شغل تولید محتوا چیست؟
- بازاریابی محتوا
- شهریور 12, 1398
آیا میدانستید که روزانه ۵۰۰ میلیون توئیت به مردم ارسال میشود؟ این برابر با ۶۰۰۰ توییت در ثانیه و ۲۰۰ میلیارد توئیت در سال است. علاوه بر این، ۳۰۰ ساعت ویدیو در هر دقیقه در یوتیوب آپلود میشود و 4.75 میلیارد نسخه از محتویات روزانه در فیسبوک به اشتراک گذاشته میشود. اگر شما یک بازاریاب محتوا هستید، این آمار گیجکننده ممکن است باعث این سوال شود که: چطور میتوانم از طریق دنیای وسیع بازاریابی دیجیتال به مشتریان هدف خود دسترسی داشته باشم؟ پاسخ به این مشکل به طور مستقیم به هوش و ذکاوت شما بستگی دارد و اینها ۱۱ فرضیه روانشناسی در تولید محتوا هستند که به شما کمک خواهند کرد موفق تر عمل کنید.
هنجار اجتماعی یک پدیده روانشناختی است که باعث میشود شما از باورها و یا رفتار گروهی از افرادی که آن ها را دوست دارید یا به آن ها اعتماد دارید، تقلید کنید. در بسیاری از محافل، این به عنوان “تاثیر بیش از حد” شناخته میشود و همه اینها به این حقیقت ختم میشود که ما انسانها دوست داریم رفتار دیگران را دنبال کنیم. چطور میتوانید روندهای وحشتناک مد و همگیری برخی از هنجارها را توضیح دهید؟
چگونه از این نظریه روانشناسی در تولید محتوا استفاده کنید؟
راههای زیادی وجود دارد که میتوانید از هنجارهای اجتماعی برای بهبود بازاریابی محتوا کسبوکار خود استفاده کنید. برای مثال، اضافه کردن پلاگین های شبکه های اجتماعی دکمه اشتراک گذاری ها در وبلاگ شما تعداد اشتراک محتوای تولید شده شما را به نمایش خواهد گذاشت. اگر خوانندگان بتوانند ببینند که مردم مطلب شما را به اشتراک گذاشته است، احتمال بیشتری وجود دارد که خودشان نیز آن را به اشتراک بگذارند.
علاوه بر این، محتوای تولید شده توسط کاربر مانند نظرات و منشن کردن در شبکه های اجتماعی نقش ویژه ای در ایجاد یک هنجار اجتماعی دارند. به این دلیل است که همه آنها تجربیات مثبت را هایلایت می کنند تا رضایت مشتریان از خدمات و یا محصول را نشان دهند و اعتماد ایجاد کنند. بنابراین، اگر شما به اندازه کافی خوششانس باشید که این روش ها و یا هر چیز دیگری را برای ایجاد یک هنجار اجتماعی امتحان کنید، می توانید کسب و کار خود را بهبود بخشید.
خدمات مرتبط: تولید محتوا و مدیریت سایت
در روانشناسی اجتماعی، نظریه کمیابی به این صورت بیان می شود که ما انسان ها به چیزهای کمیاب ارزش بیشتری قائل هستیم و نسبت به چیزهایی که به وفور یافت می شوند کمتر ارزش قائل می شویم. این تئوری همچنین در سیستم نظم و انضباط اقتصادی در رابطه با عرضه و تقاضا مورد استفاده قرار میگیرد که پیشنهاد میکند هرچه محصول کمیاب باشد، ارزش آن بیشتر است.
چگونه می توانید از نظریه کمیابی در بازاریابی محتوا استفاده کنید؟
زمانی که برای یک کتاب به یک وب سایت مراجعه می کنید، ممکن است بارها دیده باشید که نوشته شده است “تنها 1 عدد باقی مانده است، سریعا سفارش دهید!”. این سایت ها از نظریه کمیابی برای منفعت و سود بیشتر استفاده می کنند.
