مدیریت مشتری در فضای مجازی
- کسب و کار اینترنتی
- مرداد 5, 1396
استوری اینستاگرام میتواند به شما در بازاریابی در اینستاگرام و ایجاد ارتباط با مخاطبان کمک کند. ما در این مقاله از پنتازوم قصد داریم برای شما راهنمایی هایی موثر در درج استوری اینستاگرام ذکر کنیم. حتما مورد استفاده قرار می گیرد!
امروزه رسانه های مجازی در مورد مستند سازی همه ی چیزهایی هستند که در زندگی اتفاق می افتد. خب این دقیقا به چه معنی است؟!
کجا می روید؟ چه چیزی می خورید؟ چه چیزی می نوشی ؟چه اشخاصی را می بینید؟ اینها چیزهایی هستند که به یاد ماندنی اند: همه این موارد موضوعاتی هستند که در استوری اینستاگرام بُعد دیگر زندگی مردم را بر مبنای ۲۴ ساعت به نمایش می گذارند.
شاید شما به اشتراک گذاشتن داستان زندگیتان را در اینستاگرام بلد باشید اما چیز های مخفی تری در نرم افزار وجود دارند که میتوانند تصاویر و ویدئوهایی را که شما ضبط می کنید تبدیل به چیزهای خلاقانه و درگیرکننده تر کنند.
در اینجا قصد داریم شما را آموزش دهیم چگونه داستان تان را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید و تا جایی که میتوانید داستان را جذاب و پر محتوا کنید. چطور استوری اینستاگرام بگذاریم؟!
در این مقاله سعی میشود این موضوعات پوشش داده شوند:
مرتبط بخوانید: هزینه تولید محتوا اینستاگرم
چرا استوری اینستاگرام به اشتراک بگذاریم؟
استوری های اینستاگرام میتوانند بسیار جذاب باشند! فرقی نمیکند که شما یک برند را به اشتراک می گذارید یا استوری مربوط به زندگی خودتان یا اینکه یک پروفایل شخصی را نشان میدهید.
از زمان شروع به کار در آگوست ۲۰۱۶ حدود ۲۵۰ میلیون نفر از اینستاگرام استفاده می کنند و شروع درج استوری روی اکانت خود کردند. این باعث شده است میانگین صرف زمان در این اپلیکیشن محبوب افزایش پیدا کند.
علاوه بر این، بسیاری از برندها تجربه انتشاراتی موفقی را در این پلتفرم تجربه کرده اند. استوری های اینستاگرامی عامل موفقیت و رشد برندهای موفقی بوده اند.
علاوه بر آن استوری های اینستاگرام به وسیله حجم زیادی از پیغام های مستقیمی که بین اشخاص خصوصی در داخل اپلیکیشن رد و بدل می شوند رشد می کنند . پیغام مستقیم اینستاگرام تبدیل به یکی از مورد علاقه ترین پیام رسان های جهان گشته با عدد ۳۷۵ میلیون کاربر و این خارق العاده است.
از این جذاب تر می توان به گزارشی اشاره کرد که در آن نشان داده میشود از دریافت هر ۵ استوری یا داستانِ برند، یک نفر به آنها پاسخی در بخش پیام های مستقیم می دهد که نشان از علاقه برقراری ارتباط با آنها دارد و در نهایت با دست اندرکاران کسب و کار مشغول صحبت میشود.
مرتبط بخوانید: ادمین اینستاگرام کیست!؟ چه وظیفه ای دارد؟!
چگونه در اینستاگرام استوری بگذاریم؟
شما هم میتوانید استوری های جالبی در اینستاگرام ایجاد کنید. مثل استوری برندهای بزرگ و تاثیری که به اشتراک گذاشتن محتوای آنها می گذارد. این موضوع نیازمند است که نکات و ترفندهایی را بدانید و آنها را شبیه استوری های برندهای بزرگ کنید.
ابتدا بگذارید مبانی آموزشی به اشتراک گذاشتن داستان ناپدید شونده در اینستاگرام را مرور کنیم:
1- اینستاگرام را باز کنید، روی آیکون دوربین کلیک کنید در قسمت بالای سمت چپ تلفن.
2- یک تصویر یا فیلم که از قبل ثبت کردهاید به اشتراک بگذارید با سُر دادن دستتان روی صفحه وارد گالری شوید.
3- میتوانید لنز دوربین را انتخاب کنید و تصویر یا ویدئو جدید را در نرم افزار ثبت کنید.
