وظایف مشاور برند حرفه ای چیست؟
- آموزش برندسازی, برندسازی, کسب و کار اینترنتی
- تیر 12, 1397
تبلیغات صنایع غذایی شامل دسته بندی در چند بخش می شود. ابتدا برای شما این موارد را با دسته بندی برای شما شرح می دهیم. سپس اولویت ها را برای بهره مندی حداکثر شما ذکر می کنیم.
مهم تر از اجرا برنامه ریزی است. به هیچ وجه قصد نداریم روند کاری شما را با ماه ها صرف وقت روی این بخش طولانی کنیم. اما بدون این که دید کاملی نسبت به این فضا داشته باشید، چطور می توانید انتظار بهترین بازدهی را داشته باشید؟
اولین گام استفاده از شبکه های اجتماعی است که امکانات خوبی را به رایگان در اختیار شما قرار می دهند. در استفاده از این شبکه به روش های افزایش فروش دقت کنید.
لیست شبکه های اجتماعی که باید در آن ها عضویت و فعالیت داشته باشید:
به یاد داشته باشید بخشی از بازاریابی اینترنتی مربوط به بازاریابی با اینستاگرام است که باید به آن توجه کنید (این مورد خیلی می تواند در معرفی شما تاثیرگذار باشد) و در آموزش بازاریابی اینترنتی به کارکنان خود نیز آن را مد نظر قرار بدهید.
نکات مهم در تبلیغات صنایع غذایی در فضای مجازی
عکاسی و گرافیک: تصاویر زیبا از محصولات تولیدی شما و یا در تبلیغاتتان فوق العاده تاثیرگذار هستند. غذا برای مردم جذاب است. با جلوه های ویژه می توانید به صفحه خودتان در شبکه های اجتماعی و یا سایتتان جذابیت بیشتری اضافه کنید.
امتیاز به مشتری: شما نمیتوانید هر روز تبلیغات ترشی و مربا و یا دیگر محصولات خود را در صفحه های مجازی یا حتی سایتتان درج کنید! چقدر باید به مردم خرید را یادآوری کنید!؟ صفحه ای که پر شده از درخواست خرید شما به عنوان تولید کننده یا فروشنده با ذکر خوبی بی حد محصولاتتان! دست نگه دارید. به جای آن به مردم اطلاعات بدهید. به طور مثال اگر ترشی سیر یکی از مواردی است که به فروش می رسانید، کاملا هوشمندانه عمل کنید. می توانید یک پست در خصوص خواص سیر تولید کنید و به مردم آگاهی بدهید. بعد ترشی سیر خودتان را هم معرفی کنید. از این بنویسید که دیگر فرآیند تولید این محصول مفید زمان بر نیست . زیرا شما این محصول را با هزینه کمتر در اختیارشان قرار می دهید.
نظم و استمرار، برنامه ریزی: وقتی از نظم و استمرار صحبت می کنیم، دو منظور داریم. اول این که در ظاهر باید این نظم را رعایت کنید . شما نمیتوانید مشتریان، دنبال کننده ها و کسانی را که با شما در طول زمان انس می گیرند را به حال خود رها کنید و هر زمان دلخواهتان بود پستی منتشر کنید یا مسابقه ای بگذارید. ذهن مردم را شکل بدهید. با تعریف قوانین ذهن دیگران را شرطی کنید. مثال: درج هر روز یک پست در اینستاگرام. در کار خود استمرار داشت باشید و منظم باشید. امروز 6 پست درج نکنید و هفته آینده که خسته شدید تنها یک پست!
دومین منظور ما از نظم در برنامه ریزی است. فکری باید پشت همه تبلیغات شما باشد. مثال: هر هفته دو پست در خصوص خواص خوراکی ها، دو پست تبلیغ محصولات، یک پست از کارخانه و خط تولید، یک پست مناسبتی. این برنامه ریزی می تواند با صحبت با مدیریت فروش در جهت یکسان سازی بیشتر و هماهنگی واحد ها، قوام پیدا کند.
