8 توصیه برای طراحی گرافیک خوب
- طراحی و گرافیک
- مرداد 3, 1396
عکاسی صنعتی چیست و چه کمکی به فروش محصولات و یا توسعه برند شما خواهد کرد؟ دریافت خدمات عکاسی صنعتی با توجه به حوزه فعالیت شما می تواند نقش بسیار مهمی را در کار شما ایفا کند. عکاسی صنعتی یکی از مهمترین ژانرها و شاخه های عکاسی به شمار می رود و با توجه به اینکه تمرکز یک عکاس صنعتی بر محصولات شما است پس داشتن چند عکس صنعتی از محصولتان به شما در بالا رفتن پله های ترقی کسب وکارتان کمک می کند . نکته قابل توجه درباره عکاسی صنعتی این است که نام دیگر آن عکاسی حرفه ای تبلیغاتی است. امروز اینجاییم تا شما را با عکاسی صنعتی آشنا کنیم و از اهمیت آن پرده برداریم پس با پنتازوم همراه باشید.
بدون شک یکی از بزرگترین و موثرترین کارهای تبلیغاتی عکاسی صنعتی و حواشی مربوط بدان است. عکاسی صنعتی آنقدر درزندگی روزمره دارای اهمیت می باشد که دربهترین دانشگاهها این رشته را به صورت تخصصی تدریس می نمایند. اما این رشته پرمخاطب دارای تنوع فراوانی می باشد که یکی ازآنها عکاسی صنعتی نام گرفته است .
مرتبط بخوانید: مشاوره برندینگ (Branding)
دررشته عکاسی صنعتی با دنیایی متنوع وجذاب روبه رو خواهیدشد که تمام هدف آن جلب نظر وجذب مخاطبین برای خدمات و یا تولید یک محصول می باشد. رشته مهیج عکاسی صنعتی درآمد زایی بسیار بالا و موثری در زمینه بازاریابی وتبلیغات دارد. ساخت انواع بروشورها ، کاتالوگها ، بیلبوردها و موارد بسیار دیگر ازجمله نتایج یک عکسبرداری درست درحوزه تجارت و کسب و کار عکاسی صنعتی می باشد.
شکی نیست هر چقدر فرد یا گروهی که به صورت تخصصی کار عکاسی صنعتی را دنبال می نمایند بهتر و جذاب تر باشد کالا و یا خدمات شما بهتر وایده آل تر در نظر مخاطبین ومشتریان شما خواهد بود. اگر یک بررسی اجمالی پیرامون دلایل موفقیت برندهای مختلف و حوزه های کسب وکار آنها صورت گیرد بدون شک یکی ازعوامل مهم پیشرفت، توسعه واستقبال مشتریان آن برند عکاسی صنعتی و متعلقات پیرامون آن می باشد.
عکاسی صنعتی و تبلیغاتی بخش مهم و جدا نشدنی از دنیای تجارت و صنعت میباشد. امروزه با توجه به نفوذ اینترنت در زندگی مردم، بیشتر از گذشته عکاسی صنعتی تبلیغاتی مورد استفاده قرار میگیرد. اکثر افراد خدمات، کالا و محصولات مورد نظر خود را ابتدا در اینترنت جستجو و بعد اقدام به خرید میکنند. بنابراین ارائه تصویری صحیح از کالا یا خدمات در جلب اعتماد و انتخاب خریداران بسیار تاثیر گذار است.
امروزه پیشرفت تکنولوژی نوآوریهای فراوانی دراین عرصه شکل گرفته است به شما اجازه می دهد تا بتوانید با بهره گیری از امکانات فراوان وتجهیزات بسیارحرفه ای عکس های کسب و کارخود را با بهترین کیفیت گرفته و در جهت توسعه و پیشرفت مجموعه خود گام های موثری را بردارید.