مرتبط بخوانید: تولید محتوا پیج اینستاگرام
برای اینکار لنز های زیر پیش روی شماست:
اگر صفحه خود را با انتخاب پخش زنده تنظیم کنید شما شروع میکنید به یک پخش زنده سراسری روی اینستاگرامتان. درست مثل پخش زنده جام جهانی، دوستانتان میتوانند به همراه شما تماشا کنند و برای تان نظر بگذارند زمانی که کارتان با پخش سراسری تمام شد این گزینه را دارید که فیلم ناپدید شود یا به مدت ۲۴ ساعت روی بخش استوری اینستاگرام به اشتراک گذاشته شود.
۲ . لنز معمولی اینستاگرام
این دقیقاً همان معنای معمولی را دارد: یک بار کلیک کردن یک عکس ثبت می کند و نگه داشتن دکمه فیلم می گیرد.
داستان های ناپدید شونده اینستاگرام می توانند ۱۵ ثانیه طول داشته باشند پس اگر میخواهید یک ویدئوی طولانیتر را به اشتراک بگذارید ۱۵ ثانیه ۱۵ ثانیه آن را فیلم بگیرید یا از اپلیکیشنهایی که بدین منظور در مارکت های اندروید و ios وجود دارد استفاده کنید.
۳. لنز بومرنگ اینستاگرام
حالت بومرنگ تصاویر متحرکی را به طول ۳ ثانیه فیلم برداری می کند.
۴. لنز زوم ویژه اینستاگرام
در معنای لغوی زوم ویژه باید گفت لنزهای دوربین های فیلمبرداری می تواند به سوژه نزدیک و نزدیک و نزدیک تر شوند. در اینستاگرام اما درجه صدا را زیاد کنید و میتوانید با این ویژگی فیلم بامزهای با یک موزیک زمینه نمایشی برای همراهی فیلمتان خلق کنید.
۵. لنز پخش برعکس اینستاگرام
برای ضبط کردن فیلم های برعکس از این استفاده کنید.
۶.لنز استاپ موشن اینستاگرام
برای گرفتن استاپ موشن های بامزه از این لنز استفاده کنید: چندین عکس مختلف با همدیگر در یک فیلم بی انتها به نمایش در می آید. به عنوان یک کتاب نقاشی که با برگ زدن تصویر متحرک ایجاد میکند به آن فکر کنید با تفاوتی که یک فیلم آنرا به نمایش درمی آورد.
۷.لنز هندزفری اینستاگرام
این حالت به شما کمک می کند که دوربین تان را در جایی مستقر کنید و به طور خودکار فیلم بگیرید.
خب به مبانی درج استوری اینستاگرام برمیگردیم!
مرتبط بخوانید: 6 ترفند بازاریابی اینستاگرامی!
مورد چهارم از مبانی این است که:
زمانی که شما فیلم یا تصویر خود را ادیت کردید روی استوری یا بعدی کلیک کنید که برای دوستانتان همزمان به اشتراک گذاشته شود. همچنین می توانید ویدئو یا تصویر تنظیم شده را با کلیک روی گزینه ذخیره در پایین سمت چپ در گالری نگهداری کنید.
حالا که مبانی را می دانید بیایید نکات و ترفندهای را که به شما کمک می کند داستان های جذاب و کلیک خور تولید کنید را مرور کنیم.
۷ نکته و ترفند برای استوری های اینستاگرام
۱.از برچسب برای درج استوری اینستاگرام استفاده کنید
وقتی که یک فیلم یا ویدیو عالی ثبت کردید زمانش میشود که آن را با چند برچسب بامزه تزئین کنید. از راه بالا کشیدن پایین صفحه تان درست بعد از زمانی که عکس یا فیلم گرفتید می توانید به اینها دست بیابید.
اندازه برچسب را تغییر دهید. می توانید برچسب را بعد از اینکه به استوری تان اضافه کردید با دو انگشت پینچ کنید این کار اندازه اش را تغییر میدهد همچنین می توانید با کلیک کردن و حرکت دادن برچسب آن را در فریم تنظیم کنید.
برچسبها را در استوری اینستاگرام بروز کنید
اینستاگرام استیکر های خاصی را با توجه به روز، تعطیلات یا فصل عرضه می کند. هر روز آنها را بالا پایین کنید و برچسب های زیبا را در استوری های تان به کار برید.
