فروشگاه اینترنتی چیست و چه مزایایی دارد؟!
- کسب و کار اینترنتی
- آذر 1, 1396
شاید پیش خودتان بگوئید: «این دیگر چه جمله ای است!؟ آیا راه اندازی کسب و کار بدون شروع کردن ممکن است!؟».
ذهن من و شما مملو از ایده های مختلف است. اما تابحال چند عدد از آن ایده ها، تبدیل به یک کسب و کار درآمدزا شده است؟ یادتان باشد که شروع کردن بسیار مهم تر از درست شروع کردن است. میتوانید با نوشتن اولین خط کدنویسی، ثبت دامنه سایت و … شروع کنید!
برای راه اندازی کسب وکار خود به دنبال ابتکارهای عجیب و غریب نباشید. بسیاری از کارآفرینان موفق دنیا تنها با اضافه کردن چند ویژگی جدید به محصولات قدیمی میلیونر شده اند.
وارن بافت ثروتمندترین فرد دنیا انبارها و اجناس دیگران را خرید و فروش میکند! پس کافی است محصولات دیگران را بخرید و بفروشید.
مرتبط بخوانید: مدیریت کسب و کار در اینترنت
با کسانی کار کنید که انرژی نهفته در وجودتان را به شدت فعال میکنند. دلیل موفقیت استیو جابز توان فوق العاده او در انگیزش افراد بود.جمله معروف استیو جابز : « زمانی که از افراد بهترین ها را انتظار داری، آن ها نیز بهترین ها را برایت انجام خواهند داد.»
یک بازاریابی موفق، محصول شما را در مقابل چشمان مردم به نمایش میگذارد. سرمایه گذاری روی تبلیغات، بهترین و سریع ترین سرمایه گذاری است که شما میتوانید برای راه اندازی کسب و کارتان انجام دهید. اگر سرمایه چندانی ندارید، پیشنهاد بنده این است که با بازاریابی محتوا شروع کنید.
اگر شریک دارید حتما سعی کنید قوانین و دستمزدها را به شکل واضح بنویسید و امضا کنید. زمانی که چند نفر تصمیم گیرنده باشند احتمال وقوع ناهماهنگی زیاد است. این را بدانید که در ابتدای مسیر راه اندازی کسب و کار همه چیز عالی است. اما زمانی که کسب و کار شما دچار مشکل شود، همان نوشته ها فرشته نجات شما خواهد بود.
بررسی کنید که نام انتخابی شما قبلا توسط دیگران استفاده نشده باشد.
بررسی کنید که آیا در فضای آنلاین، اسم شما استفاده شده است یا خیر؟
در زمینه انتخاب نام دامنه سایت و شبکه های اجتماعی، اگر قبلا از نام شما استفاده شده است بهتر است که به دنبال نام دیگری باشید.
مرتبط بخوانید: فروشگاه اینترنتی چیست و چه مزایایی دارد؟!
شما نمیتوانید جایگاه خود را در فضای کسب و کار پیدا کنید، مگر این که مخاطبین خود را به شکل دقیق بشناسید. اولین سوالی که باید از خودتان بپرسید این است : «چه کسی محصول من را میخواهد؟» یا «شما با چه کسانی طرف حساب هستید؟». پیشینه افراد، علایق، اهداف، دغدغه های روزانه ، سن و حتی شبکه اجتماعی مورد مصرف آنها چیست؟
در راه اندازی کسب و کار برند سازی را فراموش نکنید. برند شما یعنی ارزش های شما. به عبارت دیگر زمانی که مخاطب اسم شما را میشنود، چه احساسی به او دست میدهد؟! ساخت یک برند خوب باعث میشود که به طور مداوم مشتری های جدید پیدا کنید.
بهترین زمان برای راه اندازی کسب و کار خود را انتخاب کنید. از فاکتورهایی چون موج های مختلف صنعتی، روند رقبا و شرایط شخصی کمک بگیرید. مثلا: اگر قرار است یک ماه دیگر بچه دار شوید لطفا دست نگه دارید. اما اگر تا سه سال دیگر خبری از بچه نیست، وقت را تلف نکنید و کارتان را شروع کنید!
برای راه اندازی کسب و کار موفق سعی کنید یک تصمیم گیرنده خوب باشید و زمان را تلف نکنید. یک بازه زمانی محدود و منطقی را برای خود مشخص کنید و با توجه به آن رشد کنید. البته منظور من عجله بیش از حد نیست اما باید به این نکته توجه کرد که بسیاری از استارتاپ ها فقط به دلیل کند بودن شکست میخورند. علت این است که ناخودآگاه ما تنها نتایج را میبیند و اگر ما نتوانیم در زمان مشخص ناخودآگاهمان را ارضا کنیم ، احتمالا باید به دنبال راه اندازی کسب وکار دیگری باشیم.
در راه اندازی کسب و کار باید بین کار و زندگی شخصی خود یک تعادل برقرار کنید. نباید بگذارید کسب وکار شما تمام زندگیتان را تصرف کند. به جای این که به حجم ساعات کاریتان اهمیت دهید، زمانی را برای اتمام کار تعیین کنید و تمام تلاشتان را بکنید تا در همان محدوده مشخص، فعالیت کاریتان را به اتمام برسانید.