تکه کاغذ نوشته شده به رسانههای جدید تبدیل کرد؟ این یک فرآیند است که شامل مراحل زیر می شود:
ببینید چقدر شبیه فرآیند خلاقانه برای نوشتن است؟
نکته قابل توجه این است که نگران این نباشید که شما باید یک ویدئو ایجاد کنید. نکته این است که شروع به تولید محتوا خلاقانه و تولید محتوا حرفه ای کنید در هر قالبی که دوست دارید.
پس خلاق باشید. داستاه های خود را بنویسید. در مورد محصولات و خدمات خود صحبت کنید. خوانندگان خود را درگیر کنید. این در واقع بازاریابی محتوا است!
اگر قصد دارید برای وب سایت و یا کسب و کار خود محتوای حرفه ای ایجاد کنید، پنتازوم همراه شما خواهد بود. پنتازوم شما را در ایجاد استراتژی تولید محتوا و بازاریابی محتوا راهنمایی خواهد کرد. می توانید برای مشاوره با ما تماس بگیرید: 09223896531