مرتبط بخوانید: نکات کاربردی در مدیریت اینستاگرام
از برچسب هشتگ موقعیت مکانی و نظر خواهی در اینستاگرام استفاده کنید.
با گوشودن صفحه تان به روی اشخاصی که همان کاری را که شما انجام می دهید انجام می دهند میزان درگیری و ارتباط و مشغول کردن مخاطبان خودتان را بالا ببرید. بخش برچسب ها را باز کنیم و روی هر کدام از این دکمه ها برای تنظیم کردن و اختصاصی کردن داستان تان کلیک کنید.
مکان در استوری اینستاگرام
شروع به تایپ کردن مکان جغرافیایی خود کنید و شما قادر خواهید بود برچسبی که منطقه جغرافیایی تان را به صورت خاص نشان می دهد به صفحه بزنید.
هشتک در استوری اینستاگرام
همان مفهوم مذکور: اگر شما این را به برچسب های تان اضافه کنید و در آن هشتگ بنویسید داستان شما در جستجوهای آن هشتگ ظاهر میشود و بینندگان قادر خواهند بود که روی آن کلیک کنند و ببینند چه کسی دیگری از آن استفاده می کند.
نظرسنجی
شما میتوانید یک نظر سنجی با دو گزینه را در استوری تان قرار دهید. حتی می توانید جواب ها را از پیش معین کنید که آنها بین آن دو را انتخاب کنند.
می توانید آنرا نوعی آزمون برای مطالبتان تلقی کنید این نظرسنجی ها نشان می دهند که آیا مردم واقعاً مشغول قصه های شما هستند یا نه.
تبدیل یک صورت به یک برچسب.
منوی برچسبها را باز کنید و روی آیکون دوربین کلیک کنید.
سپس یک سلفی بگیرید یا از شخص دیگری عکس بگیرید. سپس می توانید با آن تصویر چهره استوری اینستاگرام تان را تزیین کنید چیزی است که میتواند بسیار خاطره انگیز باشد.
۲. اجازه بدهید بازدیدکنندگان استوری شما را به اشتراک بگذارند
با این کار میزان مشغولیت مخاطبان و بینندگان را افزایش میدهید اجازه بدهید آنها استوری شما را با دوستانشان به اشتراک بگذارند.
گزینه اجازه اشتراک را فعال کنید بینندگان شما میتوانند استوری را به دیگر دوستانشان به صورت دایرکت بفرستند و این مخاطبان شما را افزایش می دهد.
پس از این که طبق شکل بخش تنظیمات را باز کردید، از این بخش امکان اشتراک گذاری استوری اینستاگرام را فعال کنید:
۳. از قلم استفاده کنید
از قلم برای بزرگ کردن عکستان علامت گذاری یا اضافه کردن متن بیشتر به استوری استفاده کنید. اگر روی آیکون قلم در گوشه بالا دست راست صفحه استفاده کنید درست بعد از این که یک عکس یا فیلم گرفتید گزینه ها در دسترس است.
از آنجا می توانید ضخامت قلم تان را تنظیم کنید یا رنگ را تغییر دهید. مثلاً استفاده از قلم سایه روشن در کنار کلمات به آنها یک حالت تاکید می بخشد.
۴. اضافه کردن رنگ زمینه
اگر می خواهید یک داستان را با یک رنگ زمینه به اشتراک بگذارید میتوانید آن را از پالت رنگ ها انتخاب کنید. یک عکس بگیرید و سپس روی آیکون قلم کلیک کنید تا پالت رنگها باز شود.
می توانید از بین رنگ هایی که در سه گزینه موجود است انتخاب کنید یا اینکه اگر می خواهید از طیف رنگ های کامل با خبر شوید روی هر کدام از رنگها انگشت خود را نگه دارید سپس رنگ مورد علاقه تان را انتخاب کنید به خاطر داشته باشید که با پاک کن میتوانید تمام آثار خود را از صفحه پاک کنید.
۵. به متنتان جلوه خاصی ببخشید
ابزار نوشتن در استوری های اینستاگرام کاملاً پایهای است و باید آن را با ترفندهای زیر جالب تر کنید.
از رنگهای خاص استفاده کنید
اگر با پالت رنگ های اینستاگرام نیازتان برطرف نشد میتوانید برای خودتان یک رنگ اختصاصی با قطره چکان از تصویر یا فیلم بردارید.
