آموزش راه اندازی کسب و کار آنلاین
- کسب و کار, کسب و کار اینترنتی
- بهمن 5, 1396
شما محصولی دارید که میدانید فوق العاده است! شما آماده اید که آن را ارائه کنید اما متوجه می شوید که قیمت گذاری محصولات شما برای فروش آنلاین، میتواند یک چالش باشد. شما میدانید زمانی که یک خریدار آنلاین به وب سایت شما میآید ( از هزاران نفر که ممکن است رفته باشند و چند تایی که ممکن است قبلا بررسی کرده باشند)، اولین چیزی که به آن نگاه میکنند قیمت است. قیمت گذاری محصولات میتواند به عنوان چالشی برای خرده فروشان تجارت الکترونیک باشد. قیمت مناسب باید فروش را افزایش دهد. اما وقتی آن را لیست کنید و به فروش برسانید، چطور میدانید که آیا میتوانید آن را به مبلغ بالاتر قیمتگذاری کنید و سود بیشتری کسب کنید؟
تعیین قیمت یک محصول، ترکیبی از هنر و علم است. با چند ابزار ساده و استراتژیهای فهرستشده در این مطلب از پنتازوم ، نحوه قیمتگذاری محصولات برای فروش آنلاین کمی سادهتر میشود. قبل از پرداختن به استراتژیها عوامل مهمی وجود دارند که باید در مورد قیمت به خاطر داشته باشید چون برای هر فروشنده آنلاین متفاوت خواهد بود.
برند: قیمتهای بالاتر مربوط به لوکس بودن، قیمتهای پایینتر مربوط به داشتن حجم بالاتر با سود ناخالص کمتر است.
کیفیت: قیمتهای بالاتر با کیفیت بهتر مرتبط هستند.
ارزش: آنچه که محصول شما برای پر کردن یک نیاز یا حل یک مشکل به بازار ارائه می کند.
پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP) : این چیزی است که باعث میشود فروشگاه آنلاین شما متفاوت باشد که باعث میشود مشتری از شما خرید کند. این همان ارزشی است که محصول از شما به ارمغان میآورد.
خدمات مرتبط: راه اندازی کسب و کار آنلاین
محصولات تولید کنندگان میتوانستند یک نقطه قیمت پیشنهادی برای فروش داشته باشند. شما مجبور نیستید به این قیمت بفروشید اما این نشانهای از محدودهای است که مصرف کنندگان در جاهای دیگر خواهند دید. این میتواند یک تاکتیک مفید برای لیست کردن MSRP در جایی باشد تا خریداران آنلاین متوجه تفاوت پیشنهادی شما شوند.
انسانها واکنش احساسی به قیمتگذاری دارند. مشتریان هدف، یک دیدگاه خاص خواهد داشت که عکسالعمل آنها نسبت به قیمت را تحتتاثیر قرار میدهد. با پایان دادن به قیمتگذاری با تعداد افراد غیر معمول از جمله ۵، ۷ یا ۹، خریداران فکر میکنند که این رقم نسبت به تعداد بالا ارزانتر است. تحقیقات در زمینه قیمتگذاری نشان دادهاست که استفاده از یک پایان قیمت با ۹ بهتر عمل میکند چرا که مشتریان فکر میکنند وارد یک معامله می شوند.
مثالها:
به جای پرداخت ۱۰ دلار برای یک محصول، ۹.۹۹ دلار باعث می شود مشتری فکر کند که این مبلغ به ۹ از ۱۰ دلار نزدیکتر است.
از فونت کوچکتر که در گوشه قیمت قرار دارد استفاده کنید. مشتریان فراموش میکنند که ۹۹ آنجا وجود دارد.
قیمت گذاری محصولات
اکثریت خرده فروشان قیمت عمدهفروشی که در ابتدا پرداخت میشود را دو برابر خواهند کرد. این به این معنی است که تفاوت هزینه و قیمت کالا ۵۰ % است. این چارچوب کلی قیمتگذاری به خردهفروشها کمک میکند هزینهها را پوشش دهند و دارای سود باشند.
