10 ترفند بازاریابی اینترنتی کسب و کارهای B2B
- تبلیغات اینترنتی, کسب و کار اینترنتی
- اردیبهشت 20, 1397
رنگ قرمز در طراحی؛ شور و حرارت، قدرت و عشق. بدون شک یکی از عواملی که در تاثیرگذاری کمپین های تبلیغاتی اثربخش است، انتخاب رنگ است. به همین دلیل در پنتازوم برای شما مجموعه کاملی از معانی رنگ ها در طراحی و نحوه استفاده از آن ها برای انتقال پیام تهیه کردیم و امروز هم به نقش رنگ قرمز در طراحی و گرافیک می پردازیم.
رنگ قرمز اغلب با حس شور و هیجان درآمیخته است. البته از طرف دیگر این رنگ، رنگ خطر و خون نیز هست. به طور معمول وقتی افراد در معرض این رنگ قرار می گیرند، ضربان نبضشان افزایش پیدا می کند و هیجان زده تر می شوند. در طراحی طیف های روشن قرمز انرژی و هیجان را منتقل می کنند در حالی که رنگ قرمز با طیف های تیره تر نمایانگر قدرت است.
مطلب مرتبط: دانلود پشت زمینه قرمز
زمانی که میخواهیم از اثرات رنگ قرمز در طراحی صحبت کنیم، باید از تاثیر روانشناسی این رنگ آگاهی کافی داشته باشیم. در این صورت می توانیم از بهترین اثر رنگ قرمز در طراحی استفاده کنیم. زمانی که افراد به رنگ قرمز نگاه می کنند، فشار خون آن ها افزایش پیدا می کند. در مقایسه با دیگر رنگ ها قرمز، باعث تحریک فیزیولوژیک و فعالیت عصبی بیشتر می شود. جذابیت رنگ قرمز حتی از این هم بیشتر است! زیرا با یک وضعیت خاص تغییر می کند. علائم و نشانه های خطر در تابلوهای رانندگی، علائم آتش نشانی، رنگ خودکار تصحیح اوراق امتحانی، گونه های سرخ، چشمان قرمز همه با این رنگ توجه ما را به خود جلب می کنند. تحقیقات نشان داده است که استفاده از رنگ قرمز در مدارس و در کلاس درس باعث افزایش دقت دانش آموزان می شود و از طرفی، خلاقیت آن ها را کاهش می دهد.
مطلب مرتبط: برند های معروف با لوگو قرمز
امیدواریم مطلب امروز ما در پنتازوم در خصوص رنگ قرمز در طراحی مورد توجه شما قرار گرفته باشد. نظر شما در خصوص رنگ قرمز در طراحی چیست؟ به نظر شما در چه حوزه هایی می شود از این رنگ استفاده کرد؟