عکاسی به عنوان صنعت یعنی نوعی از عکاسی که انسان و تفکر و اندیشه اش هیچ گونه دخل وتصرفی در آن ندارد یا اگر دارد این اندیشه و تفکر صرفا جهت سامان دادن به عکس بر اساس و روش های علمی است و بدین منظور که عکس به جهت تکنیک مشکلی نداشته باشد. نوردهی یا نورپردازی درست باشد کادربندی بر اساس معیارهای شناخته شده صحیح باشد.
یک عکاس صنعتی با استفاده از تجهیزات مناسب و تجربه وتخصص لازم با بررسی محصول و یا خدمات شما بهترین تصمیم لازم راجهت چگونگی خلق یک اثر شایسته و در خورتوجه برای مخاطبین و مشتریان گرفته و پس ازآن اقدام لازم جهت عکسبرداری را انجام خواهد داد. دراین فرآیند عکاس صنعتی از بازار ،تبلیغات و فرآیندهای آن نیز اطلاعات مفید و قابل ملاحظه ای راخواهد داشت وهمین امر موجب ایجاد فضایی بهتر و حرفه ای تر برای کار او خواهد بود.
جواب : داشتن یک عکاسی صنعتی از این جهت مورد اهمیت است که بتواند عکسی را در حوزه کسب و کار شما بگیرد که از عکس های دیگر در آن حوزه برتر باشد و پس از مدتی به عنوان مرجع انتخاب شود. در اصل تمرکز یک عکاس صنعتی تماما روی صنعت کار شماست.
نکته : تمامی حوزه های خدماتی ، رفاهی ، اجتماعی و تولیدی دارای زمینه های زیادی از عکس هستند که برخی با یکدیگر در یک حوزه و برخی به هم مرتبط اند پس می توان نتیجه گرفت عکاس های صنعتی دائما در حال رقابت هستند و هر کدام عکس بهتری ارائه کند رقابت را برده است و در اصل رسالت عکاس در عکاسی صنعتی، این است که عکس نهایی کاملا به واقعیت محصولات نزدیک باشد به طوری که مهندسان و یا سازندگان بر اساس آن عکسها حتی بتوانند محصول را قضاوت کنند ولی اصلا یک شات صنعتی خوب چه لطفی در حق شما میکند ؟
جواب : به فروش رفتن کالا ها امروزه یکی از بزرگترین دغدغه های صاحبان مشاغل است . یک عکس برداری صنعتی خوب لطفی را در حق شما می کند که شاید هزاران مقاله و محتوا نوشتاری درباره شغل شما نتوانند آن لطف را بکنند .
مرتبط بخوانید : خلاقیت در تبلیغات با ایده های جدید
با توجه به اینکه هزینه عکاسی صنعتی بالا است اما عکس هایی که در آ ن گرفته می شود اغلب از زیبایی و سادگی و جزئیات بسیار کوچکی برخوردارند که در واقع با کمی جزئیات بیشتر یک عکس می تواند یک سر و گردن از بقیه عکس های همان زمینه فاصله بگیرد .
شاید سوال دیگری که در ذهن صاحبان مشاغل شکل می گیرد این است که تمام مایه کار در عکاسی صنعتی یک دوربین است چرا آنقدر بزرگش می کنند؟!
ولی جواب این دسته از افراد را فقط با نام بردن لوازم یک عکاس صنعتی می توان داد که از دوربین باید گرفت تا فونهای رنگی و میزهای مخصوص کار از وسائل جنبی نورپردازیهای پیچیده تا سه پایه و پانتوگرافهای بزرگ و از همه مهمتر استودیوهای عظیم و مملو از وسائل نورپردازی فقط بدرد عکسبرداریهای صنعتی- تبلیغاتی می خورند.
مرتبط بخوانید :7 نکته که در تمایز برند به شما کمک میکند!
اما باید بدانید که برخی از مدیران برای دریافت خدمات عکاسی صنعتی به سراغ افراد کم تجربه می روند تا هزینه کمتری را پرداخت کنند اما آیا این کار درست است ؟ بدون شک خیر. زیرا کلید برد یک عکاس صنعتی در میزان تجربه و امکاناتی است که در دست دارد . البته اینکه میزان ذوق و علاقه یک عکاس نیز موثر است را نمی توان انکار کرد.
