برندهای برتر دنیا که باید بشناسید!
- برندها
- شهریور 14, 1397
امروز در پنتازوم داستان برند بیژن و دلیل موفقیت آن را برای شما شرح میدهیم. صاحب این برند لوکس و معروف بیژن پاکزاد است که در زمان حیات جز افراد معروف و سرشناس در دنیای مد و فشن بوده است. در ابتدا برای شما یک سری توضیحات کلی از این برند پرطرفدار ذکر می کنیم. با ما همراه باشید!
بیژن پاکزاد یکی از طراحان لباس، ادکلن و بسیاری از اقلام و اکسسوری های لوکس است که طرح ها و محصولاتی که تولید می کند مناسب برای پولدارترین افراد در سراسر دنیا می باشد.
نام تجاری و برندی که او برای محصولات خود استفاده کرده است برگرفته از نام خودش یعنی “بیژن” می باشد. برند بیژن جایزه های بسیاری را دریافت کرده است و محصولاتش جز برترین های جهان در زمینه عطر، لباس، اکسسوری و… برای طبقه مرفه، می باشد.
بیژن پاکزاد در 15 فروردین سال 1323، در یک خانواده ثروتمند در تهران متولد شد. او در مدرسه le Rosey تحصیل کرد، که مدرسه ای برای پولدارهای سوئیسی بود. همکلاسی های او در دوران تحصیل شاهزاده های غربی و شرقی مانند پرنس ریتر و بسیاری دیگر از فرزندان افراد ثروتمند بودند. به جرات میتوان گفت که بیژن بسیاری از مشتری های خاص خود را در دوره مدسه شناسایی کرد.
مرتبط بخوانید: ترفند های برندسازی شخصی : 37 توصیه از صاحب نام ها!
بیژن به خوبی این افراد را ارزیابی کرد تا متوجه شود که سلیقه افراد پولدار چگونه است و چگونه میتوان نظر آنها را به سمت اجناس جلب کرد.
بیژن پاکزاد برای تحصیل در رشته شیمی وارد دانشگاه شد ولی علاقه او به طرح ها و رنگ ها، اورا به سمت دنیای مد و فشن سوق داد . بیژن در پایتخت مد آمریکا شروع به گذراندن دوره های طراحی لباس کرد. در طی این مدت او با چالش ها و سبک های خاص و مختلف طراحی لباس آشنا شدو پس از آن به مراکز اصلی مد جهان سفر کرد، بازدید او از سبک ها و سلایق متفاوت موجود در دنیای مد، دلیلی شد تا او به فکر تاسیس گالری اقلام لوکس در شهر میلان بیوفتد.
برند بیژن
او پس از گذراندن دوره های طراحی به ایران بازگشت و اولین بوتیک مدرن و لوکس به نام پلنگ صورتی را در تهران تاسیس کرد. بعد از گذشت مدتی بوتیک های دیگری به نام سسیل جی و نیکولا بلازی را تاسیس کرد که در آن دوران محل خرید اختصاصی اشراف زاده ها، خانواده های سلطنتی و ثروتمندان خاورمیانه، در این بود.
بیژن پاکزاد در سن 30 سالگی به آمریکا بازگشت و با تجربیاتی که در طی سال ها در دنیای مد وفشن به دست آورده بود، اولین بوتیک انحصاری خود را تاسیس کرد. این بوتیک گران ترین بوتیک جهان است که در شهر نیویورک قرار دارد. طراحی و دکوراسیون داخلی این بوتیک خارق العاده توسط خود بیژن انجام شد. به دلیل تسلطی که بیژن به دنیای اشراف و ثروتمندان داشت به راحتی توانست فضایی را ایجاد کند که باب میل آنها بود . چیدمان و نوع کالا های موجود در این بوتیک به گونه ای است که به سادگی نظر افراد را به خود جلب می کند و افراد پول خوبی بابت محصولات پرداخت می کنند.
مرتبط بخوانید: معرفی 50 برند لباس زنانه برتر
اما جالب است بدانید که بیشترین ثروت و شهرت بیژن از طریق تولید عطر های خاص و منحصر به فردی که تولید می کرد، به دست آمده است، نه از طریق طراحی لباس. به گفته محبى، مدیر مالى برند Bijan، فروش لباسها و جواهرات این برند به طور کلى بیش از ۲۰ میلیون دلار درآمد سالیانه و راه اندازى چهار خط تولید عطر نیز ۵۰ میلیون دلار درآمد اضافه براى آن در بر داشته است.
