نکات طراحی لوگو محصولات غذایی
- تبلیغات اینترنتی, طراحی و گرافیک, کسب و کار
- آبان 1, 1396
انتخاب و طراحی لوگو برای هر کسب و کاری از مهم ترین بخش های برند سازی است. امروز برای شما تعدادی از لوگو کفش برند های مختلف را جمع آوری کردیم. البته خیلی از برند ها در طول زمان بازبینی و طراحی مجدد شده اند و این موضوع بستگی به چشم انداز و تصمیم صاحبان آن برند است.
آدیداس یک برند مشهور در حوزه تولید کفش های ورزشی است. این شرکت که در حوزه پوشاک فعالیت دارد که اصالتا آلمانی است. این شرکت فعالیت در حوزه محصولات و پوشاک ورزشی دارد و یک زیر برند آن ریبوک است. این شرکت در سال 1948 توسط برادران داسلر پایه گذاری شده است.
در واقع آغاز کار این شرکت معتبر سال 1924 و همان برادران داسلر (تولید کننده کفش آدیداس ) بود که بعد از بالا گرفتن اختلاف ها تصمیم به جدایی و ایجاد یک برند مستقل و جدا می کنند. بعد از جدایی این دو برادر رقابت سنگین بین آن ها آغاز می شود و برادران داسلر هیچ وقت آشتی نکردند. پوما اسپانسر تیم های ورزشی متعددی شده است و البته در جام جهانی 1998 هم حامی تیم ملی ایران و تامین کننده پوشاک آن ها شد.
ریبوک یک شرکت تولید کننده تجهیزات ورزشی است که سال پایه گذاری آن 1895 در انگلستان بوده است. اگر چه همانطور که گفتیم حالا یکی از زیرمجموعه های آدیداس محسوب می شود.
تیمبرلند یک شرکت آمریکایی است. این برند بر کیفیت محصول تاکید دارد و تلاش می کند محصولات برجسته، مقاوم و باکیفیت را تولید کند. بعضی از شعارهای تیمبرلند:
Make it betterبه معنی «بهترش کن»
Best then, Better now به معنی « در گذشته بهترین ، در حال حتی بهتر »
این هم یک برند آمریکایی است و محبوبیت آن به خاطر تولید کفش های سبک و راحت ورزشی است. این برند در سال 1992 پایه گذاری شده است.
نایک یا همان برند آمریکایی با تلفظ نایکی در زمینه پوشاک و ابزار و لوازم ورزشی فعالیت دارد. این شرکت زیرمجموعه های زیادی دارد که کانورس (تولیدکننده کفشهای آل استار) یکی از آن ها است.
این شرکت فقط کفش تولید نمی کند! جالب است که بدانید در حوزه تولید انواع ادکلن، عطر و ساعت مچی نیز فعالیت دارد. بنیان گذار این برند در اصل فرانسوی بوده است. این شرکت در ابتدا شروع به تولید لباس تنیس کرد و برای تبلیغات خود نیز یک آرم کروکودیل طراحی نمود که در زمینه های تنیس از آن استفاده می کردند. لاگوست آرم کروکودیل خود را بر روی سینه لباس های تنیس چاپ می کرد و ادعا داشت که اولین شرکتی است که نام و لوگوی برند خود را روی محصولات خود قرار می دهد.
فیلا یک برند با اصالت ایتالیایی است که در سال 1911 پایه گذاری شده است. که البته از سال 2007 توسط یک شرکت کره ای خریداری شده است. تمرکز عمده این برند روی تولید کفش ورزشی است.
اصالت این برند انگلیسی است. داستان این برند از آن جایی شروع می شود که دو برادر کلارک شروع به تولید دمپایی های دست دوز با پوست بز و گوسفند کردند. و با تداوم مسیر تلاش های این دو برادر چند سال بعد، اولین کفش از پوست گوسفند طراحی و ساخته شد.
برند ها در واقع تصویری هستند که در ذهن مردم به وجود می آیند. خیلی از مواقع یک برند برای افزایش فروش خود اقدام به تولید برند های دیگر می کند که به ظاهر برای مردم عنوان جدیدی تولید شده است اما کمپانی اصلی در واقع یکی است. برای برند سازی حرفه ای هم البته مراحلی وجود دارد. که با امکانات ویژه فضای مجازی این مسیر راحت تر طی می شود.
به یاد داشته باشید که امروزه بدون فضای مجازی ایجاد برند معنا ندارد. حتی برند های قدرتمند که در این مقاله از آن ها نام بردیم نیازمند تدوین برناه بازاریابی اینترنتی یا همان بازاریابی دیجیتال هستند. بخشی از این کار مربوط به بازاریابی با اینستاگرام است که باید به آن توجه کنید. افراد روزانه ساعات زیادی را در شبکه های اجتماعی می گذرانند. پس این موضوع میتواند نردبانی برای قدرتمند سازی هر چه بیشتر برند شما باشد.