هزینه طراحی لوگو و موارد تاثیرگذار در آن
- طراحی و گرافیک, کسب و کار
- مرداد 2, 1397
ملزومات مدیریت کسب و کار کوچک در اساس هیچ تفاوتی با کسب و کار های بزرگ تر ندارد. هدف اصلی هر کسب و کار کوچکی موفقیت و برند سازی است. بدیهی است صاحب هر کسب و کاری بهترین وجه موفقیت را برای مجموعه خود می خواهد و جدا از اینکه اینکه برای مدیریت کسب و کار کوچک فعالیت می کنند یا بزرگ، کسب موفقیت یک هدف همگانی برای همه کسب و کارها است. البته بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک هستند که نمیدانند چه زمانی شرکتشان در مسیر موفقیت وارد شده است. در چنین مواقعی رشد کسب و کار شما بر خلاف آنکه یک اتفاق خوشآیند باشد، منتهی به کاهش اعتبار برند شما میشود.
این موضوع عموما به این دلیل است که کسب و کارهای کوچک به صورت معمول آماده مواجهه با افزایش تعداد زیادی از مشتریان و یا تقاضا نیستند. بنابراین برای شما مواردی را ذکر خواهیم کرد که در مواجه با این شرایط مدیریت کسب و کار کوچک شما قابل انجام باشد.
حتما بخوانید: مدیریت کسب و کار اینترنتی
انعطاف پذیری در کار و نقشه راه کسب و کار کوچک
نقشه راهی که برای شرکت خود تعیین کردهاید باید انعطاف پذیر باشد.در مدیریت کسب و کار کوچک این مورد به آن معنی است که همیشه باید احتمالات مختلف را در نظر بگیرید تا به شما اجازه دهد در شرایط در حال تحول بهتر تصمیم گیری کنید. به طور مثال اگر در بخش تولید محتوا از دو نویسنده استفاده می کنید دو نفر دیگر را هم به عنوان جایگزین در صورت بروز اشکالات احتمالی در نظر بگیرید. به عبارت دیگر، باید شما لیستی از منابع را تهیه کنید تا هر زمان که نیاز به منابع جدید باشد، این منابع را جایگزین کنید. همچنین این لیست منابع میتواند شامل یک مجموعه از کارگران یا کارمندان قابل اعتماد باشد که هر زمان خواستید کسب و کار خود را گسترش دهید، بتوانید از آنها استفاده کنید.
شما نباید در زمانی که کسب و کارتان در حال رشد کردن است، چشم و گوش بسته باشید. در واقع باید همیشه گزینهها و احتمالات دیگر را در نظر بگیرید تا کیفیت محصولات شما به هیچ وجه و در هیچ شرایطی کمتر از گذشته نشود.
کیفیت لازم را حفظ کنید.
به یاد داشته باشید که شما به خاطر کیفیت بالای محصول یا سرویس خود مشتریان زیادی را جذب کردهاید. درست به همین دلیل هرگز نباید کنترل کیفیت را از روند ارائه تولیدات یا خدمات کسب و کار خود حذف کنید.
برای حفظ کیفیت، باید با یک راهکار جامع و کامل وارد عمل شوید تا بتوانید کیفیت را در هر شرایطی کنترل و حفظ کنید. این به شما کمک میکند تا از رسیدنِ برابر «کیفیت عالی» به دست همه مشتریان خود اطمینان کسب کنید. علاوه بر این، شما باید از نو روشها، سیستمها و بخش کنترل را مورد بازبینی قرار دهید تا به شما اجازه دهد یک کسب و کار در حال رشد را بهتر مدیریت کنید. بنابراین مدیریت کسب و کار کوچک خودتان شما باید سیستم کاری خود را ارزیابی کنید و در نهایت از این موضوع اطمینان حاصل کنید که روی ساخت و توسعه یک سیستم مناسب تمرکز دارید.
حتما بخوانید: مدیریت مشتریان در فضای مجازی
از آمار و اعداد و ارقال غافل نباشید.
فاکتورهایی برای رشد کسب و کار خود در نظر بگیرید. به میزان سود دهی، میزان رشد مشتریان، تعداد بازید سایت و دیگر جزئیات که به شما کمک میکنند تخمین بزنید کسب و کارتان تا چه میزان پیشرفت کرده است، توجه کنید. رسیدگی و توجه به این موارد در مدیریت کسب و کار کوچک این کار به شما اجازه میدهد تا نقشههای آتی خود را زودتر پیاده سازی کنید و با حداقل ضرر که ممکن است نقشه جدید در پی داشته باشد و مسیرهای جدیدی را برای رشد وتوسعه کسب و کار خود ترسیم کنید.
نکته مهم در این مرحله پایش مداوم آمار و تحلیل کسب و کار است. از پیاده سازی برنامه های جدید، باز هم به جزئیات و اعداد و ارقام توجه کافی داشته باشید. باید میزان موفقیت نقشه جدید خود را آزمایش کنید تا اگر لازم است در آن تغییراتی ایجاد کنید. شما باید بتوانید مشکلاتی که در آینده به وجود خواهند آمد را زودتر از بقیه متوجه شوید تا در اسرع وقت بتوانید آنها را رفع کنید.
مواردی که ذکر کردیم، بخشی از راهکارها برای مدیریت کسب و کار کوچک بود. به خاطر داشته باشید که مهم ترین نکته در موفقیت کسب و کارتان تیزبینی وهوشیاری شما در بهترین استفاده از منابع است. در صورتی که نیاز به خدمات یا مشاوره پنتازوم در مدیریت و توسعه کسب و کارتان را داشته باشید می توانید از مشاوره رایگان اولیه ما در تلگرام استفاده کنید و یا درخواستتان را از طریق صفحه تماس با ما در میان بگذارید.