پشتیبانی سایت چیست و چرا به آن نیاز داریم؟
- کسب و کار اینترنتی, ویژه
- آذر 16, 1396
موارد زیادی وجود دارند که در صورت پیگیری مداوم و دقیق آنها می توان به راحتی مشتری های ثابت و خوبی را به فروشگاه اینترنتی خود جذب کرد. جالب است بدانید که تنها کمتر از 5 درصد از کل بازدیدکنندگان سایت، در اوین بازدید خود از سایت خرید می کنند. در ادامه راه های جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی را به شما خواهیم گفت!
شاید فکر کنید که تنها به روز رسانی وبلاگ و قرار دادن فرم ثبت نام برای جذب مشتری ها کافی است، اما این طور نیست.
شما برای افزایش ترافیک وب سایت و نیز جذب هرچه بیشتر مشتری فروشگاه اینترنتی چندین روش را باید با یکدیگر ترکیب کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.
1- جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی : پیشنهاد ویژه بدهید
همه افراد علاقه زیادی به دریافت کدهای تخفیف و فروش های ویژه دارند. اگر میخواهید در کسب و کار اینترنتی خود موفق باشید بهتر است مداوم و به صورت دوره ای تخفیف ها و فروش های ویژه ای را در سایت خود دهید.
این یک تکنیک بسیار عالی برای جذب مشتری است. زیرا در این روش بدون آن که شما کاری کنید، مشتریانی که شما را می شناسند به صورت رایگان برای شما بین دوستان و نزدیکان خود تبلیغ میکنند و فروشگاه اینترنتی شما را پیشنهاد می دهند.
مرتبط بخوانید : همه چیز درباره راه اندازی فروشگاه اینترنتی
2- جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی : از خبرنامه ایمیلی استفاده کنید
برای این کار بهتر است برخی از خدمات و محصولات خود را در غالب پیشنهاد های خاص و جذاب به طور مرتب برای مشتریان خود چه قدیمی و چه جدید ارائه دهید.
این تکنیک نه تنها محصولات و خدمات شما را معرفی می کند بلکه به آنها می فهماند که فروشگاه شما هنوز حضور و فعالیت دارد. مشتریان قدیمی تر را با ارسال کد تخفیف اختصاصی به خرید دوباره ترغیب کنید.
3- جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی : در سایت خود از وبلاگ استفاده کنید
در بخش وبلاگ می توانید موضوعات مختلف در زمینه کاری خود را عنوان کنید. همچنین میتوانید مطالبی را به منظور شرح روش های استفاده از محصول و یا مزایای خرید محصول، در وبلاگ خود قرار دهید.
در بین مطلب که در وبلاگ قرار می گیرد میتوانید با لینک دادن به محصولات فروشگاه، مشتریان بالقوه را به خرید از فروشگاه ترغیب کنید.
4- جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی : از تولید محتوای ویدیویی استفاده کنید
یکی از مهم ترین انواع تولید محتوا، تولید محتوا ویدیویی است. این نوع محتوا تاثیر بسیار زیادی بر ذهن افراد دارد و قدرت جذب بیشتری دارد. این در حالی است که بسیاری از شرکت های بزرگ و معتبر در سراسر دنیا از این روش برای جذب مشتریان خود استفاده می کنند.
شما می توانید ویدیو های جذاب و آموزشی که با محصولات و خدماتتان مرتبط است تهیه و منتشر کنید و با این تکنیک افراد را به سمت فروشگاه خود سوق دهید.
مرتبط بخوانید : چگونه قیمت گذاری محصولات برای فروش آنلاین را انجام دهیم؟
5- جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی : از شبکه های اجتماعی به درستی استفاده کنید
شبکه های اجتماعی مکان هایی هستند که در آن مشتریان بالقوه بسیار زیادی حضور دارند. در ابتدا آنها را به خوبی شناسایی کنید و با بررسی های دقیق مطابق با سلیقه آنها محتوای مناسب تولید کنید.
پیشنهاد های ویژه و تخفیفات را به خوبی در معرض دید آنها قرار دهید و سعی کنید با ایده ها و روش های مختلف برند و نام خود را به همه معرفی کنید.
جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی
6- جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی : به خریداران کد تخفیف بدهید
اگر به کسانی که از شما خرید میکنند کد تخفیف و یا پیشنهاد ویژه ای بدهید او شما را فراموش نمیکند و سعی میکند حتما از تخفیف و پیشنهاد شما استفاده کند.
با این روش خریداران سعی می کنند برای استفاده از تخفیف هر آنچه که خود و یا اطرافیانشان احتیاج دارند از فروشگاه اینترنتی شما خریداری کنند.
برای انجام این کار می توانید از روش آنلاین و یا ارسال با بسته خرید قبلی استفاده کنید.
7- جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی : از بهترین نام ها برای محصولات خود استفاده کنید
توصیه می شود برای محصولات خود از نام هایی استفاده کنید که به راحتی بتوان آنها را در گوگل سرچ کرد و گویا باشند. نام محصول باید به گونه ای باشد که تا حدودی بتوان بدون دیدن محصول و تنها با شنیدن نام آن، تصویر ذهنی مناسبی از آن ساخت.
هرچه نامی که انتخاب می کنید مناسب تر باشد امکان اینکه مشتریان بیشتری از طریق موتور های جستجوگر با محصولات شما آشنا شوند، بیشتر می شود. برای گرفتن ایده میتوانید به سایت های فروشگاهی رقیب یا حتی خارجی مراجعه کنید.
