ایده تبلیغاتی برای صنایع غذایی
- ویژه
- تیر 6, 1396
در قسمت اول مقاله مشاوره برندسازی (Branding) برای شما توضیحاتی ارائه کردیم که در این بخش تصمیم داریم آن موارد را تکمیل کنیم. آیا کسب و کارهایی در بازار وجود دارد که به فعالیت مشغول اند و مزیت های بسیار خوبی دارند اما برند نیستند؟ برای توضیحات کامل در این بخش همراه ما باشید.
مطالعه بخش اول همین مقاله: مشاوره برندینگ
اما سوال مهم ؟؟ آیا مجموعه هایی که قابلیت هایی که در مقاله مشاوره برندینگ ذکر کردیم و شروع به کار کرده اند، اما شناخته شده نیستند قابلیت تبدیل شدن به یک برند را نخواهند داشت؟ پاسخ شما قطعا جمله ای است با عنوان بله می توانند تبدیل به برند شوند. اما این کار چطور امکان پذیر است؟
مرتبط بخوانید: چطور اسامی خاص برند انتخاب کنیم؟
برای این کار احتیاج به استقرار بخشی در مجموعه شما به نام بخش تحقیق و توسعه (R&D) است. در این بخش و با حضور یک مشاور واقعی در حوزه برندینگ ، مجموعه عواملی دست به دست هم خواهد داد تا شروع یک برند شکل بگیرد. همه چیز از یک برنامه ریزی دقیق و منظم شروع خواهد شد. متوجه باشید محصول شما چه تولیدی باشد و چه ارائه خدمات کنید، باید شرایط لازم برای ورود و یا توسعه فعالیت در بازار به دقت بررسی شود. خدمات یا محصولات شما باید کیفیت مطلوب را داشته باشد و بتوانید وجه تمایز قابل قبولی ارائه بدهید.
اما در بخش تحقیق و توسعه شما چه اتفاقاتی باید رخ دهد تا شما یک برند در حوزه فعالیت خود باشید؟ بخش عمده ای از فعالیت این بخش تابع ارائه طریق های مشاور برندسازی شما خواهد بود. در واقع مشاوره برندسازی شما از طریق مدیری ارائه خواهد شد که در قسمت R&D شرکت شما سکان امور را به دست گرفته و بر اساس توانایی های شرکت اعم از امور تدارکات، امور مالی ، امور اداری و بازرگانی چیدمان های لازم را در این خصوص به انجام خواهد رسانید.
مشاوره برندسازی به شما در ایجاد تمایز کمک می کند.
این مشاور می بایست توانایی های منحصر به فرد و بالایی را در جهت تحقیق و تهیه دیتا های لازم جهت ساخت برند را دارا باشد. پس از جمع آوری اطلاعات لازم بخش برنامه ریزی آن آغاز خواهد شد. تهیه برنامه زمان بندی مناسب با راهکارهای هماهنگ با مجموعه شما کار بسیار بزرگی است که به شما اطمینان می دهم هر چقدر هم در حوزه اجرای این برنامه نزدیک تر به برنامه زمان بندی خود باشید، موفقیت بیشتری حاصل خواهید کرد. این کار تابع مهندسی خاصی خواهد بود که وجه تمایز تمامی مشاورین برند و برندینگ است. اگر در خاطرتان باشد، در شروع این مقاله ذکر کردیم که این نفرات بسیار نادر و کمیاب هستند و در صورت آنکه بتوانید از یک مشاوره برندسازی توسط یک فرد متخصص در این زمینه استفاده کنید، بی تردید بخت یار شما خواهد بود. در واقع انجام کار برندینگ یک کار مهندسی شده همراه با هنر بازارخوانی و شناخت بازار است.
اما در تمامی پروژه های مهندسی عاملی مهم و اساسی وجود دارد که بی تردید اجرای هر پروژه را به صورت کامل در بر می گیرد و جزء قطعی توفیق هر پروژه ای خواهد بود. یک مشاور برندسازی می بایست به صورت کامل ساختار شکست یک پروژه را رعایت نماید و به بهترین شکل آن را به اجرا برساند.
مرتبط بخوانید: برند چیست؟
اما ساختار شکست چیست؟
اگر بخواهیم به صورت کاملا عامیانه و با زبان ساده اصطلاح ساختار شکست را برای شما توضیح دهیم، بهتر است با یک مثال شروع کنیم. تصور کنید مجموعه یا شخصی تصمیم به ساخت مجتمعی با 20 طبقه را دارد. انجام این کار پس از پایان بسیار خوشایند خواهد بود اما به هر حال اجرای آن سخت و سنگین است. انبوهی از سیمان ، آهن ، گچ و خاک به همراه نفرات انسانی و ماشین آلات می بایست این کار را انجام دهند. اما در علم مهندسی ساختار شکست به کمک تیم مهندسی و پیمانکاران این پروژه خواهد آمد. و پروژه از یک مجتمع 20 طبقه به قطعات کوچکتر تقسیم می شود و با برنامه زمان بندی مناسب کار بزرگ به جزئیات کوچکتر تبدیل شده و قابل اجرا خواهد بود.بنابراین به زبان ساده ایجا یک ساختار شکست، به معنی تقسیم بندی مناسب پروژه به بخش های کوچک برای اجراست.
مشاوره برندسازی
درپروژه برندینگ شما نیز باید مشاور برندسازی شما یک پروژه بزرگ ساخت برند را به قطعات کوچکتر تقسیم نموده و بر اساس برنامه ریزی زمان بندی وارد فازهای مختلف آن گردد. این امر سبب رشد مجموعه به صورت مداوم و با رعایت اصول مالی و اجرائی فرآیند برند سازی طی خواهد شد.
مطالعه بخش اول این مقاله: مشاوره برندینگ
به ذهن خود بسپارید هر زمان در مقابل یک مشاور برندسازی نشستید، او در خصوص نوع فعالیت شما، تصمیمات مدیریتی شما، نفرات مجموعه، نوع محصول و مواردی از این دست شما را مورد پرسش قرار خواهد داد. به سوالات او دقیق پاسخ دهید و بیشتر برای او وقت صرف کنید. بعید نیست در کار خود تخصص لازم را داشته باشد.امیدواریم مطلب ما در خصوص مشاوره برندسازی برای شما مفید واقع شده باشد و برای شما آرزوی موفقیت و پیروزی داریم. در صورتی که تمایل داشتید از برنامه های ما برای مشاوره برندسازی و در واقع ساخت یک برند موفق اطلاع پیدا کنید، با ما تماس بگیرید. شماره پشتیبانی ما: 09223896531