مشاوره تجارت الکترونیک و راهبری آن
- کسب و کار اینترنتی, ویژه
- خرداد 5, 1396
برای تهیه یک طرح تجاری باید موارد زیر را آماده کنید:
خلاصه موارد اجرایی
این گزینه سرفصل های موارد اجرایی در کسب و کار شما را تشکیل می دهد و یک نقشه کلی راه را برای رسیدن به اهداف شرکتتان را نشان می دهد.
توضیحات مربوط به شرکت
در توضیحات مربوط به شرکت در طرح تجاری باید مشخص کنید که مزیت رقابتی شما نسبت به سایر رقبا چیست؟ و دیگر این که چه بازارهای هدفی را پوشش می دهید؟
آنالیز بازار
قبل از آغاز به کار بازاری که قرار است در آن خدمات ارائه کنید، بررسی کنید. چه رقبایی خواهید داشت و اقبال عمومی نسبت به محصولات و خدمات شما چگونه است؟ چقدر نیاز به این خدمات وجود دارد؟ و شما چه برگ برنده ای دارید؟
ساختار سازمانی و اعضای تیم
هر کسب و کاری ساختار مخصوص و منحصر به فرد خود را دارد. چون نیازهای متفاوتی دارد و به عنوان بنیانگذار این وظیفه شما است که معین کنید چه افراد با چه تخصصی و چطور فعالیت های خود را انجام دهند.
محصولات و یا خدماتی که ارائه می کنید
چه چیزی می فروشید و این چطور به مشتریان شما کمک می کند؟ چرخه عمر یک محصول چقدر است؟
برنامه فروش و بازاریابی
چطور کسب و کار خود را تبلیغ می کنید؟ برنامه شما برای فروش و بازاریابی چیست؟ روی چه روش هایی تاکید بیشتری دارید؟ یادگیری روش های فروش موثر در این مورد می تواند به شما کمک زیادی کند. به یاد داشته باشید بخشی از بازاریابی اینترنتی مربوط به بازاریابی با اینستاگرام است که باید به آن توجه کنید و در آموزش بازاریابی اینترنتی به کارکنان خود نیز آن را مد نظر قرار بدهید.
تزریق مالی مورد نیاز
اگر نیاز به سرمایه گذار برای جذب منابع مالی دارید، مواردی که باید به سرمایه گذار ارائه دهید، آماده کنید.
حرف پایانی
در تهیه طرح تجاری زمان مناسب را صرف کنید. اما آنقدر با جزئیات آن درگیر نشوید که کار شما آغاز نشود. حد تعادلی را برای آن در نظر بگیرید و شروع کنید. موفقیت در اقدام به موقع است. سربلند باشید.