شاید برای شما سوال پیش بیاید که این نوع عکاسی شامل کدام زیرمجموعه است؟! هنری ؟خدماتی ؟ صنعتی ؟ و یا… اما جوا سوال شما در این است که تا ده ها سال قبل رشته هایی با عناطر معنایی تضاد از یکدیگر کاملا متمایز بودند اما امروزه تمامی سبک ها و رشته دست در دست هم می دهند تنها و تنها با یک هدف : پیشرفت .
در کل اگر صاحب شغلی هستید و می خواهید محصولتان بیشتر به فروش برسد ، محل کارتان بیشتر شناخته شود و سوددهی بیشتری داشته باشید کلید بردتان داشتن چند عکس صنعتی است . عکاسی تبلیغاتی می تواند عواطف و احساسات جامعه هدف محصولات را تحت تاثیر خود قرار دهد و تنها در این صورت است که فرآیند عکاسی با موفقیت به انجام می پذیرد.
این سبک عکاسی چند سالی بیشتر نیست که وارد بازار شده اما در همین مدت کم توانسته تا حد زیادی به کمک صاحبان مشاغل بیاید. نکته در خور توجه این است که شما باید بدانید عکاسی صنعتی تلفیقی از هنر آمیخته شده با صنعت است که هر کدام به تنهایی برای درخواست کاری شما کافی نیست و این دو دوست همیشه با هم هستند و جدایی ناپذیر.
در عکاسی صنعتی تن به معنای قسمتی یکسان از غلظت رنگ و نور است که به طور یکنواخت قسمت هایی از روشنی یا تاریکی را در نگاتیو یا عکس یا اسلاید در عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی می پوشاند. در عکاسی سیاه و سفید ، یک عکس می تواند فقط از دو تن سیاه و سفید تشکیل شده باشد.بدون طیف خاکستری پر کننده میان آنها .یا عکس با تن های فراوان ، که از سیاه شروع و به سفید ختم می شود،شکل گرفته باشد.
عکاسی صنعتی از مواد غذایی
عکاسی تبلیغاتی ممکن است همراه با مدل جاندار( انسان یا حیوان ) باشد در این مواقع نه تنها نمیتوان سوژهی اصلی را که یک سوژه تبلیغاتی است فدای جذابتر شدن مدل زنده کرد بلکه بر عکس مدل زنده باید مانند هر وسیله یا تکنیک دیگر نیز در خدمت سوژه اصلی باشد.
شانس و موفقیت یک عکاس صنعتی و به ویژه در زمینه های تبلیغاتی بیشتر مربوط به نیروی فکری و کمکی است. طراحان هنری، مدیران فروش و گرافیستها نیروی نجات بخش عکاس صنعتی و تبلیغاتی هستند. بیشتر مواقع طراحی دکور- چیدمان وسائل و از همه مهمتر زاویهی دید کالای مورد نظر را آنها انجام خواهند داد و عکاس وظیفه سنگین و حرفهای نورپردازی، انتخاب فیلم و لنز مناسب را بعهده دارد. در دنیای حرفهای عکاسی تبلیغاتی حداقل چهار نفر در خلق یک اثر شرکت دارند.
توضیحات لازم در حوزه عکاسی صنعتی را ارائه دادیم و امیدواریم مقاله امروز ما در حوزه عکاسی برای شما مفید واقع شده باشد. عکاسی به صورت تبلیغاتی و یا صنعتی یکی از ملزومات برندینگ برای هر کسب و کاری است. در صورتی که شما به این خدمات نیاز داشتید، با ما از طریق تلگرام ارتباط برقرار کنید و یا با پشتیبانی 09223896531 تماس بگیرید. آرزومند توفیق شما در کسب و کارتان هستیم.