مثال:
یک کالا را به قیمت ۳۰ دلار بخرید و آن را به قیمت ۶۰ دلار بفروشید. اغلب خرده فروشان و یا برندهای تجاری بین ۳۰ تا ۴۰ درصد تفاوت بین هزینه و قیمت کالا دارند. بسته به این که محصول شما بسیار رقابتی است، این نوع قیمتگذاری ممکن است کارساز نباشد اگر فروشندگان با قیمت ارزانتر بیشتری در آنجا وجود داشته باشند.
مرتبط بخوانید:تولید محتوای محصول : دریافت خدمات تخصصی و با کیفیت
تحقیق کنید که رقابت از چه قیمتی استفاده میکند. اگر آنها این محصول را برای مدتی میفروشند، ممکن است قبلا بهترین قیمتگذاری را براساس تحقیقات و تست قیمت که قبلا به اتمام رسیده است را تعیین کرده باشند. شما میتوانید خودتان را بالاتر از رقیب تان و یا پایین تر از آن قرار دهید.
قیمت بالاتر از رقابت: این میتواند نشان دهد که محصولات شما کیفیت بهتری دارند و سود ناخالص کمی بالاتر را برای شما فراهم میکنند. اگر محصول شما یک کالای لوکس یا ارزشمند باشد، این استراتژی خوب عمل میکند. با این حال، خریداران خرید را مقایسه میکنند و اگر یک مورد مشابه باشد، ممکن است به سمت رقیب با قیمت پایینتر بروند، و حجم فروش را که ممکن است شما از دست بدهید را تحتتاثیر قرار دهند.
قیمت زیر رقابت: این میتواند فروش آن خریدارانی را نشان دهد که هوشیار هستند و تقاضای بیشتری نسبت به مشتریان شما دارند. با این حال، باید مطمئن شوید که هنوز سود کافی حاصل از این استراتژی دارید.
خدمات مرتبط: گزارش جامع کسب و کار
مشتریان تخفیف و پیشرفت را دوست دارند که باعث میشوند آنها احساس کنند که این معامله را انجام میدهند. قیمتگذاری تخفیف به شما این امکان را میدهد که مقدار زیادی از محصولات با قیمت پایین را با سود کمتری بفروشید. با تامین کنندگان خود کار کنید تا تخفیف مورد نیاز برای خرید از آنها دریافت کنید.
اگر میخواهید از فروش زیاد به عنوان یک استراتژی تخفیف استفاده کنید، باید مطمئن شوید که قیمت فروش هنوز هزینههای شما را تحت پوشش قرار میدهد. اگر یک فروشنده فصلی هستید، میتوانید تخفیف در پایان یک فصل را برای کمک به هزینهها و نیز تخفیف در ابتدای یک فصل، در زمانی که حجم زیادی از محصولات شما وجود دارد، ارائه دهید. فروش با تخفیف در مدت بسیار کوتاهی است برای کمک به راهاندازی خریدهای بیشتر. تخفیف در حال اجرا، یک تاکتیک برای استفاده از زمانی است که میخواهید موجودی را پاک کنید و ترافیک بیشتری را به فروشگاهتان هدایت کنید.
قیمت گذاری محصولات
همه خرده فروشان بازاریابی الکترونیکی یکسان نیستند. آنها ممکن است بازارهای هدف، انواع مختلفی از محصولات و تجارب خرید متفاوتی داشته باشند. آزمایش قیمت شما ایده بهتری درباره نحوه پاسخ مشتری به استراتژی قیمتگذاری شما میدهد. قیمتگذاری، برند و بازار هدف شما را منعکس میکند.
سوالاتی که باید به عنوان آزمایش انتخاب کنید:
آیا فروش در طول یک فصل خاص باعث فروش بیشتر میشود یا نه؟ اگر مشتریان تان نسبت به قیمت حساس هستند، فروش به افزایش تعداد خریدها کمک میکند. یا این که محصول شما در ابتدا برای آنها قیمت بسیار بالایی داشت؟ اینها چیزهایی هستند که آزمایش می شوند و برخی از تحلیلها به تعیین این مساله کمک خواهند کرد.
