چطور یک برند شخصی موفق بسازیم؟
- آموزش برندسازی, برند های موفق, برندسازی
- مهر 20, 1397
برندی که مردم عاشق آن باشند و به خوبی معرف کسب و کار شما باشد یکی از دارایی های فوق العاده هر کسب و کاری است. مراحل برند سازی حرفه ای زمان بر، پیچیده و نیازمند صرف هزینه زیاد است. اما امروز در پنتازوم تصمیم داریم 10 راه کاربردی ساده برای ساخت یک برند موفق را برای شما توضیح بدهیم.
به عنوان یک کسب و کار کوچک شما حتما رقبای قدرتمندی دارید که اتفاقا آن ها مشتریان وفاداری هم دارند و دقیقا همین نکته ای است که باید سعی کنید برای ساخت یک برند موفق از روش های خودتان استفاده کنید. برند سازی (برندینگ ) خیلی بیشتر از داشتن یک لوگوی خوب و یا حتی تبلیغات مناسب است. باید کار بسیار بیشتری انجام بدهید.
برای ساخت یک برند موفق باید برنامه مداومی در ایجاد ارتباط با مردم داشته باشید.
برای ساخت یک برند موفق باید موارد زیر را در نظر بگیرید:
بنابراین آیا ساخت یک برند موفق کار ساده ای است؟ ساخت یک برند واقعا منحصر به مدت زمان کوتاه نیست. برند سازی بدون شک یک پروسه است. با این وجود، تلاش هایی که شما انجام می دهید در طولانی مدت تصویری از کسب و کار شما در ذهن مشتری باقی می گذارد که به تصویر برند معروف است. همین موضوع می تواند نردبانی برای ترقی فروش شما باشد. بنابراین آیا آماده هستید با هم 10 راه ساده برای ساخت برند موفق را آموزش ببینیم؟!
حتما بخوانید: آموزش نوشتن شعار تبلیغاتی برای برند
این بخش در واقع فونداسیون و اساس ساخت یک برند موفق است. شما نمی توانید همه چیز برای همه باشید! باید این مساله را قبول کنید. وقتی می خواهید برند سازی را شروع کنید در ذهن خود مرور کنید که چه مشتریانی و با چه نیازهایی را هدف گرفته اید؟ بنابراین شما باید جزئیات رفتاری این مشتریان را مشخص کنید. با چند مثال این موارد را برای شما توضیح می دهیم:
بنابراین برای ساخت یک برند موفق باید مشتریان بالقوه ای که هدف برند شما هستند را شناسایی کنید و سپس برنامه متناسب با آن ها که برایشان شفاف و قابل درک باشد را تنظیم کنید.
پس از انجام مرحله اول، بقیه موارد اجرایی برند شما از جمله لوگو، نوع تبلیغات، کمپین های تبلیغاتی، لحن گفتار و .. باید همه در راستای نوع دسته مشتریان انتخاب شده شما باشد. همه ما با شعار تبلیغاتی نایکی آشنا هستیم: فقط انجامش بده! . اما آیا اطلاع دارید چه ماموریتی پشت این شعار پنهان است؟ماموریت نایکی این است: برای هر ورزشکار در دنیا نوآوری داشته و الهام بخش باشد. نایکی روی تمام ورزشکارانی که از محصولاتش استفاده می کنند، تمرکز کرده است.
نایکی در این تبلیغ یک نوت کوچک اضافه کرده است: “اگر شما بدنی دارید، ورزشکار محسوب می شوید!” فقط تصور کنید که با همین توضیح چطور نایکی دسته مشتریان خود را افزایش داده است و در واقع آن را همگانی کرده است.
کوچک شروع کنید اما به یاد داشته باشید روی دسته مشتریانی که انتخاب کردید، تمرکز کنید.
حتما بخوانید: آیا طراحی لوگو به معنای برند سازی است؟
هیچ وقت نباید از روش و کاری که برند های بزرگ برای ارائه خدمات به مشتریان خود انجام می دهند، غافل شوید. در بررسی رفتار آن ها باید مشخص کنید که چه مواردی را به خوبی به مشتریان ارائه می کنند و در چه مواردی ضعف دارند.
هدف این است که خود را از رقبا متمایز کنید. آن ها را متقاعد کنید که به جای رقبا از شما خرید کنند!
در مطالعه رقبا بررسی کنید که آن ها چطور برند خود را ساخته اند؟
آیا آن ها در ارائه خدمات خود و نحوه بیان این موارد به مشتریان ثابت قدم هستند؟
کیفیت سرویس و یا محصول آن ها چقدر است؟
بخش کامنت ها و نظرات مشتریان این شرکت ها را بررسی کنید.
همیشه برند هایی بزرگتر، با بودجه و امکانات بیشتر در هر شاخه ای از کسب و کار که انتخاب کرده باشید، وجود دارند. برای ساخت یک برند موفق باید خدمتی را ارائه کنید که هیچ کس به مشتریان ارائه نمی کند.
برای ساخت یک برند موفق روی خدماتی که برند شما را متمایز می کند، تمرکز کنید.
می توانید از هر چیزی به عنوان نقطه قوت برند خود استفاده کنید. این نقطه قوت می تواند خدمات یا کالاهای با کیفیت تر، هزینه کمتر، پاسخگویی در ساعات طولانی تر و… باشد. برای مثال شرکت اپل را در نظر بگیرید. اپل تنها یک شرکت کامپیوتری از بین هزاران شرکت فعال در این حوزه نیست! یکی از نقاط قوت این شرکت طراحی زیبا و تمیز و مزیت دیگر آن راحتی استفاده برای کاربران است. بسته بندی محصولات این شرکت خاص است. شعار تبلیغاتی اپل: متفاوت فکر کنید. و دقیقا همین روند، همین تفکر در تبلیغات و برند سازی این غول تکنولوژی استفاده می شود.
ابتدایی ترین والبته مهم ترین بخش برند سازی در کسب و کار شما، طراحی یک لوگو و برند هست. گرافیک در واقع در هر چیزی که به کسب و کار شما مربوط می شود، ظاهر می شود. زمان، انرژی و هزینه صرف کنید تا چیزی خلق کنید که منحصر به فرد باشد. برای این کار از یک گرافیست حرفه ای کمک بگیرید و یا این کار را به یک مجموعه حرفه ای بسپارید.
به زودی بخش دوم ده راه ساده برای ساخت یک برند موفق را برای شما درج خواهیم کرد. از این که ما را همراهی می کنید، سپاسگزاریم.
در صورتی که برای برند سازی اینترنتی محصولات یا خدمات خود نیاز به مشاوره دارید، با ما تماس بگیرید. یا می توانید از مشاوره در تلگرام استفاده کنید.
پیمان جم
سلام
ممنون مطلبتون مفید بود
لیلی آزاد
سلام. واقعا خوشحالیم براتون مفید بود.