5 توصیه برای تبلیغات اینترنتی پربازده
- تبلیغات اینترنتی, کسب و کار اینترنتی
- مهر 17, 1396
اولین سوالی که با دیدن این تیتر به ذهن شما خطور می کند این است که آیا فرقی بین مدیریت مشتری در فضای مجازی و فضای فیزیکی وجود دارد؟ یا خیر؟ جواب ما مثل همیشه برای موضوعاتی این چنین برای شما مشخص است. خیر. حاضریم تا دلایل و توضیحات تکمیلی را برای شما ذکر کنیم. همراه ما باشید.
و اجازه بدهید اصلا یک بار دیگر با هم مرور کنیم مدیریت مشتری چیست؟! درست است که به معنای عام آن استفاده از کلیه روش هایی است که می توانید بهترین خدمات را به مشتریان خود بدهید پس در واقع این مورد فضاهای مجازی را نیز در بر می گیرد منتهی به واسطه نو بودن این فرآیند در بخش مجازی شاید عده ای الزامات را در نظر نمی گیرند یا شاید این را جدا از کاری که در بخش فیزیکی برای نگهداری و توسعه مشتریان انجام می دهند می دانند.
باید بدانید بنیان و اساس مدیریت مشتری در هر محیطی یکسان است. در محیط روزمره شرکت در نظر بگیرید که مشتری با شما تماس می گیرد. برای بهترین بازخود همه سعی خود را خواهید داشت که با لحن خوب و مناسبی پاسخ او را بدهید و در فضای مجازی چطور؟ این تماس تلفنی فقط تبدیل می شود. تبدیل می شود به کامنت ها زیر پست های منتشر شده از شرکت شما، پیام هایی که در تلگرام ادمین شما دریافت خواهد کرد، ایمیل هایی که به صورت روزمره دریافت خواهید کرد، پیام هایی که در بخش دایرکت اکانت خود خواهید داشت و این قبیل موارد که در فضای مجازی روش های ارتباط با مشتریان است. پس همان سعی و کوششی که در مراوده فیزیکی داشتید را همینجا به کار می گیرید.
نگاه تیز بینی داشته باشیم به تغییرات شبکه های اجتماعی در طول مدت زمان. اگر دقت کرده باشید، تمام تلاش و توسعه در جهت جلب نظر مخاطب در این فضا ها توسط تحلیل گران نرم افزار پیش بینی می شود. به طور مثال زمانی بود که کامنت های زیر یک عکس در اینستاگرام قابلیت لایک کردن نداشتند. اما حالا خیلی وقت است که این امکان به اینستاگرام اضافه شده است.
برای پیاده سازی طرح های سودمند مدیریت مشتری چه کار کنیم؟
اول از همه هدف خود را مشخص کنید. قرار است چه تغییری ایجاد شود؟ آیا یک برند هستید که به تازگی فعالیت کردید؟ یا جهت ارتباط بیشتر و بهتر می خواهید مدیریت مشتری در فضای مجازی را شروع کنید؟ چه طرح و برنامه ای پشت این موارد هست؟
دوم مدیر و مسئول این پروژه را به خوبی انتخاب کنید. همیشه بخش آی تی وارد این فضا می شود ولی در واقع این ورود باید با همراهی بخش بازاریابی و فروش شرکت همراه باشد. هم چنین مسئولین این پروژه باید از دانش کافی در حوزه نرم افزار و شبکه های اجتماعی برخوردار باشند.
سوم این که برنامه های مدیریت مشتری قطعا طولانی مدت خواهند بود و شما باید از روش های مرحله به مرحله استفاده کنید. ابتدا شروع کنید و قدم به قدم اهداف طولانی مدت شرکت را پیش ببرید.
منافع راه اندازی یک بخش مدیریت مشتری
شاید بتوانیم سر و سامان دادن به کسب و کار شما را بهترین تاثیر ایجاد یک بخش مدیریت مشتری توصیف کنیم. هر چند که هدف از راه اندازی این بخش شما با مشتریان ارتباط موثر برقرار می کنید. راستی چه چیزی مهم تر از ایجاد ارتباط با مشتریان است؟ فروش شما به بهترین شکل مدیریت می شود.
حرف پایانی
باید برای مدیریت کسب و کار خود در فضای مجازی برنامه مدونی تهیه کنید. به یاد داشته باشید که امروزه بدون فضای مجازی شاید مدیریت مشتری معنا پیدا نکند. حتی برند های قدرتمند بازاریابی اینترنتی را مدیون این بخش هستند. بخشی از این کار مربوط به بازاریابی با اینستاگرام است که باید به آن توجه کنید. افراد روزانه ساعات زیادی را در شبکه های اجتماعی می گذرانند. پس این موضوع میتواند نردبانی برای قدرتمند سازی هر چه بیشتربخش مدیریت مشتری شرکت شما باشد.