نقش مشاوره کسب و کار آنلاین در موفقیت
- کسب و کار اینترنتی
- مهر 26, 1396
فروش برند را آیا تا به حال با توجه به برندهای افراد مشهور، نگاه و بررسی کرده اید؟ مسلما فروش برند برای افراد مشهور خیلی بیشتر نمود پیدا میکند. شاید شما به این قضیه فکر کنید که شما خیلی در برند سازی نسبت به افراد مشهور عقب هستید. لغات، مقالات و کتب های زیادی که تعدادشان کم هم نیست تا الان پیرامون واژه برند سازی و فروش برند نوشته شده است. میزان مطالعه شما از این کتاب ها چقدر بوده است؟ برندهای تجاری، قسمت اعظمی از همه ی فرهنگ ها در تمام دنیا و همچنین در دنیای کسب و کار است. برای فروش برند، شما نیازمند یک برند سازی مناسب و ایده آل هستید.
شما باید قبول کنید که یک برند نمی تواند یک فرصت یکباره برای فروش و تبلیغ شما باشد. در عوض، برند؛ یک موتور تجاری است که فرصت های تجاری جدیدی را همراه خود می آورد. سوخت این موتور در فرایند رشد برند شخصی شما تنها انگیزه و توانایی های شما است. و البته آغاز راه این موتور انتخاب نام برند مناسب است.
در پایان برندسازی شما می توانید یک جریان ثابت بین کارفرما و خودتان ایجاد کنید. این جریان می تواند شما و آینده کاریتان را تضمین کند. این لحظه زمانی است که شما می توانید برندتان را به فروش برسانید.
البته برخی اعتقاد دارند که داشتن و فروش برند تنها راه حلی برای جست و جو کردن شغل و فرصت های شغلی است. ایلانا گرشون در این مورد با شک و تردید نگاه کرده است. گرشون استاد انسان شناسی دانشگاه ایندیانا، بلومینگتون و مصاحبه کننده جویندگان کار در ایالات متحده امریکا است.
او در کتاب جدید اقتصاد خود درباره اینکه چگونه افراد شغل مربوط به خود را پیدا می کنند، توضیح داده است. او می گوید که امروزه فروش برند، به افراد برای پیدا کردن شغل کمک نمی کند. با این حال داشتن برند و البته تهیه یک شعار تبلیغاتی خوب برای آن می تواند پذیرش افراد توسط شغل هایی همچون بازریابی را افزایش بدهد.
بر طبق نظرات گرشون؛ مفهوم فروش برند طی یک دوره 30 ساله شکل گرفته و توسعه یافته است ولی هر روز ابهامات بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده است. با توجه به قرارداد اتحادیه، تعداد ساعات متوسط کار در هفته با این روش افزایش یافته است. کارگران به طور متوسط، یک تا یک و نیم ساعت بیشتر از حد مجاز کار می کنند. امروزه اشتغال نسبت به 10 سال گذشته افزایش یافته است.
کارها ثبات کمتری پیدا کرده اند ولی تعداد کار ها هر روز افزایش می یابد. این امر به دلیل وجود یک سیستم آنلاین در بازاریابی تجاری است.
این تغییرات تا حد زیادی رابطه بین کارفرما و کارگر را عوض کرده است. در سیستم های قبلی این رابطه بیشتر فیزیکی و رو در بود، اما امروزه این رابطه به صورت دورکاری است. با حضور برند و فروش آن دیگر کارفرما با انتخاب بیشتری مواجه است و از طرفی خود کارمند هم می تواند با ساخت برند مناسب، نظر کارفرما را جلب کند یا خود اقدام به فروش برند نماید.
اگر برای کسب و کار خود قصد برند سازی دارید این بخش را حتما در نظر بگیرید. امروز روش های توسعه کسب و کار شما فراوان هستند و بدون در نظر گرفتن فضای مجازی برند سازی بی معنی است. بخشی از برند سازی اینترنتی شامل بازاریابی اینترنتی می شود که البته بازاریابی با اینستاگرام را نیز در بر می گیرد و باید به آن توجه کنید و در آموزش بازاریابی اینترنتی به کارکنان خود نیز آن را مد نظر قرار بدهید.
در پایان در نظر بگیرید، بر طبق نظریه گرشون وجود یک برند برای فروش سودی جز پیدا کردن کارهای آنلاین ندارد و او این موضوع را باعث از بین رفتن روحیه کار تیمی و یکسری از مزایای دیگر می داند. به هر حال او اعتقاد دارد که نباید رابطه کارفرما و کارگرا به صورت مجازی شکل بگیرد. هرچند که این موارد تنها نظر گرشون است، اما یک دید جدید از فروش برند به ما خواهد داد.