لیست گروه های نیازمندی برای تبلیغات تلگرام
- تبلیغات اینترنتی, دانلود, ویژه
- مرداد 12, 1396
انتخاب رنگ در بازاریابی چه کمکی به ایجاد کمپین های موفق تبلیغات اینترنتی خواهد کرد؟ روان شناسی رنگ به عنوان یکی از جالب ترین و جنجالی ترین جنبه های انتخاب رنگ در بازاریابی است. این موضوع البته روی بازاریابی اینترنتی نیز تاثیر دارد. اکثر مکالمات امروز در مورد رنگ ها و جنبه های متقاعد کننده و تبلیغاتی است. برای رفع این روند و راه حل مناسب برای رسیدن به یک عنصر واقعا جذاب از رفتار انسان، قصد داریم تا مجموعه ای از تحقیقات که قابل اطمینان ترین مورد تئوری رنگ و تضمین را پوشش دهد، برای شما بیان کنیم. همراه سایت تخصصی پنتازوم باشید.
مرتبط بخوانید: کاربرد های رنگ سبز در طراحی
ابتدا اجازه دهید برند ها را در نظر بگیریم که یکی از مهم ترین مسائل مربوط به ادراک رنگ و منطقه ای است که بسیاری از مقالات در این زمینه به مشکل می رسند. تلاش زیادی برای طبقه بندی واکنش مصرف کننده به رنگ های مختلف وجود دارد:
رنگ به طور کلی به احساسات خاص ترجمه شده است. اما الگوهای پیام رسانی وسیعتری در ادراک رنگ یافت می شود. به عنوان مثال، رنگ ها نقش بسیار مهمی را در خرید و برند ایفا می کنند.
در یک مطالعه به نام Impact of Color در بازاریابی، محققان دریافتند که تا 90٪ از تصمیمات ناخواسته در مورد محصولات ساخته شده بر اساس رنگ محصول است. در رابطه با نقش رنگ در برند تجاری، نتایج حاصل از مطالعاتی مانند اثر تعاملی رنگ؛ نشان می دهد که رابطه بین برند ها و رنگ های مربوط، به تناسب درک رنگ مورد استفاده برای برند خاص است.
مرتبط بخوانید: رنگ قرمز در طراحی و کاربرد های آن
مطالعات بیشتری نشان داده اند که مغز ما ترجیح می دهد برند های قابل تشخیص را خرید کند، این موضوع در هنگام ساخت یک برند تجاری، بسیار مهم است. حتی در تحقیقات رنگی و کاربردی نیز پیشنهاد شده است که برند های جدید برای مشخص شدن رنگ، از رنگ های متضاد استفاده کنند.
انتخاب رنگ در بازاریابی اینترنتی
تحقیقات تکمیلی نشان داده است که استفاده از رنگ ها و درک مشتریان از شخصیت برند، یک ارتباط واقعی است. برخی رنگ ها به طور کلی با صفات خاص (به عنوان مثال، قهوه ای با ناهموار بودن ، بنفش با پیچیدگی، و قرمز با هیجان) آمیخته است هر مطالعات علمی بر روی رنگ و برند، به شما می گوید که رنگ های برای شخصیتی که می خواهید به تصویر بکشید، بسیار مهم است.
این احساس، خلق و خو و تصویری است که برند تجاری شما آن را ایجاد می کند که نقش متقاعد کننده ای را ایفا می کند. اطمینان حاصل کنید که رنگ ها با شخصیت دلخواه برند مطابقت دارند (به عنوان مثال استفاده از سفید برای برقراری ارتباط با اپل و طراحی ساده و آسان) .
درک مناسب از انتخاب رنگ در بازاریابی می تواند توضیح دهد که چرا رنگ های رایج خودرو سفید، سیاه، نقره و خاکستری هستند … اما آیا چیز دیگری در کار است که توضیح می دهد که چرا ابزار بسیار قدرتمند بنفش در انتخاب رنگ در بازاریابی خودرور وجود ندارد؟
یکی از مطالعات بهتر در مورد این موضوع، تخصیص رنگ هالوک است. اطلاعات هالوک برخی از ترجیحات رنگ روشن در برخی رنگ ها را در جنس های مختلف نشان می دهد.
مهم است که توجه داشته باشیم که محیط زیست – و به ویژه درک فرهنگی – نقش مهمی در تعیین تقارن رنگ برای جنسیت دارد که به نوبه خود بر فرد تاثیر می گذارد. به عنوان مثال آبی رنگی برای پسران و صورتی برای دختران (و نحوه استفاده از آن معکوس) تلقی می شود.
