بازاریاب کیست؟!
- تبلیغات اینترنتی, کسب و کار اینترنتی
- اردیبهشت 14, 1397
کسب و کار خانگی در فضای اینترنت امروزه فرصت مهمی در تمام دنیا به شمار می رود که شما باید آن را به منظور یک شغل درنظر داشته باشید؛ همچنین به بهترین شکل و با صرف زمان، انرژی و منابع بهینه؛ مشتریان را به سو و سمت خود بیاورید.
ما نیازمندیم تا از خودمان بپرسیم؛ واقعا توقعمان از مشتری و برخورد او نسبت به محصولاتمان چیست. همچنین ما نیاز داریم تا یکسری راهکارهای پیشگرانه را در مقابل مفاهیم جدید و اصطلاحات ناآشنا به کار بگیریم.
حالا ما میخواهیم دنیای شما را با گفتن این موارد، عوض کنیم:
استفاده از روش های سنتی در جذب مشتری تنها بخش کوچکی از دنیای بازاریابی و کسب و کار خانگی است.
علاوه بر آن شما باید بازدیدکنندگان محصولات خودتا را جذاب کنید و آنها را نگه دارید. همچنین بیشتر از این شما باید یک چشم انداز زیبا برای آنها ایجاد کنید. شما باید محصولات خود را علاوه بر محیط خانه از طریق وب سایت و دنیای دیجیتال نیز به مشتری معرفی کنید. پس شما نیازمند یک وب سایت هستید و وب سایت شما نیاز به حرکت رو به جلو دارد؛ تا روابط در آن به خوبی شکل بگیرد.
شما باید اولین بازدیدکنندگان را به مشتریان دائمی تبدیل کنید.
بهینه سازی در تبدیل بازدیدکنندگان فرایندی است که در آن اولین بازدید به اولین خرید تبدیل میشود و پس از آن اولین مشتری به یک مشتری دائمی تبدیل میشود. این مفهومی است که هر بازاریاب باید آن را درک کند. اگر شما یک وب سایت و یا استراتژی بازاریابی بهینه برای تبدیل کاربران ندارید شما درنهایت ترافیک وبسایت خود را هدر داده اید.
بهینه سازی تبدیل، پرتاب کردن موشک به فضا نیست (سخت نیست). اما شما باید عمیقا به آن فکر کنید. همچنین باید تمرینات خود را افزایش دهید. مخصوصا در کسب و کار خانگی این موضوع پیچیده تر هم میشود، زیرا شما دیگر برندی با نام و نشان تجاری ندارید. با در نظر گرفتن یکسری نکات ساده می توانید یک فروشگاه دیجیتال درست کنید.
با هرم (قیف) تبدیل آشنا شوید. این هرم از مواردی همچون آگاهی، توجه، تغییر، وفاداری و طرفداری تشکیل شده است. بازدیدکنندگان وبسایت از طریق مراحل متفاوتی به یک مشتری دائمی تبدیل خواهند شد. این مراحل یکی از اساسی ترین مراحل در مدل تجاری، صنعت و فروش محصولات شما است. شما به عنوان مشاغل کسب و کار خانگی آنلاین و دیجیتال؛ باید هرم تبدیل را بشناسید و فرایند آن را بدون هیچ ایرادی، پیش ببرید.
این موارد طبیعی و غیر قابل اجتناب است. اما موارد اجتناب پذیری مثل مشتریان خاص که باید برایشان امتیاز قائل شوید در وبسایت شما و عدم اعتماد نیز وجود دارد. یا اینکه ممکن است مشتری در وبسایت شما متوجه نشود که چه سرنوشتی قرار است برای او اتفاق بیفتد. همچنین وقتی روش ثبت نام او در وبسایت شما پیچیده باشد او بدون هیچ گونه ثبت نامی وب سایت شما را ترک خواهد کرد.
بهینه سازی در تبدیل مشتریان کسب و کار خانگی، برای حل چنین مشکلاتی به وجود آمده است. داشتن هرم تبدیل یک پدیده نادر در اغلب مشاغل مربوط به کسب و کار خانگی است. اول شما باید به اینکه از کاربران و مشتریان خود چه میخواهید فکر کنید:
1- دانشجویان (مثلا سن 27 سالگی) تصمیم گیری متفاوتی را از لحاظ مالی انتخاب میکنند.
2- خط تولید محصولات گران تر ممکن است مالیات زیادی داشته باشد.
3- بازدید مجدد از وب سایت ممکن است به دلیل اعتماد به شرکت شما ایجاد شده باشد درحالی که بازدید کنندگان جدید با شک و تردید بیشتری، شما را از بنرهای تبلیغاتی انتخاب میکنند.
یادتان باشد که منابع ترافیکی وبسایت نیز میتواند یکی از مسیرهای کسب و کار خانگی در دنیای دیجیتال باشد. در شبکه های اجتماعی بعضی از افراد ممکن است صفحه کسب و کار شما را پیدا کنند و یا از طریق دوستانشان با شما آشنا شوند.
کسب و کار خانگی با درک مخاطبان و کاربران شما آغاز میشود. بهینه سازی در کسب و کار خانگی یک اصطلاح است که بسیاری از بازریاب ها آن را به عنوان یک شعار میبینند- شعاری که با کاربران بیشتر و بیشتر همراه است!
– بهینه سازی کسب و کار خانگی؛ یک تست و آزمایش نیست.
– بهینه سازی؛ همچنین تمرین و ترفند برای کلیک بیشتر نیست.
– بهینه سازی؛ هنر ساخت شکل و لوگوی قابل کلیک نیست.
این موارد یکسری تکنیک معمولی هستند.
– بهینه سازی کسب و کار خانگی؛ یک روش جامع است که با روان شناسی کاربر ایجاد میشود.
– بهینه سازی؛ یک نظم و انظباط مبتنی بر مبانی روانشناختی، طراحی، تحلیل دیجیتال، پژوهش و آنالیزهای کمی است.
– بهینه سازی؛ زمانی بیشترین تاثیر را دارد که شما به مشتریان و مخاطبین خود اجازه دهید که شما را راهنمایی کنند و چشم انداز آینده را برایتان ترسیم کنند.
به یاد داشته باشید که امروزه بدون فضای مجازی موفقیت یک کسب و کار خانگی معنا ندارد. شما نیاز به یک برنامه بازاریابی اینترنتی یا همان بازاریابی دیجیتال دارید. بخشی از این کار مربوط به بازاریابی با اینستاگرام است که باید به آن توجه کنید. افراد روزانه ساعات زیادی را در شبکه های اجتماعی می گذرانند. پس این موضوع میتواند نردبانی برای قدرتمند سازی هر چه بیشتر کسب و کار خانگی شما باشد. اگر سوالی دارید حتما از ما بپرسید. پاسخگوی شما هستیم.
عباس رئیسی نافچی
عالی بود
محمد جواد حیدری
متشکر