مشاوره تجارت الکترونیک و راهبری آن
- کسب و کار اینترنتی, ویژه
- خرداد 5, 1396
شرکت تبلیغاتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟! همراهان خوب پنتازوم امروز با شما هستیم در ارائه راهنمایی هایی موثر در انتخاب شرکت تبلیغاتی مناسب و نکاتی که باید به آن ها توجه کنید. تبلیغات امروز یک نیاز است!
اگر مجموعه ای برای نخستین بار میخواهد یک شرکت تبلیغاتی را انتخاب کند، یا به این نتیجه رسیده که به آن نیاز دارد، نخستین مرحله کار، آمادهسازی مفصل و کامل مقدمات است که چندین مرحله دارد. سازمان اول از همه باید تعیین کند که در درون خود شرکت چه فردی بیشترین صلاحیت را برای یافتن یک آژانس تبلیغاتی دارد.
مرتبط بخوانید: تبلیغات اینترنتی کسب و کارهای لوکس
شما باید تعریف روشنی از توقعات خود از آژانس تبلیغاتی ارایه دهید. بدینترتیب مرحله دوم جستجو که تعیین معیارهایی برای انتخاب بهترین و مناسب ترین آژانس تبلیغاتی برای شماست، آسان می شود.شما می توانید مشخص کنید که این آژانس دقیقا در زمینه چه صنایعی فعالیت کرده باشد و رزومه آن به چه صورت باشد.
به علاوه، باید مشخص کنید که میخواهید آژانس دلخواه شما چقدر بزرگ باشد. شرکتهای بزرگ شاید به دنبال یک کانون تبلیغاتی عظیم باشند که دامنه خدماتش بیشتر از آژانسهای کوچک است. البته در نظر داشته باشید که همیشه آژانس تبلیغاتی بزرگ الزاما مناسب کار شما نیست. مهم مسئولیت پذیری شرکت تبلیغاتی در ارائه خدماتی است که به شما ارائه می کند. آژانس تبلیغاتی قبل از هر چیز، اطمینان پیدا کنید که آن آژانس (یا مشاور) سابقه خوبی و قابل قبولی دارد. جستجو برای یافتن یک آژانس تبلیغاتی در واقع ایجاد توازن بین هنر و علم، ولی به صورت شاخص یک هنر محسوب می شود.!
وقتی درباره بزرگی شرکت تبلیغاتی به اتفاق نظر رسیدید، میتوانید براساس نیازهایتان، درخواست پیشنهاد بدهید و از آژانسها بخواهید سابقه کار و شرح فعالیت خود را همراه ارقام تخمینی هزینهها ارایه کنند. در حین مذاکرات باید از سایر مشتریان آن آژانس آگاه شوید و نمونه کارهایش را ارزیابی کنید. آژانس باید به کمیته جستجوی شما، مرجع معرفی کند. برای شناخت بهتر، میتوانید از محل آژانس تبلیغاتی بازدید کنید و کارکنانش را از نزدیک ببینید، با روند کارهایش آشنا شوید و به میزان انرژی و خلاقیت آن پی ببرید.
مرتبط بخوانید: 9 گام ساده برای مدیریت کمپین تبلیغاتی
اگر بخواهیم به صورت فهرست وار برای شما نکات مهم در انتخاب یک شرکت تبلیغاتی خوب را ذکر کنیم، این موارد را باید در نظر بگیرید:
1- ساختار شرکت و نحوه فعالیت آن
این بخش دقیقا از اولین روزی که شما با یک شرکت تبلیغاتی تماس می گیرید، نمود پیدا می کند. روی نحوه پاسخگویی، پیگیری موارد (به طور مثال ارسال نمونه های کار و.. اطلاع رسانی به مدیریت و..) دقت کافی داشته باشید. علاوه بر آن یک آژانس تبلیغاتی خوب باید از بخش های مختلفی تشکلیل شده باشد:
_ واحد امور مشتریان
_ واحد تحلیل و بررسی
_ واحد ایده پردازی، خلاقیت و گرافیک
_ واحد مدیریت کمپین
2- سرویس های ارائه شده
به این نکته توجه کتید که آیا آن شرکت تبلیغاتی ، خود دارای پلتفرم تبلیغاتی مانند پلتفرم تبلیغات ویدئویی، کلیکی و … است یا خیر؟ درواقع باید بدانید که آیا آژانس مورد نظر شما یک واسط فروش آژانسهای دیگر است یا تنها فروشنده رسانه خود است. به صورت معمول آژانسی که امکان تعامل و فروش رسانههای متعدد غیراختصاصی را داشته باشد، توانایی مانور بیشتری در جهت موفقیت کمپینهای شما را خواهد داشت.
برای مشاوره تبلیغاتی با ما در تماس باشید: شماره پشتیبان آنلاین : 09223896531
نتیجه گیری
هوشمندانهترین برنامههای بازاریابی و قویترین نتایج خلاقانه، زمانی حاصل میشوند که کل تیم با یکدیگر همکاری و ایده پردازی کنند. بیتردید رابطه آژانس تبلیغاتی و آگهیدهنده مانند ازدواج است! بدون همکاری و همدلی مستمر و ارتباط مفید روزانه، کار به جدایی می کشد!
حتما نظرات و تجربیات خود را از همکاری با آژانس های تبلیغاتی برای ما بنویسید. از شنیدن نظرات شما خوشحال می شویم!