خدمات مرتبط :پشتیبانی و مدیریت سایت
8- جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی : بهترین عنوان را برای تصویر محصول استفاده کنید
تصویری که برای محصول خود قرار می دهید باید دارای عنوان باشد چرا که بسیاری از افراد در تصاویر موجود در گوگل به دنبال محصول مورد نظر خود می گردند بنابراین با انتخاب عنوان مناسب، باعث میشوید که محصولتان به خوبی دیده شود و موتور های جستجو گر تصویر محصول شما را در صفحات اولیه قرار دهند که این کار در جذب مشتری بسیار کارآمد است.
9- جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی : از هدایای تبلیغاتی استفاده کنید
شاید تصور کنید که هدیه تبلیغاتی تنها یک هزینه اضافی است و نتیجه چشمگیری نخواهد داشت، ولی سخت در اشتباهید چرا که هر هدیه تبلیغاتی که شما به خریداران خود می دهید نه تنها باعث ثبات بیشتر مشتریان می شود بلکه ممکن است ده ها و یا صد ها نفر آن هدیه را نزد مشتری شما ببینند و برای خرید از فروشگاه اینترنتی شما ترغیب شوند، پس این فرصت را اصلا از دست ندهید.
10- جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی : از کسب و کار های مرتبط کمک بگیرید
چگونه میتوان از کسب و کار های مرتبط کمک بگیرید؟ کسب و کار های زیادی وجود دارند که مشتریانی مشابه با شما دارند، یکی از تکنیک های بازاریابی حرفه ای این است که به مشتریان خود همکاران خود را معرفی کنید. مطمئن باشید که معرفی کسب و کار های مشابه توان شما را برای تبلیغات و بازاریابی چندین برابر می کند.
11- جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی : تبلیغات را جدی بگیرید و برای آن به خوبی هزینه کنید.
برخی از افراد گمان می کنند که با تبلیغات رایگان و محدود میتوانند به نتیجه دلخواه برسند اما بعد از گذشت مدتی متوجه می شوند که تبلیغات رایگان اثر کافی ندارند.
بهترین راه برای تبلیغات هدفمند این است که محل هایی که بیشترین مخاطب و کاربر را دارد شناسایی کنید و برای تبلیغات در آن ها بودجه ای را مشخص کنید. بعد از انجام این کار تحول چشمگیر کسب و کار اینترنتی خود را مشاهده می کنید.
مرتبط بخوانید : همه روش های تبلیغات آنلاین که باید بدانید!
12- جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی : تولید محتوای محصول خود را به افراد متخصص بسپارید.
تولید محتوای محصول مناسب برای فروشگاه های اینترنتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا کاربران در ابتدا باید به طور کامل با مزایا و کارایی محصول آشنا شوند.
اگر این کار را به افراد بی تجربه بسپارید مطمئن باشید که آنها نمیتوانند سوال هایی که در ذهن کاربران وجود دارد را به خوبی برطرف کنند و اصل مطلب را به آنها منتقل کنند.
13- جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی : برای بسته بندی محصولات ارسالی هزینه کنید.
هنگامی که کاربران از شما خرید می کنند و شما محصول را برای آنها ارسال می کنید بسته یا ساک دستی محصول نزد آنها می ماند معمولا افراد برای جابجایی برخی از وسایل خود از آنها استفاده و در شهر تردد می کنند.
بهتر است تبلیغات خود را بر روی بسته بندی محصولات خود چاپ کنید این کار به طور جداگانه برای فروشگاه اینترنتی شما تبلیغ می کند و باعث جذب مشتری می شود.
از طرف دیگر اعتماد کاربرانی که محصولات شما را دیده اند ولی از خرید کردن ترسیده اند، جلب می کنید. دیدن بسته کالا با برند شما در دست مشتری های قدیمی حس اعتماد را در دیگر کاربران ایجاد می کند.
خدمات مرتبط :تولید محتوا و برنامه ریزی سایت
14- جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی : در رویداد های بزرگ شرکت کنید
در طول سال رویداد های مختلفی ممکن است به وجود بیاید، یک راه موثر جذب مشتری این است که رویدادهایی را که مشتریان شما بیشتر در آنها حضور دارند را شناسایی کنید و با حمایت های مختلف، چه مالی و چه معنوی برای کسب و کار خود تبلیغ کنید.
15- آخرین و مهمترین مورد در جذب مشتری فروشگاه آنلاین، نگه داری و مراقبت مناسب از کاربران است
نکته ای که باید همیشه آن را سر لوحه کار خود قرار دهید این است که “هیچ تبلیغاتی به اندازه رضایت مشتری ها موثر نیست”
تحقیقات نشان داده است که 45 % از مشتریان اینترنتی در صورت عدم پاسخگویی مناسب و به موقع به سوالاتشان، از انجام خرید منصرف میشوند.
برای جلب رضایت بیشتر مشتری ها باید بتوانید به خوبی از آنها مراقبت کنید، توجه داشته باشید که بیشتر خرید ها بر اساس نوع رفتاری که با مشتری میشود اتفاق می افتد. پس خدماتی که برای کاربران و مشتریان فروشگاه اینترنتی خود در نظر میگیرد در جلب رضایت آنها بسیار اهمیت دارد.
لازم به ذکر است که مراقب از مشتری ها اصلا کار آسانی نیست چرا که اکثر کاربران به دنبال نقاط ضعف میگردند. زمینه ای را فراهم کنید که در آن همه کاربران از خدمات شما راضی باشند قدرت بازاریابی دهان به دهان نتیجه خارق العاده ای دارد، فراموش نکنید!
نیاز به مشاوره در خصوص جذب مشتری برای فروشگاه آنلاین خود دارید؟ پنتازوم همراه شما خواهد بود و شما را در این راه راهنمایی خواهد کرد. می توانید برای مشاوره با ما تماس بگیرید: 09223896531
رضاامینی
سلام بابت نیرو خواستین من جهت همکاری درقسمت بازاریابی و فروشگاه انلاین مهارت دارم