ایده کارآفرینی اینترنتی و الزامات آن برای موفقیت
- کسب و کار اینترنتی
- فروردین 28, 1396
هزینه تولید محتوا اینستاگرام یکی از مواردی است که صاحبان کسب و کار اینترنتی موفق برای برنامه ریزی بودجه و در مدیریت کسب و کار خود باید به آن ها توجه کنند. در مورد هزینه تولید محتوا اینستاگرام اول از همه توجه کنید که این محتوا گرافیکی است و یا به صورت تولید ویدئو است؟ چه تعداد ویرایشی قبل از ارسال برای هر پست صورت می گیرد.؟ چه تعداد پست در روز آماده و ارسال می شود؟ محتوای صفحه شما چقدر تخصصی است؟ پنتازوم در این مقاله همه این موارد را بررسی می کند.
و علاوه بر آن راهکار هایی برای مدیریت مناسب هزینه تولید محتوا اینستاگرام پیش روی شما قرار بدهیم. شاید هم نیاز به استخدام یک ادمین اینستاگرام داشته باشید!
هیچ شکی نیست که کاربران مختلف و با نیاز های متفاوت از هر سن، جنس و با شغل های مختلف ساعات زیادی را در اینستاگرام سپری می کنند. برخی از کاربران ممکن است استفاده صرفا شخصی از این شبکه اجتماعی داشته باشند و بسیاری هم استفاده تجاری دارند. شما باید متناسب با بودجه، نیاز و نوع مشتریان خود برای تولید محتوا در اینستاگرام برنامه ریزی داشته باشید. اجازه بدهید با یک مثال این موضوع رو بیشتر برای شما توضیح بدهیم.
فرض کنید شما صاحب یک شرکت در حوزه واردات و صادرات مشتقات نفتی هستید، در این صورت تعامل شما با مردم در اینستاگرام به هیچ وقت قابل مقایسه با یک صفحه فروش پوشاک بانوان و یا حتی یک صفحه سرگرمی نیست.
چه تعداد افراد عادی هستند که به محصولات یا تولیدات شما علاقه مند هستند؟! و یا اصولا برای همچنین محصولاتی بازاریابی از طریق اینستاگرام تا چه حد امکان پذیر و منطقی است؟!
آیا برای این نوع کسب و کار ها تولید محتوا اینستاگرام باید متوقف شود؟! قطعا خیر.
اما نوع پست ها و نحوه تعامل با دنبال کننده ها و هم چنین نتیجه ای که ما از تعامل با مشتریان در اینستاگرام خواهیم داشت، متفاوت است.
در مورد این شرکت ها اولین چیزی که اهمیت دارد، به روز بودن صفحه، ارسال پست های مناسبتی و حفظ شان شرکت در شبکه های اجتماعی است. تبلیغات در صفحه های پر مخاطب عام پسند، صفحات آشپزی و.. برای این کسب و کار ها چندان توصیه نمی شود. بنابراین با توجه به عدم نیاز به برنامه ریزی های زمان بر و تبلیغات در صفحه های دیگر، هزینه تولید محتوا اینستاگرام برای مجموعه های شرکتی که مهم ترین مقصود آن ها به روز رسانی محتوای صفحه اینستاگرام است، با کمترین مبلغ در ماه قابل مدیریت است.
از طرف دیگر اگر تمرکز اصلی بازاریابی کسب و کار شما اینستاگرام باشد، علاوه بر هزینه تولید محتوا اینستاگرام باید به هزینه تبلیغات در اینستاگرام نیز فکر کنید. برای آن بودجه ای مشخص کنید. هم چنین شما نیاز به طراحی مسابقه اینستاگرامی برای درگیری مخاطبان با صفحه و برند خود را خواهید داشت و زمان بیشتری را نسبت به نمونه اولی که برای شما توضیح دادیم باید برای رشد و توسعه صفحه اینستاگرام خود در نظر بگیرید.
1- پادکست در اینستاگرام
محتوای صوتی یا پادکست (در صورتی که برای درج در اینستاگرام میخواهید از این نوع محتوا استفاده کنید باید ابتدا یک کاور مناسب برای آن بسازید.)
مشاهده نمونه محتوای صوتی در اینستاگرام
2- پست های آلبومی در اینستاگرام
3- طراحی تک بنر
معمولا با توجه به موضوع کسب و کار شما تهیه می شود.
4- تولید ویدئو
5- تولید انیمیشن
برای هزینه ی تولید محتوای اینستاگرام باید ابتدا مشخص کنید کدام یک از این موارد مورد نظر شماست؟ بهترین انتخاب ترکیبی از همه ی این موارد است که با آن بتوانید با کاربران ارتباط برقرار کنید.
نکته ای که واقعا ذکر آن را برای شما همراهان عزیز ضروری می بینیم، توجه به جزئیات ، نوع خدمات و کیفیت اجرا در یک پروژه تبلیغات و بازاریابی، تولید محتوا، طراحی سایت و انواع خدمات اینترنتی است. در هر حوزه ای ، افراد خبره و مجموعه های مسئولیت پذیر برای انجام کار، سال ها وقت و انرژی صرف کرده اند. بنابراین هزینه های متناسب با تخصص خود را از شما دریافت خواهند کرد.
در صورتی که برای صفحه اینستاگرام خود نیاز به برنامه ریزی، تولید محتوا و پشتیبانی داشته باشید با ما تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را خدمت شما ارائه کنیم. شماره پشتیبانی مستقیم ما 09223896531 و یا در تلگرام پیام بدهید.