اگر بتوانید به مخاطبین خود ثابت کنید که محتوای شما نادر است، آنها به طور اتوماتیک این را درک میکند که محتوای شما ارزشمندتر است. برای مثال، اگر شما یک کتاب الکترونیک ایجاد کنید، میتوانید آن را برای مدت محدودی به صورت رایگان در اختیار مخاطبین قرار دهید.
به همین ترتیب، اگر یک فهرست از ایمیل کاربرانتان دارید، میتوانید با مشتریانتان یک ایمیل شخصی ارسال کنید. این کار به شما کمک میکند که به مردم یادآوری کنید که فقط چند روز برای ثبت نام و دریافت رایگان کتاب الکترونیکی، پادکست و یا هر چیز دیگری فرصت دارند. به طور خلاصه، راههای زیادی وجود دارد که میتوانید از این نظریه روانشناسی در تولید محتوا برای بهبود بازاریابی محتوا استفاده کنید، اما ممکن است مجبور باشید کمی خلاقانه فکر کنید!
مرتبط بخوانید: خدمات تولید محتوا وبسایت
آیا شما میدانید وقتی برای اولین بار یک محصول را میبینید سپس همه جا نظر شما را به خود جلب می کند؟ این یک توهم تکرار است. توهم تکرار، حالتی است که مردم برای اولین به چیزی نگاه می کنند و یا به آن توجه می کنند سپس آن چیز در هر جایی که نگاه میکنند ظاهر میشود.
چگونه این نظریه روانشناسی در تولید محتوا را برای اهداف بازاریابی محتوا به کار ببریم؟
زمانی که یک استراتژی بازاریابی محتوا را گسترش می دهید، باید هدف آن را مشخص کنید: یک کمپین های یکپارچه بسازید. شما باید چندین بخش از محتوا خود را از طریق چندین پلتفرم ایجاد کنید که پیام بازاریابی در هر یک از آنها را تقویت می شود و احساس توهم تکرار را برای مشتریان شما ایجاد می کند.
با این حال، سود بردن از این نظریه روانشناسی در تولید محتوا مربوط به ایجاد محتوای مرتبط است که بازاریابی شبکه های اجتماعی، سنتی و دیجیتالی را درهم میآمیزد.
روانشناسی در تولید محتوا
نظریه بخشش به این معنی است که ما به چیزهای شخصی خود بیش از حد ارزش قائل هستیم. اثر بخشش نظریهای است که در اقتصاد رفتاری برای توضیح این پدیده که مردم به دارایی خودشان بیش از حد ارزش قائل هستند به کار میرود.
چگونه نظریه اثر بخشش را برای بازاریابی محتوا استفاده کنیم؟
با توجه به نظریه بخشش، مشتریان شما نسبت به محصول شما ارزش بالایی قائل هستند چرا که آن را مال خود می دانند. به همین دلیل شما باید یک استراتژی بازاریابی محتوا که باعث افزایش و تقویت احساس مالکیت آن ها به محصول شما میشود ایجاد کنید.
به عنوان مثال، دریافت بازخورد و پیشنهادها در شبکه های اجتماعی به مشتریان کمک کنند تا تجارب خود را در مورد کسب کار شما و احساسات مثبت شان به اشتراک بگذارند. ایجاد بلاگ ها، کتاب الکترونیکی و محتوای دیگر به مشتریان کمک میکند از خرید خود راضی باشند و همچنین میتواند در به حداکثر رساندن درک آنها از ارزش محصولاتتان کمک کند. در اصل، این نوع استراتژی، اثر بخشش بر روی مشتریان را افزایش میدهد و برندتان را در خط مقدم ذهن آنها قرار می دهد.
خدمات مرتبط : مشاوره کارآفرینی
اگر از دیگران استقبال میکنید، نظریه عمل متقابل پیشنهاد میدهد که آنها بیشتر تمایل دارند که متقابلا با شما دوستانه رفتار کنند. در روانشناسی اجتماعی، عمل متقابل پاسخ مثبت به کارهایی است که دیگران برای شما انجام می دهند. به همین دلیل، اگر شما با مردم دوست صمیمی باشید و یا از آنها استقبال کنید، آن ها نیز متقابلا این کار را انجام می دهند. برعکس این امر نیز وجود دارد به گونه ای که رفتارهای غیردوستانه و اقدامات خصمانه باعث می شود همین پاسخ ها را نیز متقابلا دریافت کنید.
