تولید محتوا سایت و ترفند های جذب مشتریان
- بازاریابی محتوا, کسب و کار اینترنتی
- آذر 18, 1396
محتوای خوب ویژگی هایی دارد که با یکدیگر مرور میکنیم. تفاوتی ندارد که شما در چه حیطه ای تولید مقاله می کنید باید توجه داشته باشید که:
1- مقاله شما یک شروع داشته باشد. این شروع خلاصه مشخص می کند که قرار است در رابطه با چه چیزی بنویسید و به خواننده کمک می کند دید کلی از آن چه قرار است درباره آن اطلاعات کسب کند داشته باشد.
2- هر محتوای خوب دارای یک بدنه است. چیزی که قرار است در رابطه با آن توضیح داده شود. بدنه اصلی شامل توضیحات کاملی از چیزی است که شما در خصوص آن مطلب درج می کنید.
3- حتما در نوشته های خود نتیجه گیری داشته باشید. نویسنده یک محتوای خوب خواننده را در بین آسمان و زمین رها نمی کند!
نکات جذابیت یک محتوای خوب
در صورتی که از یک منبع ترجمه می کنید، واقعا سعی کنید ترجمه روان ارائه بدهید. مهم ترین نکته در نوشته شما این است که مردم بتوانند با شما تعامل ایجاد کنند.
از تصویرهای مرتبط برای مطالبی که آماده می کنید استفاده کنید. هم مفاهیم را گویا تر می رسانید هم به خواننده ها کمک می کنید که مطلب در ذهنشان ماندگاری بیشتری داشته باشد.
محتوای خوب از نظر موتورهای جستجو
در صورتی که از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس استفاده می کنید، ابزاری وجود دارند که به شما جهت ایجاد محتوای بهتر کمک می کنند. انواع افزونه هایی که برای سئو طراحی شده اند، به همین منظور به کار می روند. به همین دلیل به صورت خودکار محتوایی که می نویسید را تحلیل می کنند و اگر این محتوا حداقل ها را رعایت کرده باشد، چراغ سبز خواهد گرفت. در صورتی که مشکلی در نوشته شما باشد این مورد با رنگ نارنجی یا قرمز نشان داده خواهد شد.
مسئله ای که باید به آن توجه کنید این است که همه کاری که این افزونه ها انجام میدهند کمک به کاربران است. مثلا در صورتی که حول یک موضوع مشخص می نویسید تعداد تکرار کلمه کلیدی باید نسبت مشخصی در نوشته شما داشته باشد. این تمرکز نوشته را نشان می دهد.
در صورتی که از عکس استفاده می کنید باید برچسب های مربوط به آن را حتما درج کنید. این کار به موتور های جستجو برای ایندکس کردن مطالب کمک می کند.
تاثیر محتوا در بازاریابی اینترنتی
به یاد داشته باشید که بخشی از بازاریابی اینترنتی یا همان بازاریابی دیجیتال مربوط به بازاریابی با اینستاگرام است که باید به آن توجه کنید و شما دقیقا چه چیزی را در این نوع بازاریابی آماده می کنید؟! درست است! دقیقا محتوای تاثیرگذار. پس این مطلب را خودتان در نظر بگیرید و در آموزش بازاریابی اینترنتی به کارکنان خود نیز آن را اعمال کنید. از ابزار تحلیلی که شبکه های اجتماعی در اختیار شما قرار می دهند نیز استفاده کنید.
صحبت آخر
برای تهیه یک محتوای خوب اول از همه سعی کنید ارزش افزوده ای در نوشته های خود به مخاطب ارائه کنید. خودتان را جای او بگذارید. آیا حاضرید برای خواندن آن محتوا وقت صرف کنید؟ یا دوباره به آن سایت ارجاع کنید؟
دوم در نظر بگیرید که شما ساعت ها زمان صرف می کنید که محتوایی غیر کپی برای مجموعه خودتان تدوین کنید. با رعایت یک سری اصول ساده به گوگل در نمایش آن به افرادی که نیاز به راهنمایی و مشاوره دارند، کمک کنید. اگر محتوای شما بازدید نداشته باشد پس به چه دردی می خورد؟!