کار تیمی و کسب و کار آنلاین
- کسب و کار اینترنتی
- اردیبهشت 16, 1396
مشاور برند چه وظایفی دارد؟ در برندسازی اینترنتی چه مواردی را باید در نظر داشته باشیم؟ مشاوره برند شامل انتخاب شعار تبلیغاتی نیز هست؟ یک مشاور برند چه کمکی به توسعه کسب و کار شما می کند؟ امروز در پنتازوم توضیحات جامعی در خصوص مشاور برند ونحوه تأثیر گذاری آن بر کسب و کار شما در خدمتتان هستیم.
اگر به دنبال ایجاد یک کسب و کار برای خود هستید و یا به دنبال توسعه کسب و کار خود می باشید یا اگر با توجه به محصول و با خدمتی که در فضای کسب و کار ارائه می نمایید و به این نتیجه رسیده اید که می توانید خدمت و یا محصول خود را به یک برند معتبر تبدیل نمایید طبیعی است که شرایط لازم برای این کار را برای خود و مجموعه تان مهیا نمایید. بنابراین در اولین قدم در جستجو های خود در فضای فیزیکی و یا در محیط مجازی به دنبال واژه یا واژگانی مرتبط با برند و یا برند سازی خواهید بود. این جستجوها شما را به مشاور برند سازی،مجموعه های حقیقی یا حقوقی خواهند رساند که به شما اعلام می نمایند در حوزه برند یه برند سازی متخصص هستند.اما می بایست در میان انبوه پیشنهادات بهترین انتخاب را با شرایط خود و کسب و کارتان داشته باشید.
مرتبط بخوانید:برند سازی حرفه ای
برند کلمه و عنوانی است که مشخص کننده خدمات و یا محصول یک کسب و کار و ایجاد وجه تمایز میان محصولات مشابه دیگر است.در دنیا برند های فراوانی وجود دارند که باشنیدن نام آن ها شما به صورت کاملاً طبیعی متوجه می شوید که این ها چه محصول یا چه خدمتی را ارائه می کنند.مرسدس بنز،کوکاکولا،اپل،سامسونگ و… مجموعه ای از برند ها هستند که پس از سال ها حضور در بازارهای کسب و کار نام خود را وارد زندگی روزمره مردم کرده اند واز خرد و کلان با شنیدن نام آنها می دانند با چه محصول یا با چه خدمتی مواجه هستند .اما در این رهگذر، خدمات مشاور برند ویا مشاوران حقی و یا حقوقی برای برند سازی بسیار مهم و حیاتی می باشد. صرف نظر از کیفیت محصولات و یا خدمات که پایه و اساس مهم یک کسب و کار می باشد. پیدا کردن بازار مناسب، ارائه خدمات بازار، بازار شناسی،پیدا نمودن نقاط مثبت محصول یا خدمات، چگونگی نمایش آن به مردم و وجوه تمایز هایی مانند خدمات پس از فروش ومواردی از این دست خود مجموعه وشرح وظایف مشاور برند وبرندینگ می باشد.
مشاور برند
در واقع مشاور برند مانند پل و واسطی میان تولید کنندگان محصولات و یا ارائه کنندگان خدمات و جامعه مشتریان است و با ایجاد فضای مناسب بین این دو باعث ساخت فضای کسب و کار مناسب همراه با وجوه تمایز کافی وهمین طور پاسخگویی به مراجعین و علاقه مندان آن کسب و کار می باشند. باید توجه داشت مسئولیت های منجر به ساخت یک برند بسیار با اهمیت و سنگین می باشد ودارای شرایط خاص و بسیار پر اهمیتی است که می بایست به آن به چشم حلقه های یک زنجیر نگاه کرد و بدون شک چنانچه مشاور برند از اطلاعات و نو آوری های لازم بهره مند نباشد عملا پروژه های برند سازی تبدیل به یک پروژه شکست خورده خواهد شد. همین طور میزان همکاری و مشارکت تولید کنندگان و یا ارائه کنندگان خدمات با مشاور برند یا برندینگ بسیار حیاتی است. چنانچه ایده ها،نظرات و کارشناسی های مجموعه و یا مشاور برند از سوی کار فرماهای مجموعه عملی یا اجرا نگردد نیز این پروژه با شکست مواجه خواهد شد.
مرتبط بخوانید:داشتن یک برند فوق العاده
یکی از عوامل مهم در هر ساختار کسب و کار و تجارت میزان هزینه های شکل گرفته برای آن کسب و کار است. در تمام دنیا کسانی موفق تر عمل می نمایند که با هزینه های مناسب بالاترین بهره برداری را نمایند. لطفاً به این نکته که ذکر کردیم توجه نمایید؛هزینه های متناسب بسیار متفاوت از هزینه های کم می باشد. این که برای یک پروژه برندینگ مدعی هزینه های کم باشیم اصلاً منطقی و صحیح نخواهد بود. در واقع تمام کسانی که مدعی این امر هستند کاملاً غیر حرفه ای عمل می نمایند. بهترین حالت برای هر پروژه اعم از برندینگ و یا هر پروژه دیگری صرف هزینه های متناسب با آن پروژه خواهد بود. اینکه مشاوربرند یا مشاوری در هر حوزه اقتصادی برای کار فرمای خود هزینه های گزاف طراحی نماید واین امر به اجرا رسیده و شکل گیرد ممکن است در کوتاه مدت ضریب های ریسک را پائین آورد اما قطعا در دراز مدت راهکار واقعی این موضوعات نخواهد بود.بهترین حالت ممکن در این امر استفاده از یک مشاور برند حرفه ای،استفاده از ابزار مناسب، طراحی ها و ایده پردازی های جدید و نو و متناسب با یک پروژه برندینگ و هزینه نمودن معقولانه و منضبط در یک ساختار تجاری می باشد.
