تبلیغات برند اسباب بازی لگو
- برند های موفق, برندسازی
- اردیبهشت 3, 1396
مشاوره برندینگ چیست و چه این افراد چه وظایفی دارد؟ ما در پنتازوم چه خدماتی در خصوص مشاوره برندینگ به شما ارائه خواهیم داد؟ بی تردید جستجوی کلمه برند در اینترنت و یافتن معنای آن بسیار سهل و آسان است. بدین ترتیب در این مقاله قصد نداریم مطالب تکراری و بسیار فراوانی که در فضای مجازی پیرامون نام برند و برندینگ وجود را برای شما تکرار کنیم. مطلب ذیل می تواند کمک فراوانی به نوع تفکر و نگرش شما در زمینه برند و برندینگ داشته باشد با هم این نوشته را مرور می کنیم.
اگر علاقه مند به ایجاد و ساخت یک برند هستید و سر و کارتان با مجموعه ها و یا کسانی افتاده که خود را متخصص در این حوزه می دانند حتما این جمله به گوشتان آشنا است: ” حالا شما شرکت یا کارتان را راه بیاندازید، در اقدام بعد برای ساخت برند و توسعه آن مذاکره خواهیم کرد”
بگذارید خیالتان را به عنوان یک مشاوره برندینگ راحت کنم. در ایران شاید تعداد و مجموعه هایی و یا کسانی که توانایی مشاوره و ساخت یک برند را دارند شاید به تعداد انگشتان دست هم نرسد. الباقی آن هایی هستندکه برای شما قرص هایی تجویز می کنند که در حکم مسکن هستند و علاج کار شما نخواهند بود.
مرتبط بخوانید: انتخاب اسامی خاص برند
اگر روزی تصمیم گرفتید که برند خود را بسازید به این موارد توجه کنید:
1- برند سازی یک تخصص است ممکن است شما تولید کننده و یا یک مدیر قابل باشید اما لزوما یک متخصص در حوزه برندینگ نخواهید بود.
2- با داشتن پول و سرمایه فراوان ممکن است نام مجموعه خود را بر سر زبان ها بیاندازید اما عمر این نام با خوش نامی پایدار است و بدون خوش نامی شما به زودی با برندتان خداحافظی خواهید کرد.
3- برند سازی از لحظه تصمیم گیری برای ساخت و ایجاد یک کسب و کار همراه شما می بایست باشد. در واقع از لحظه بسته شدن نطفه یک کسب و کار می بایست برنامه ریزی های دقیق در حوزه برندینگ آن لحاظ و آماده شده باشد.
توصیه یک مشاوره برندینگ را بپذیرید! موکول کردن این امر به بعد از ایجاد و ساخت کسب و کار مانند ساخت خانه آماده ای بدون درب و پنجره است که پس از نقاشی دیوارها و ساخت منزل به فکر درست کردن آن بیوفتید. برند نام شما نیست. کیفیت محصولات و خدمات شماست. اجرای دقیق، نظم و انظباط، خدمات و حصولات مناسب و قیمت ایده آل و خدمات پس از فروش محصولات ، پاسخگویی مناسب به مشتری، استفاده از تکنولوژی های مناسب و مدرن و یا استفاده از الگو های دقیق هر چند قدیمی از موارد ایجاد و ساخته شدن یک برند است.
مرتبط بخوانید: برندینگ یا برند سازی چیست؟
می توانیم برای مواردی که ذکر کردیم، مثالی بزنیم:
با خودتان فکر کنید آیا شرکت سایپا واقعا در ایران یک برند است؟ آیا واقعا شعار این شرکت (سایپا مطمئن) شما را مجاب می کند که با برندی منحصر به فرد طرف هستید؟
بدون شک از هر ایرانی که بپرسند، بهترین محصول شرکت ایران خودرو از روز تاسیس تا کنون چه بوده است، جواب خواهد داد: پیکان. همگی نیز بر آن متفق هستند که ای کاش به جای ماشین های دسته چندم چینی باز هم پیکان واقعی تولید می شد. پیکان برند است نه ایران خودرو.
تمام ما ایرانی ها سالها است که از کبریتی استفاده می کنیم به نام کبریت توکلی. محصولی کوچک، ارزان ولی کارآمد. در هیچ کجای این سرزمین بیلبوردی با عنوان کبریت توکلی وجود ندارد. اما واقعیت این است که کبریت توکلی در حوزه کاری خود یک برند خوش نام و معتبر است.
بدون تردید اگر مواردی را که براتان ذکر کردیم، در مجموعه شما وجود نداشته باشد، اگر میلیارد ها تومان هم هزینه کنید، توفیق شما مقطعی خواهد بود.
مطالعه بخش دوم این مقاله: مشاوره برند سازی
در بخش دوم این نوشته، از کسب و کارهایی در بازار خواهیم گفت که در بازار مشغول به کار هستند و مواردی که ذکر کردیم را رعایت کرده اند اما برند نیستند. در صورتی که نیاز به مشاوره در خصوص برندسازی را داشته باشید، با ما تماس بگیرید. از برنامه ریزی برای موفقیت کسب و کار شما لذت می بریم. شماره پشتیبانی : 09223896531