چگونه از نظریه عمل متقابل برای بازاریابی محتوا استفاده کنید؟
دادن چیزهای رایگان به مشتریان یک تکنیک فوقالعاده برای ایجاد وفاداری مشتری است.به همین ترتیب بازاریابی محتوا نیز یک مثال کامل از استفاده از نظریه عمل متقابل به نفع شما است. اگر در مورد آن فکر کنید، با هر محتوایی که ایجاد میکنید، شما بینش ارزشمندی به مشتریان خود به صورت رایگان میدهید.
شما میتوانید خیلی روش های دیگری به جز نوشتن پستهای وبلاگ برای استفاده از نظریه عمل متقابل را به کار ببندید. شما میتوانید پادکست ها، وبینارها یا کتاب های الکترونیکی را ایجاد کنید که این تاکتیکی است که میتواند منجر به موفقیت های بزرگی شود.
به طور خلاصه، اگر شما میتوانید باعث شوید که مشتریان شما احساس خاصی نسبت به محتوای شما داشته باشند، عمل متقابل به شما کمک می کند تا مشتریان نسبت به برند شما وفادار باشند.
مرتبط بخوانید: تولید محتوا حرفه ای : 15 رازی که باید بدانید!
عکس بالا: آیا شما به طور فعال به دنبال شواهدی هستید که از دیدگاه شما حمایت میکند در حالی که شواهدی را که برخلاف دیدگاه شما هستند نادیده میگیرید؟ تعصب تایید بیانگر این کاری است که شما می کنید.
در نظریه روانشناسی، تعصب تایید جایی است که مردم به دنبال اطلاعاتی که از دیدگاههای آنها حمایت میکند هستند در حالی که شواهدی را که برخلاف دیدگاه آن هاست نادیده میگیرند. یا به عبارت دیگر، وقتی بحث بر سر تایید پیش مفاهیم یا دیدگاه ها و عقاید است، بسیاری از مردم در زمینه انتخاب شواهد تعصب دارند.
چگونه این نظریه روانشناسی در تولید محتوا را در بازاریابی محتوا اعمال کنید؟
درباره برداشت مثبت مشتریان در مورد کسبوکارتان و محتوایی که تولید می کنید تحقیق کنید. به علاوه، برای درک تعصب تایید در مشتری های خود تلاش کنید چون میتواند به شما کمک کند تا محتوای مرتبط، خاص و هدفمند بیشتری را تولید کنید.
در مقابل، اگر میخواهید با تعصب تایید منفی در مورد کسبوکار خود مبارزه کنید، باید از تمام ادعاهای مطرحشده در این زمینه پشتیبانی کنید. اگر از نظرات تایید نشده و شایعات استفاده کنید و تعصب منفی را معکوس کنید، برای به دست آوردن مشتریان خود برای اعتماد به شما با مشکل مواجه خواهید شد.
خدمات مرتبط : آموزش بازاریابی
روانشناسی در تولید محتوا
آیا باید به راست بروم یا چپ؟ نظریه پارادوکس انتخاب پیشنهاد میکند که شما باید گزینه های انتخابی ارائهشده برای مشتریان را محدود کنید.
در بازاریابی، ایجاد آزادی انتخاب برای مردم به عنوان یک چیز مثبت دیده میشود، به این دلیل که به مشتریان خودمختاری کامل نسبت به تصمیماتشان میدهد. با این حال، اگر به مشتریان آزادی انتخاب زیادی بدهید، میتواند اثر نامطلوبی داشته باشد. پارادوکس انتخاب بری شوارتز نشان می دهد
که ارائه طیف محدودی از انتخابها به مشتریان دارای فواید روانی است به این دلیل که اضطراب خریداران را کاهش میدهد.
