20 برند با لوگو قرمز رنگ + تصاویر
- برند های موفق, برندسازی, طراحی و گرافیک
- آبان 16, 1396
رنگ طلایی در طراحی بیشتر برای کسب و کار های لوکس مورد استفاده قرار می گیرد. حتما شما هم از تاثیر رنگ در بازاریابی آگاهی کافی دارید. بنابراین با انتخاب درست رنگ سازمانی و هم چنین در طراحی لوگو می توانید در فرآیند برند سازی گام اول را به خوبی بردارید.
مرتبط بخوانید: تبلیغات اینترنتی کسب و کارهای لوکس
رنگ طلایی نسبت فامیلی نزدیکی با رنگ زرد (و نارنجی و قهوه ای ) دارد! در حالی که سبز ممکن است رنگ پول به حساب بیاید، طلایی رنگ ثروت و نمادی از لوکس بودن است. رنگ طلایی در طراحی بسیاری از خصوصیات رنگ زرد مانند گرما، حس انرژی و امید را داراست.
درست به این علت که فلز طلا ارزشمند است، رنگ طلایی که به آن مربوط می شود، نیز ثروت و لوکس بودن را القا می کند. در حالی که همه ابزار و وسایل لوکس هم طلایی رنگ نیستند، با این وجود رنگ طلایی باز هم شکوه و جلال ثروت را به ببیننده منتقل می کند. در هند رنگ طلایی نمادی از دانش و آموزش است. در چین رنگ طلایی یادآور موجودیت زمین است. هم چنین طلا یک هدیه سنتی در پنجاهمین سالگرد ازدواج است!
رنگ طلایی در طراحی و حتی زمانی که بودجه یک مشتری برای چاپ طرح مورد نظر با رنگ های متالیک کفایت نمی کند، طیف هایی غیر متالیک را داراست که باز هم در القای حس ثروت موثر هستند. برخی از ترکیب های رنگ طلایی را برای شما در اینجا ذکر خواهیم کرد. با وارد کردن این شماره رنگ در فتوشاپ و دیگر نرم افزارهای تولید رنگ می توانید به رنگ طلایی برسید.
رنگ طلایی: Hex #84754e | RGB 132,117,78 | CMYK 132,117,78
رنگ طلایی خورشید: Hex #ffcf48 | RGB 255,207,72 | CMYK 0,19,72,0
رنگ طلایی روشن: Hex # c69214 | RGB 198,146,20 | CMYK 0,26,90,22
گلدنرو: Hex #f3d54e | RGB 243,213,78 | CMYK 0,12,68,5
دقت به اصطلاحاتی که در زمینه رنگ طلایی وجود دارد می تواند به طراح کمک کند که معایب و مزایای این رنگ را به خوبی در نظر بگیرد. به اصطلاحات زیر توجه کنید!
اصطلاح “ستاره طلایی”(Golden Star) نمایانگر مدح و ستایش است.
هر چیزی که “به خوبی طلاست” (As good as gold)نمایانگر ارزشمندی است.
“استاندارد طلایی” (Golden standards)نمایانگر کیفیت است.
“کودک طلایی” (Golden Child) نشانگر فرد ارزشمند است.
به کار بردن عبارت “وقت طلاست” نیز بیانگر ارزشمند بودن زمان است.
این موضوع را “باید با آب طلا نوشت” نشانگر ارزشمند بودن آن حرف و ایده است.
نظر شما در رابطه با رنگ طلایی در طراحی چیست؟ برای ما بنویسید!