کارآفرینی اینترنتی در حوزه پزشکی
- تحلیل موردی
- شهریور 5, 1396
شاید زمان نه چندان دور معرفی کسب و کار های سنتی در وب برای همه ما دور از ذهن بوده است. اما شتابی که فضای آنلاین برای رشد و توسعه کسب و کار ها و امکان تبلیغات اینترنتی داشته است، مسیری هموار را معرفی کسب و کار های سنتی در وب ایجاد کرده است. امروز طبق روالی که هر چند وقت یکبار برای شما داریم به تحلیل و بررسی یکی از این کسب و کار ها به صورت موردی می پردازیم.
فروشگاه پامنار با هدف ارائه خدمات استیل و پلکسی کار خود را در یکی از محله های قدیمی تهران به نام پامنار آغاز کرده است. با توجه به رویکرد مدیریت این مجموعه برای فعالیت و معرفی خدمات فروشگاه در فضای مجازی سایت کاربردی جهت معرفی محصولات و خدمات فروشگاه پامنار ایجاد گردید. به صورت کلی خدمات این مجموعه در دسته بندی های زیر خلاصه می شود:
همانطور که می دانید، امروزه تبلیغات برای فروش صرفا نمی تواند به مجموعه ها در رشد و توسعه کمک کند. در واقع ارائه اطلاعات غنی و درست به مشتریان بالقوه در حوزه تخصصی کارتان می تواند کلید برنده شدن شما در بین رقیبانتان باشد. فروشگاه پامنار هم با تکیه بر همین اصل در بخش وبلاگی خود مطالب غنی آموزشی در حوزه کاری خود را تولید کرده است. همین مساله باعث موفقیت این مجموعه شده است.
مهم ترین مشکلی که در معرفی کسب و کار های سنتی در وب وجود دارد، عدم آشنایی صاحبان کسب و کار ها با فضای مجازی و قابلیت فوق العاده آن برای تبلیغات، ایجاد روش های نوین فروش و بازاریابی اینترنتی است. عدم اطمینان به جهت بازخورد از صرف هزینه های تبلیغات اینترنتی بخش دیگری از مشکلات مربوط به توسعه این کسب و کار ها را شامل می شود. هر چند خرید و فروش برای کسب و کار های سنتی به صورت آنلاین کمتر اتفاق می افتد و به طور مثال هنوز زمینه های معاملات آنلاین در زمینه های سنتی فراهم نشده است، اما همین که با معرفی آن ها در سایت و یا شبکه های اجتماعی خودشان گامی رو به جلو برداشته شده است، جای رشد و توسعه را در آینده نزدیک برای معرفی کسب و کار های سنتی در وب باز خواهد کرد.
کسب و کارهایی که مرتبط با نیاز های روزمره مردم است، خیلی زودتر جای خود را در فضای مجازی باز کرده است. طیف گسترده ای از فروشگاه هایی که محصولات مورد نیاز قشر جوان را تامین می کنند در فضای مجازی مشغول خدمات دهی هستند. از زیورآلات و بدلی جات گرفته تا انواع پوشاک، کفش، لوازم جانبی موبایل، لوازم دیجیتال،لوازم مربوط به منزل و یا حتی محصولات مجازی مانند فایل و جزوه در اینترنت به فروش می رسد.
جای ارتباط تنگاتنگ بین فضای سنتی و متخصصان آی تی خالی است! و چه کسی برنده است؟! کسی که زودتر شروع می کند.