چگونه از پارادوکس انتخاب برای بازاریابی محتوا استفاده میکنید؟
مشتریان خود با ارائه انتخاب های زیاد و یا اطلاعات مختلف سردرگم نکنید. در عوض، بر روی تولید مطالب بازاریابی که بر روی حداکثر سه نقطه اصلی به طور همزمان تمرکز کنید. این باعث ایجاد دعوت به عمل (CTA) برای محتوای شما میشود. پس در صورت امکان، برای مشتریان یک یا دو مسیر مشخص برای دنبال کردن بعد از خواندن مطلب شما فراهم کنید تا از ایجاد گزینه های انتخابی زیاد و سردرگمی آن ها جلوگیری کنید.
روانشناسی در تولید محتوا
این نمودار نشاندهنده پدیده روانشناختی از بین بردن ناسازگاری است. در نظریه تصمیمگیری رفتاری (BDT) شاخهای از روانشناسی، بیزاری از ضرر و زیان به این گرایش اشاره دارد که اغلب مردم ترجیح میدهند به جای کسب منافع از ضرر و زیان اجتناب کنند. بسیاری از مطالعات نشان می دهند که جلوگیری از ضرر و زیان دو برابر کسب منفعت احساسات خوب دارد.
چگونه نظریه بیزاری از زیان را برای بازاریابی محتوا اعمال کنید؟
سادهترین راه برای اعمال بیزاری از زیان به استراتژی بازاریابی محتوا، کشف این است که چه چیزی مشتریان شما را می ترساند. اگر بتوانید بزرگترین ترسهایش را یاد بگیرید، میتوانید محتوایی تولید کنید که مزایای محصول شما برای برطرف کردن ترس ها و تردیدهای آن ها را بیان می کند.
برای مثال، اگر مزیت اصلی استفاده از محصول تان ذخیره زمان است، محتوایی تولید کنید که به مشتریان نشان میدهد چند ساعت می توانند در وقت خود صرفه جویی کنند. به طور مشابه، اگر مزیت اصلی محصول تان پسانداز پول است، محتوایی تولید کنید که نشان میدهد چقدر مردم میتوانند پول پسانداز کنند.
به طور خلاصه، مزیت های محصول و یا خدمات خود را مشخص کنید، بفهمید که چطور میتواند ترس مردم را کاهش دهد، و سپس یک استراتژی تولید محتوا حول این دو مورد ایجاد کنید.
از آنجا که ما با نامهای تجاری بزرگ آشنا هستیم، به طور ناخودآگاه یک اولویت نسبت به آنها داریم. اساسا، تاثیر در معرض قرار گیری انحصاری یک اتفاق روانشناختی است که در آن مردم چیزهایی را که با آن آشنا هستند را ترجیح میدهند. معمای این نظریه روانشناسی در تولید محتوا این است که انسانها تمایل
به راحتی و آشنایی داریم. پس، وقتی با انتخاب بین دو محصول مختلف مواجه شویم، موردی که با آن آشنا هستیم را انتخاب می کنیم و موردی که با آن آشنا نیستیم را اغلب انتخاب نمی کنیم.
چگونه از تئوری تاثیر در معرض قرار گیری انحصاری برای بازاریابی محتوا استفاده کنیم؟
به طور سنتی، تنها نامهای تجاری بزرگ که توانایی انجام تبلیغات گسترده را دارند، میتوانند از مزایای این روش بهرهمند شود. با این حال، با ظهور شبکههای اجتماعی بیشتر کسب و کارها میتوانند پیام خود را در معرض دید مردم بگیرند.
بنابراین شما نباید شانس گسترش برند خود را تا جایی که امکان دارد از دست بدهید. در شبکه های اجتماعی پست بگذارید و تا جایی که ممکن است محتوای آن را به اشتراک بگذارید. به این ترتیب، هنگامی که مشتریان شروع به تصمیمگیری درباره خرید میکنند، با کسب و کار و خدمات شما آشنا خواهند بود و بنابراین به برند شما اعتماد خواهند کرد.
مرتبط بخوانید: تولید محتوا خلاقانه: 50 راه حل واقعا کاربردی!