مشاوره با حرفه ای ها: این مسئله درست است که شبکه های اجتماعی و فضای مجازی امکانات فوق العاده ای در اختیار شما قرار می دهند. هر کسی به رایگان می تواند یک صفحه اینستاگرام درست کند و در آن عکس های مورد علاقه اش را آپلود کند. اما زمانی که روال شما تجاری می شود و می خواهید مخاطب جذب کنید یا برند سازی کنید همه چیز فرق می کند. برای تجاری سازی نیاز به فکر، برنامه و هوشمندی است. و حتی خود این شبکه ها نیز امکاناتی در ورژن تجاری شان به شما ارائه می کنند. پس از دانش افرادی که می توانند به شما کمک کنند، استفاده کنید.
اولویت های اجرا
اولویت در تبلیغات صنایع غذایی با توجه به این مشخص می شود که شما چه هدفی دارید و یا در حال حاضر در چه جایگاهی قرار دارید؟
آیا شما در حال حاضر هم یک برند شناخته شده در حوزه صنایع غذایی هستید؟ بنابراین باید عجله کنید! هر چه سریعتر به شبکه های اجتماعی خود سر و سامان بدهید. در صورتی که سایت شما پارامتر های لازم را ندارد بدانید که امروز دیگر مانند زمان هایی که شروع به فرآیند برند سازی کردید تنها روش های سنتی پاسخگو نیست. به فکر باشید.
آیا به تازگی برند سازی برای کسب و کار خودتان در حوزه مواد غذایی را شروع کرده اید؟ خب تبریک! در حال حاضر وب ظرفیت هایی دارد که با هزینه هایی بسیار کمتر از رقبای کهنه کار خود می توانید یک برند موفق باشید. اگر برنامه هایی طولانی مدت برای فروش و بازاریابی دارید، حتما به طراحی سایت اختصاصی با نام و لوگو خود فکر کنید. فاصله بین خریداران و تولید کننده ها با استفاده از فضای مجازی از بین می رود. تنها باید مشورت با یک مجموعه امین و توانا را در نظر داشته باشید. همانقدر که این فضا ایده آل است با استفاده نادرست می تواند به شما ضرر برساند. به فکر زیرساخت باشید و توسعه گام بعدی خواهد بود. یک سایت شکیل از نظر گرافیکی که در دستگاه های موبایل و تبلت هم به خوبی نمایش داشته باشد اولین گام است و پس از آن شبکه های اجتماعی کمک زیادی به معرفی شما خواهند کرد. به جهانی شدن برندتان فکر کنید.
آیا قصد برند سازی ندارید و دنبال کم هزینه ترین روش ها در ابتدای راه تبلیغات صنایع غذایی هستید؟ بهترین پیشنهاد برای شما جهت آزمون و خطا کردن استفاده از شبکه های اجتماعی است. اینستاگرام معجزه می کند. در نظر داشته باشید که درست است این شبکه ها تقریبا کم هزینه ترین هستند اما همیشه اصول را رعایت کنید. به خصوص در انتخاب نام برند مناسب حساسیت به خرج بدهید.
حرف آخر!
شروع کنید. مشاوره بگیرید. اگر همگام با تکنولوژی قدم بردارید، موفقیت شما تا حدود زیادی تضمین می شود.
م.ج.ن
میخوام دو نوع شیرینی کرمانی که دارای مجوزهای لازم بوده و نسبت به بسیاری از شیرینی ها از کیفیت بیشتری برخورداره از طریق فضای مجازی بفروشم. ممنون میشم راهنمایی کنین.
لیلی آزاد
سلام لطفا از طریق تماس با شماره پشتیبانی اقدام کنین تا کارشناسان شرکت براتون توضیح بدهند.
02122374938
09223896531