مشاور برند
بنابراین با توجه به تمامی مواردی که برایتان ذکر نمودیم باید بدانید اگر تصمیم به ایجاد یا اصلاح ساختار مجموعه تجاری یا کسب و کارتان دارید می بایست در انتخاب مشاور برند خود سعی و اهتمام ویژه ای داشته باشید. قریب به یقین ایجاد یک برند پروسه ای زمان بر خواهد بودو احتیاج به صبوری فراوان کارفرمایان خواهد داشت. بسیار بعید به نظر می رسد که برندی یک شبه در عرصه تجارت متولد گردیده و در کمترین زمان جای خود را در بازار پیدا نماید. باید توجه داشت برای تجارت و کسب و کار هر مجموعه حقیقی یا حقوقی ده ها و شاید صد ها رقیب قدرتمند در بازار وجود دارد. این رقبا دقیقاٌ مانند شما فکر می کنند و از خود همواره می پرسند برای رشد و توسعه تجارت خودم چه کاری می بایست انجام دهم؛ بنابراین ساخت یک برند امری سریع و فوری نخواهد بود. مشاور برند در کنار شما قرار خواهد گرفت تا ساختار کار تجاری شما را که تهیه یک محصول یا یک خدمت است را متمایز گرداند اما باید بدانید زیر ساخت های این کار از نقطه شروع تا پایان همچنان در مشت شماست.
مرتبط بخوانید:برندینگ در فضای مجازی
اگر برای تجارت و یا خدمت ارائه گردیده خود زیر ساخت ندارید ابتدا آن ها را ایجاد نموده و سپس به دنبال برند باشید. معنی این کلام به این معنی نیست برند شدن و برندینگ را بعد از راه اندازی کسب و کار خود جست و جو کنید. شما از همان ابتدا می بایست به گونه ای عمل نمایید که وجوه تمایز و قابلیت برندینگ در کسب و کار شما وجود داشته باشد. اگر این کار را انجام نداده اید می بایست در بخش توسعه خود هر چه سریع تر به دنبال این امر باشید.مشاور برند در همین لحظه و موقعیت می بایست کنار شما قرار گیرد و با استفاده از شم بالا و هوش بازاریابی و بازارسازی خود و با تعامل با شما نبض بازار را به دست گیرند و با معرفی محصول و خدمات شما به بازار مشتریان و علاقه مندان از شما نامی بسازند ابعاد تمایز پس از شنیدن آن در ذهن تمام دنبال کنندگان شما جاری گردد.
مشاور برند علاوه بر تخصص بازار و مشتری شناسی به دنبال نکات ریز و پر اهمیتی می گردند که به نظر کارفرمایان یا کسانی که فاقد تخصص هستند به چشم نخواهد آمد. برایتان مثالی میزنیم؛ به ضرب المثل ادب مرد به ز دولت اوست توجه کنید.این جمله دارای یک معنی مشخص می باشد اما سطح تأثیرگذاری آن چگونه خواهد بود؟تصور نمایید این جمله را یک دانش آموز دوران ابتدایی بنویسد و پیش روی شما بگذارد و همین طور تصور کنید این جمله را یک خطاط حرفه ای و مسلط به انواع تحریر خط تحریر نماید. کدام یک از آنها تأثیر گذارتر خواهد بود؟ طبیعی است با اینکه جمله یک معنی و مفهوم را دارا خواهد بود اما شاید شما برای نوشته آن خطاط زمان زیادی را سپری نمائید و از دیدن آن لذت ببرید.
این مثال نمونه بارز تخصص، حرفه و شغل یک مشاور برند است.یک مشاور برند حکم خطاط حرفه ای و کار کشته را دارد که با نوشتن خط خود بر روی شما تأثیر لازم را خواهد گذاشت. بنابراین کارشناسان و یا مجموعه های برندینگ افرادی هستند که قابلیت های فراوانی را برای تبدیل تجارت شما به یک برند را دارا می باشند. اگرچه تعداد کسانی که مدعی تخصص در این حوزه هستند بسیار زیاد است اما باید بدانیم تعداد واقعی افراد مشاور برند زیاد نخواهد بود وشما می بایست با کسانی در این حوزه مشغول به کار شوید که اصول این کار و اصطلاحاً جزئیات آن را به خوبی شناخته و بدان مسلط باشند.
مشاور برند
از اینکه با ما دراین مقاله در زمینه مشاور برند همراه بودید سپاسگزاریم. دیگر مطالب ما را بخوانید و برای ما نظر های خود را ارسال نمایید.
در صورتی که شما صاحب کسب و کاری هستید که در زمینه برندسازی نیاز بهمشاوره و اجرا دارید، حتما با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان اولیه ما استفاده کنید. شماره پشتیبانی برای مشاوره برندینگ :0922896531 . آرزومند توفیق شما در کسب و کارتان هستیم.