اثر طعمه یک اتفاق روانشناختی است که به معنای این است مشتری به احتمال زیاد تمایل خود را بین دو گزینه تغییر می دهد زمانی که سومین گزینه که جذابیت کمتری دارد معرفی میشود. به طور خلاصه، اثر طعمه زمانی که از مقایسه خریداران استفاده کنید بهتر عمل میکند.
چگونه نظریه تاثیر طعمه را برای بازاریابی محتوا استفاده کنید؟
در مورد زمانی که ذرت بو داده را در سینما میخرید فکر کنید. اختلاف قیمت زیادی بین کارتن های بزرگ و کوچک خواهد بود. اما کارتن بزرگ تنها کمی گرانتر از کارتن متوسط خواهد بود. در این سناریو، کارتن متوسط، یک طعمه است که برای جذاب ساختن کارت بزرگ و گران قیمت ذرت بو داده طراحی شدهاست. زمانی که صفحات محصول را برای کسب و کارتان ایجاد میکنید، میتوانید از نظریه تاثیر طعمه برای استراتژی قیمت گذاری محصولات خود استفاده کنید.
خدمات مرتبط: راه اندازی کسب و کار آنلاین
سادهترین راه برای تشویق یک شکاف اطلاعاتی، طراحی عنوانی است که کنجکاوی را تشویق میکند. در روانشناسی، نظریه شکاف اطلاعاتی زمانی ایجاد میشود که ما احساس میکنیم که بین آنچه که ما میدانیم و آنچه میخواهیم بدانیم شکاف وجود دارد.
این تئوری توسط جرج Loewenstein در اوایل دهه ۱۹۹۰ توسعه داده شده است که بیان می کند ما وقتی با شکاف اطلاعاتی مواجه می شویم یک واکنش عاطفی قوی داریم. در واقع، این احساس یک کنجکاوی ذهنی است که شما میتوانید تنها با کسب اطلاعاتی که نیاز دارید بر آن غلبه کنید.
چگونه نظریه شکاف اطلاعات را در بازاریابی محتوا اعمال کنید؟
به طور خلاصه، شما باید محتوایی ایجاد کنید که باعث تحریک حس کنجکاوی در مخاطبین شما می شود و بعد دانش لازم برای پر کردن شکاف ایجاد شده را ارائه کنید. آسانترین راه برای ایجاد حس کنجکاوی در محتوای شما استفاده از عناوین جذاب و تحریک کننده است.
فرمول 4u که توسط Michael Masterson ارائه شده است بیان می کند که برای ایجاد عناوین موثر باید از عبارات منحصر به فرد، بسیار ویژه، مفید و ایجاد حس ضرورت استفاده کرد. در نتیجه هنگامی که یک تیتر می نویسید، گزینههای مختلفی را امتحان کنید تا زمانی که ترکیبی را پیدا کنید که شامل 4 مورد فوق باشد. البته، محتوای شما باید در مورد این تیتر متن خوبی داشته باشد و اطلاعات جدیدی به خواننده ارائه کند.
جنبههای مختلفی برای ایجاد یک استراتژی تولید محتوا وجود دارند. با این حال، استفاده از نظریههای روانشناسی در تولید محتوا برای بررسی این که مشتریان شما چطور فکر میکنند و چه نوع محتوایی می تواند یک نتیجه خوب و قابل قبول برای شما ایجاد کند، میتواند به شما کمک کند تا در دنیای گسترده بازاریابی دیجیتال به اهداف خود برسید. اگر برای کسب و کار خود نیاز به تولید محتوا دارید پنتازوم می تواند همراه خوبی برای شما باشد تا به اهداف خود برسید.
اگر قصد دارید برای وب سایت و یا کسب و کار خود محتوای باکیفیت ایجاد کنید، پنتازوم همراه شما خواهد بود. نیاز به تولید محتوا دارید؟ پنتازوم شما را در ایجاد استراتژی تولید محتوا و بازاریابی محتوا راهنمایی خواهد کرد. می توانید برای مشاوره با ما تماس بگیرید: 09223896531