مرتبط بخوانید: توصیه 20 کارآفرین برتر برای موفقیت
تعیین بهترین قیمت گذاری محصولات یک هنر و یک علم است. این ترکیبی از آنچه برند تجاری فروشگاه شما بازتاب می کند و مشخص کردن قیمتی است که خریداران مایل به پرداخت آن هستند. در عین حال باید اطمینان حاصل کنید که پول کافی برای پوشش هزینهها و کسب سود به دست می آورید. ابزارهای تحقیقاتی وجود دارند که میتوانید از آنها برای تعیین قیمت گذاری محصولات استفاده کنید.
۹۰ % از خریداران آنلاین قبل از اینکه یک خرید انجام دهند، از گوگل و دیگر سایتهای مقایسه خرید که ابزارهای رایگان بسیار زیادی برای بدست آوردن برخی از دیدگاههای قیمتگذاری هستند تحقیق و جستجو می کنند. جستجوی محصول در Google Shopping:
قیمت گذاری محصولات
Terapeak ابزار تحقیق پرداختی برای اقلامی است که در eBay با مقادیر زیاد ساختهشده در دادهها و تجزیه و تحلیل به فروش میرسند. هم چنین اکنون اطلاعات را از آمازون آنالیتیک جمعآوری میکند.
از تب Research میتوانید در طول دورههای مختلف به قیمتگذاری خود ادامه دهید. شما خواهید دید که چه محصولاتی محبوب هستند، قیمت فروش متوسط چیست و نیز سایر اطلاعاتی که ممکن است در موقعیت یابی یا درک اینکه استراتژیهای قیمتگذاری رقبای شما چه هستند، مفید می باشد.
قیمت گذاری محصولات
مرتبط بخوانید: 6 توصیه بازاریابی از بزرگان کسب و کار که باید بدانید!
سایت آمازون یک بازار برتر برای خریداران است. این سایتی است که تحقیقات رایگان در زمینه قیمت گذاری محصولات را ارایه میدهد. هنگامی که محصول را در نوار جستجو وارد میکنید، میتوانید بر روی “Other Sellers” کلیک کنید.
قیمت گذاری محصولات
شما میتوانید ببینید چه کسانی محصول را به شما میفروشند( محدوده قیمت را به شما میدهد) و کدام قیمت رتبه بندی بهتری دارند. این به شما ایدهای از آنچه که مشتری مایل به پرداخت و هرگونه اظهارنظر درباره ارزش آنها است میدهد.
خدمات مرتبط : مشاوره کارآفرینی
به عنوان یک بازار بزرگ دیگر، ebay به طور مداوم در میزان خریدارانی که از آن استفاده میکنند رشد میکند. با تمام این دادهها، آنها دادههای قیمتی را نیز ارایه میکنند که به راحتی میتوانید از آنها استفاده کنید.
محصول را در نوار جستجو وارد کنید و فهرستی از قیمت فروش محصول را خواهید دید.
برای پیدا کردن موارد بیشتر، بر روی لینک “see more like this” کلیک کنید. این صفحه حتی لیست و قیمت بیشتری برای محصول به شما نشان خواهد داد.
قیمت گذاری محصولات
این تاکتیکها و استراتژیها در مورد نحوه قیمتگذاری محصولات برای فروش آنلاین به شما کمک میکند بهترین قیمت را برای آزمایش انتخاب کنید. قیمتگذاری شما باید حداقل سالانه مورد بررسی قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که موثر است. رفتار مصرفکننده به سرعت تغییر میکند. از معیارهای شرکت خود به همراه مراقبت از آنچه که رقبای شما انجام میدهند استفاده کنید، جایی که به نظر میرسد بازار در حال رفتن است و به آنچه که مشتریان میگویند گوش دهید. آنها میتوانند بازخورد شما و ارزش درک شده شان را به شما ارائه کنند. هر چه باشد، شما باید قیمت مناسب را داشته باشید که مشتریان مایل به پرداخت آن هستند. امیدواریم این مطلب از پنتازوم را دوست داشته باشید و از این نکات استفاده کنید.
اگر قصد دارید برای محصولات فروشگاه اینترنتی خود تبلیغات آنلاین انجام دهید، پنتازوم همراه شما خواهد بود. می توانید برای مشاوره با ما تماس بگیرید: 09223896531