اضافه کردن سایه
اگر میخواهید نوعی جلوه نمایشی به نوشته تان بیافزایید مثلا یک سایه روشن یا یک سایه، این کار با دوباره نویسی نوشته تان در رنگی دیگر امکان پذیر می شود. توصیه میشود با استفاده از رنگ سیاه و سفید تاکیدی را به نوشته بیافزایید. سپس نوشته بازنویسی شده را بالا یا پایین یا در زیر نوشته اصلی قرار دهید.
کلمات تان را به یک رنگین کمان تبدیل کنید
این یکی قدری ترفندی است اما شما می توانید نوشته تان را به یک گرادیانت رنگین کمانی تبدیل کنید. روی آیکون نوشته بزنید و پیغامی که می خواهید به استوری اضافه کنید بنویسید سپس متن را سایه روشن کنید. اینجا نقطهای است که ترفندی میشود: سپس تلفن تان را پایین بیاورید جوری که بتوانید با یک انگشت سمت راست نوشته را انتخاب کنید و انگشت دیگر روی رنگ نگه دارید تا زمانی که چرخ رنگ ها پدیدار شود. سپس به آهستگی هر دو انگشت خود را بکشید روی نوشته و چرخه رنگ از سمت راست به سمت چپ تا یک نوشته ی رنگین کمانی ایجاد کنید. به قدری تمرین نیاز دارید اگر تلاشهای اولتان با شکست مواجه شد ناامید نشوید.
پله پله روی استوری خود نوشته اضافه کنید
گاهی اوقات شما شاید بخواهید که نوشته یا برچسبی به یک عکس اضافه کنید برای این که پیشنهاد یا واقعه مربوطه را ارتقا دهید یا بینندگان تشویق شوند لینکی را که به اشتراک می گذارید بالا کشیده و آن را مشاهده کنند. (فقط حساب های کاربری تایید شده این کار را میتواند انجام دهد)
شروع تنظیم کردن عکس هایی که می خواهید به اشتراک بگذارید کنید آنها را ارسال کنید . سپس صفحه را سُر بدهید که اسکرین شات را به بخش بعدی استوری تان اضافه کنید. اضافه کردن نوشته جدید یا برچسب جدید روی عکس اول. تا جایی که می خواهید داستان ادامه داشته باشد این کار را تکرار کنید فقط مطمئن شوید که مدام اسکرین شات میگیرید که بتوانید به آن اضافه کنید.
۶. نوشته و برچسب خود را در مرکز استوری اینستاگرام قرار دهید
زمانی که نوشته یا برچسب خود را روی استوری حرکت میدهید شما توت آبی می بینید که به صورت افقی و عمودی در قاب ظاهر میشوند. اینها خطوط راهنمایی هستند که به شما کمک می کنند همه چیز را در مرکز قرار دهید.
نوشته خود را خیلی بالا یا خیلی پایین صفحه قرار ندهید
گفته شده است که مطمئن شوید هیچ چیز را به خیلی بالا یا خیلی پایین قاب استوری خود اضافه نمی کنید.
این باعث می شود بینندگان درست استوری شما را نبینند.
مرتبط بخوانید: بهترین بازاریابی در اینستاگرام برای چه صنایعی؟!
۷. به داستانتان موسیقی اضافه کنید
این یکی راحت است: در نرم افزار موزیک گوشی خود یک ترک را پخش کنید و همزمان یک داستان را فیلمبرداری کنید. زمانی که آماده به اشتراک گذاشتن بودید مطمئن شوید که آیکون صدا به صورت فعال باشد که بینندگان بتوانند از موزیک لذت ببرند.
امیدواریم که این نکات و ترفندها کمک کنند شما استوری های اینستاگرامی خارق العادهای بسازید و بینندگان را تبدیل به مشتریان پروپاقرصتان کنید. راه های مخفی بسیاری برای ساخت استوری اینستاگرام وجود دارند که میتوانید آنها را به مرحله بعد ارتقا دهید. به شما توصیه می کنیم روی همهچیز کلیک کنید و از آخرین به روزرسانیهای نرم افزار اطلاع یابید با این کار از آخرین و مخفی ترین نکات و ترفند ها باخبر میشوید.
در صورتی که برای کسب و کار خود نیاز به تولید محتوا اینستاگرام یا برنامه ریزی پست ها، برگزاری مسابقه اینستاگرامی، خدمات مشاوره و افزایش فالوئر اینستاگرام داشته باشید، با ما تماس بگیرید. راهنمای شما خواهیم بود. شماره پشتیبان : 09223896531