در اینجا یافته های Hallock برای بیشترین و کمتر مورد علاقه رنگ مردان و زنان: نکته قابل توجه در این تصاویر، برتری آبی در هر دو جنس (رنگ مورد علاقه برای هر دو گروه) و تفاوت بین گروه ها در بنفش است. زنان فهرست بنفش را به عنوان یک رنگ درجه بالاتر می دانند، اما در فهرست هیچ مردی بنفش نیست. (شايد به اين دليل است که ما ابزار قدرتي بنفش نداريم، محصولي که عمدتا با مردان مرتبط است؟)
آیا می توانید حدس بزنید که کدام ترکیب بهترین عملکرد را دارد؟ (نکته: به یاد داشته باشید، کنتراست مهم است.)
با توجه به این مطالعه، زمانی که افراد خواسته می شود برای ارزیابی محصولات با رنگ مختلف (مانند کلمه آرایش) انتخاب داشته باشند، نام “فانتزی” بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.
همچنین نشان داده شده است که برند های رنگی غیر معمول و منحصر به فرد می توانند قصد خرید را افزایش دهند. به این اثر در اقلام غیر غذایی مانند جلیقه نیز یافت شده است.
تحقيقات بيشتر در مورد مطالعات درک رنگ و ترجيحات رنگي نشان مي دهد مردان رنگ های جسورانه تر را ترجیح می دهند در حالی که زنان تر رنگ های نرم تر را ترجیح می دهند .
به طوری عجیب و غریب به نظر می رسد که انتخاب نام های خلاقانه، توصیفی و به یاد ماندنی برای توصیف رنگ های خاص (مانند “آبی آسمان” و “آبی روشن”) می تواند بخش مهمی از اطمینان از رنگ محصول باشد که بزرگترین تاثیر را به دست می آورد.
انتخاب رنگ در بازاریابی : هماهنگی رنگ + تبدیل
اخیرا موضوع بسیار پرطرفدار بهترین رنگ برای نرخ تبدیل در وبسایت ها بازنویسی شده است. اصل روان شناختی به عنوان اثر جداسازی بیان می کند که یک آیتم “که شبیه یک انگشت بزرگ است” بیشتر به خاطر می آید.
مطالعات زیبایی شناسی ترکیب رنگ و تنظیمات مصرف کننده برای ترکیب رنگ نشان می دهد اکثریت مصرف کنندگان ترجیح می دهند الگوهای رنگی با رنگ های مشابه داشته باشند، آنها از پالت هایی با رنگ بسیار متضاد استفاده می کنند.
از لحاظ هماهنگی رنگ ساخت یک ساختار بصری متشکل از رنگ های مشابه مشابه و متضاد آنها با رنگ های تکمیلی (یا شما می توانید از رنگ های سوم استفاده کنید) راه دیگری استفاده از رنگ پس زمینه، پایه و سایه برای ایجاد یک سلسله مراتب است.
برای مثال، رنگ دکمه:
تمایل به دکمه قرمز 21 درصد افزایش می یابد، اما این بدان معنا است که قرمز دارای نوعی قدرت جادویی برای جذب مردم است. شواهد اضافی در مورد اثرات جداسازی در تعداد زیادی از تست های چند متغیره، از جمله Paras Chopra انجام شده و در مجله Smashing منتشر شده است. چوپرا آزمایش کرد تا ببینید که چگونه می تواند برای برنامه PDFProducer خود دریافت بیشتری را داشته باشد.
مرتبط بخوانید:برندینگ یا برند سازی چیست؟
امیدوارم مطلب امروز سایت تخصصی پنتازوم در خصوص انتخاب رنگ در بازاریابی برای شما مفید بوده باشد. ما برای برندسازی ، انتخاب شعار و انتخاب نام و رنگ برند شما بسته های ویژه با پوشش نیازمندی های شما در این حوزه آماده کردیم. در صورتی که به این خدمات نیاز داشته باشید می توانید از مشاوره رایگان اولیه ما در تلگرام استفاده کنید و یا از طریق صفحه تماس با ما اقدام کنید. شماره مستقیم مشاوره بازاریابی اینترنتی: 09223896531 برنامه ریزی برای موفقیت کسب و کار شما برای ما لذت بخش است.