بیژن پاکزاد فردی خوش پوش و خندان بود. او همیشه با لباس های لاکچری زرد رنگ و سوار بر خودرو های لوکس زرد دیده می شد. رولز رویس زرد رنگ بیژن همواره آرزوی جوانان آمریکایی بود.
بیژن در روز ۲۶ فروردین سال ۱۳۹۰ در محل کارش در بورلی هیلز دچار سکته مغزی شد و در گذشت.در مراسم بزرگداشت او جمع کثیری از افراد سرشناس و عادی و همچنین هنرمندان ایرانی مقیم آمریکا حضور داشتند.
در مراسم درگذشت بیژن پیام تسلیت برخی از افراد که در آنجا حضور نداشتند قرائت شد. از جمله این پیام ها میتوان به پیام تسلیت فرح پهلوی و جورج هربرت واکر بوش، رئیسجمهور اسبق ایالات متحده آمریکا نیز اشاره کرد.
برند بیژن
۱- مهم ترین دلیل موفقیت بیژن آگاهی او نسبت به توانمندیهای خودش بود.
۲- خانواده نقش بسیار پررنگی در موفقیت او داشته است.
۳- بیژن به اهداف و موفقیت های کوچک قانع نبود و اهداف بزرگی را در سر میپروراند.
۴- داشتن علم و تسلط به اومور بازاریابی و برندینگ
5- در درجه اول به کیفیت محصولات توجه داشت.
6- برای ارتباط مفید و کارآمد با مشتریان اهمیت زیادی قائل بود.
7- عشق و علاقه او به کارش مانع از دلسردی او شده بود.
8- او به خوبی توانسته بود بازار هدف خود را مشخص کند و با توجه به آن محصولات مناسب را طراحی و تولید کند.
9- او بیشتر از هرچیز از علم و دانایی خود در این زمینه بهره می برد.
همانطور که گفته شد از ابتدا تا کنون مشتری این برند لوکس اشراف زاده ها و اشخاص ثروتمند در سراسر دنیا هستند. از جمله معروفترین افرادی که مشتری پر و پا قرص برند بیژن هستند میتوان به رونالد ریگان، جرج بوش، اوباما، پوتین، سلبریتی ها هالیوود، آرنولد و تونی بلر و تام کروز و… اشاره کرد.
برند بیژن
برند بیژن بعد از مرگ بیژن پاکزاد
این برند بعد از مرگ بیژن پاکزاد توسط فرزندانش به مدیریت داریوش محبوبی اداره شد.
اخیراً در یک روز آفتابی در لس آنجلس ، نیکلاس بیژن پاکزاد (یا نیکلاس بیژن ) تور بوتیک را به نمایش گذاشت و به نقاشی بوترو در سال 1968 اشاره کرد. لوستر این بوتیک ساخته شده از بیش از 1000 بطری عطر بیژن می باشد. در این تور کراوات های ابریشمی که قیمت هرکدام 950 دلار می باشد و کت تمام دست دوزی که به قیمت 12000 دلار به فروش می رسد،به نمایش گذاشته شد.
در سال 2011 نیکلاس بیژن، برند بیژن را دوباره با توجه به تصورات خود اختراع کرد. او برند بیژن را به سمت تولید محصولات برای افراد جوان و نیز طراحی ترند های بشتر سوق داد تا مردانی همچون کامیل، گنادی گلوفکین و میلیونرهای جوان چینی را جذب کند. که اکنون 30٪ از مشاغل آن را به خود اختصاص می دهد. از زمان درگذشت بیژن ، درآمد این برند تقریباً دو برابر شده است و به حدود 30 میلیون دلار در سال 2016 رسیده است.
مرتبط بخوانید: داستان برند شنل
نیکولاس بیژن میگوید: پدر من قادر به ساختن چیزی بود که بیشتر از خود او زندگی می کرد.“او وقتی که زنده بود ، این مسئله را دست کم می گرفت.”
برند بیژن
خدمات مرتبط: آموزش بازاریابی اینترنتی
در صورتی که برای محصول و یا خدمات خود نیاز به برنامه ریزی برای برندسازی و تبلیغات اینترنتی داشته باشید، با ما تماس بگیرید. شماره پشتیبانی:09223896531