نگاهی متفاوت به فروش برند
- آموزش برندسازی, برندسازی, کسب و کار اینترنتی
- تیر 2, 1396
این آمار البته از مطالعه مربوط به یک تحقیق شرکت یاهو در مورد کسب و کار های کوچک است. این تحقیقات مربوط به آنالیز 5 میلیون مشتری که خرید آنلاین انجام میدهند می شود. در این تحقیق مشخص شد که 250,000 خریدار بالقوه محصولات را به سبد خرید خود اضافه می کنند اما هیچ گاه فرآیند خرید را تکمیل نمی کنند.
بنابراین خرده فروشان در حوزه تجارت الکترونیک چطور باید افراد را متقاعد به اتمام خرید کنند؟! حال دلیل این موضوع چیست و کسب و کار ها چطور می توانند با مدیریت این مساله آمار خرید آنلاین خود را افزایش دهند؟
اشکال در پرداخت
یکی از دلایل عمده که اقلام سبد خرید تبدیل به خرید قطعی نمی شوند، اشکال در پرداخت است. این اشکال یا در ارتباط با درگاه بانکی مورد نظر است و یا اشکال در سیستم برنامه نویسی سایت شما وجود دارد. البته این عدم پرداخت ممکن است دلایل دیگری هم داشته باشد:
البته برای هر یک از این موارد تا حدودی می توان راه حل ارائه داد. اولین نکته این است که شما حتما از ابزار تحلیلی گوگل (گوگل آنالیز) استفاده کنید تا بدانید این اشکال در چه مراحلی پیش می آید. در خصوص موارد ضروری که کاربران باید وارد کنند از طراحی های مناسب و با قابلیت خوانایی بالا استفاده کنید و مواردی که ضروری است را حتما با نشانه قرمز مشخص کنید.
کوپن های خرید منقضی شده
استفاده از کوپن های تخفیف برای خرید ویژه برای بسیاری از کاربران در خرید آنلاین جذاب است. استفاده از این کوپن ها یک روش افزایش فروش است اما در صورتی که در هنگام خرید مشتریان از این کوپن ها استفاده کنند و به خاطر این که تاریخ استفاده از آن ها گذشته است، قادر به خرید نباشند، نیز سبد خرید خود را نیمه کاره رها می کنند.
راه حل: یک روش خوب برای حل این مشکل و تشویق به خرید می تواند تشویق مشتریان به خرید با یک کوپن با ارزش کمتر باشد. به این معنی که هر چند کوپن اصلی آن ها منقضی شده باشد اما به هر حال تشویق کوچکی در جهت خرید آن ها ارائه شود. برای این کار می توانید به جای تنها ذکر این نکته که کوپن خرید آن ها منقضی شده است، به یک صفحه با کوپن های جدید (هر چند با ارزش مالی کمتر) راهنمایی شوند.
عدم امکان ارسال به محدوده جغرافیایی خاص
یکی دیگر از اشکالات عدم ثبت خرید اشکالات ارسال است. فرض کنید در شهر تهران خرده فروشی میوه به صورت آنلاین دارید. آیا ممکن است خرید روزانه میوه و تره بار که مورد نیاز خانواده ها است از دفتر مرکزی شما برای شهر های اطراف پست شود؟! هرگز! بنابراین مشخص کردن محدوده خدمات شما می تواند به مشتریان در انتخاب و خرید کمک کند.
نتیجه گیری
ارائه اطلاعات درست، پیش بینی مشکلاتی که ممکن است وجود داشته باشد و در نهایت آنالیز و تحلیل رفتار مشتریان در خرید آنلاین می تواند به رشد کسب و کار خرده فروشی شما در اینترنتی کمک کند. یک عامل مهم در فروش اینترنتی شما برنامه بازاریابی حساب شده است. به یاد داشته باشید بخشی از بازاریابی اینترنتی مربوط به بازاریابی با اینستاگرام است که باید به آن توجه کنید و در آموزش بازاریابی اینترنتی به کارکنان خود نیز آن را مد نظر قرار بدهید.