20 برند با لوگو نارنجی رنگ + تصاویر
- برند های موفق, برندسازی, طراحی و گرافیک
- آذر 21, 1396
10 برند غول دنیا در سال 2018 کدام شرکت ها هستند؟! شرکت BRAND FINANCE که یک مجموعه مشاور مالی معتبر است فهرست 10 برند غول دنیا در سال 2018 را منتشر کرد . معیارهای این شرکت برای این رتبه بندی سرمایه گذاری در زمینه های بازاریابی ، سهام ، و عملکرد مالی است. نکته قابل توجه آنجاست که شرکت آمازون امسال توانست رتبه اول را که سال قبل متعلق به گوگل بود را از آن خود کند .
مرتبط بخوانید: برندسازی چیست ؟ چطور انجام می شود؟
در لیست 10 برند غول دنیا شاهد آن هستیم که شرکتهای مرتبط با تکنولوژی های دیجیتال همچون اپل ,گوگل وفیس بوک در جمع 10 برند غول دنیا دیده میشوند .
البته اگر نگاهی کلی تر به لیست 500 برند برتر بیاندازیم خواهیم دید که شرکت های فعال در زمینه امور ارتباطات و فن آوری اطلاعات ، شرکت های فروشگاهی و خودروساز ها بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند .
این شما و این هم 10 برند غول دنیا در سال 2018:
10-ICBC (بانک صنعتی و بازرگانی چین)
ارزش برند : 59.2 میلیارد دلار
درصد تغییر از سال گذشته : 24 % +
رتبه سال گذشته : 10
از سال 2008 , سهم چین از ارزش برند جهانی از 3 درصد به 15 درصد افزایشیافته است و ICBC ( بانک صنعتی و بازرگانی چین ) جایگاه خود را در دهمین برند با ارزش ترین برند در جهان در دست دارد .
9- WALMART (والمارت)
ارزش برند : 61.5 میلیارد دلار
درصد تغییر از سال گذشته : 1%-
رتبه سال گذشته : 8
والمارت که در رده هفتم در جدول بهترین برند غول دنیا قرار دارد ، در مقایسه با سال 2017 در حال از دست دادن ارزش است , این شرکت سال 2018 را با بستن 60 واحد از کلاب های SAM آغاز نمود که این خود دلیلی بر افت ارزش مالی و آینده نا معلوم این شرکت است .
مرتبط بخوانید : چطور می توان ارزش برند را تعیین کرد؟
8-VERIZON (وریزن)
ارزش برند : 62.8 میلیارد دلار
درصد تغییر از سال گذشته : -%5
رتبه سال گذشته : 7
شرکت ارتباطاتیVerizon %5 از ارزش سال قبلش را از دست داد ، بخش بزرگی از این افت به آن دلیل است که مشتریان این مجموعه ، شرکت های کوچک تری همچون T-Mobile را به آن ترجیح میدهند.
7-MICROSOFT (مایکروسافت)
ارزش برند : 81.2 میلیارد دلار
درصد تغییر از سال گذشته : 6 % +
رتبه سال گذشته : 5
مایکروسافت در سال 2018 شروع خوبی داشتهاست , یکی از نقاط قوت آن به دلیل سرویس ابری (CLOUD SERVICE) است که در این زمینه پس ازآمازون در مقام دوم است . با وجود این , هنوز به طور قابلتوجهی از رقبای خود مانند اپل و گوگل , از نظر ارزش ضعیف تر بوده و میبایست با توسعه همه جانبه خود را در جایگاه بالاتر لیست10 برند غول دنیا جای بدهد .
مرتبط بخوانید : 20 برند با لوگو زرد رنگ + تصاویر
6- AT&T (ای تی اند تی)
ارزش برند : 82.4 میلیارد دلار
درصد تغییر از سال گذشته : 5 % –
رتبه سال گذشته : 4
همانند وریزن ، شرکت AT & T نیز 5 % از آنچه که در سال 2017 از لحاظ مالی ارزش داشت نزول کرده است . احتمالا به همان دلیل مشابه که پیشتر به آن اشاره نمودیم . برای جبران این مساله , این شرکت در حال گسترش بخش سرگرمی خود است .
5- FACEBOOK (فیس بوک)
ارزش برند : 89.7 میلیارد دلار
درصد تغییر از سال گذشته : 45 % +
رتبه سال قبل : 9
فیس بوک که در سال گذشته در جایگاه نهم بود امسال با 45 درصد رشد مقام پنجم را به خود اختصاص داده است . در این گزارش میخوانیم که این برند از مزیت با ارزش و اساسی تسلط برمحتوای دیجیتال برخوردار است که خود یکی از مهم ترین دلایل پیشرفت آنهاست . فیس بوک به خوبی میداند که برای قرار گرفتن درجایگاه بالای فهرست10 برند غول دنیا به چه فعالیت های توسعه ای نیازمند است .
مرتبط بخوانید : 15برند معروف خودروسازی در دنیا!
4.SAMSUNG( سامسونگ )
ارزش برند : 92.3 میلیارد دلار
درصد تغییر از سال گذشته : 39 % +
رتبه سال قبل : 6
سامسونگ که سال گذشته مقام ششم را در اختیار داشت ، با پیرفت چشم گیری امسال در رده چهارم قرار گرفت . همان گونه که همگی شاهد هستیم سامسونگ در حال تبدیل شدن به یکی از قویترین شرکتهای فنآوری در جهان شده است . شرکت سامسونگ علاوه بر گوشیهای Galaxy , تبلت , تلویزیون , لوازم خانگی , تکنولوژی های امنیت خانگی و موارد دیگر را نیز تولید می کند .به احتمال زیاد گوشی های Galaxy نقش عمده ای در قرار دادن این شرکت در جمع 10 برند غول دنیا داشته اند .
3.GOOGLE (گوگل )
ارزش برند : 120.9 میلیارد دلار
درصد تغییر از سال گذشته : 10 % +
رتبه سال قبل : 1
شرکت گوگل با وجود عملکرد قابل قبول در سال 2017 از جایگاه 1 تا جایگاه 3 تنزل پیدا کرد . از آنجا که همه ما میدانیم گوگل در زمینه موتورهای جستجو و فن آوری ابری در جهان بی رقیب است پس در تلاش است تا جایگاه خود را در رده اول دوباره به دست آورد . البته داشتن جایگاه سومین برند غول دنیا نیز رتبه کمی نیست .
2- APPLE (اپل )
ارزش برند : 146.3 میلیارد دلار
درصد تغییر از سال گذشته : 37 % +
رتبه سال قبل : 2
اپل با وجود افت 27 درصدی در سال 2017 از رتبهبندی دوم خودش در لیست برند های غول دنیا دفاع میکند . در این گزارش آمدهاست نزدیک به دو سوم درآمد اپل از تلفن همراه معروفش یعنی آیفون نشات میگیرد پس اگر اپل بخواهد رتبه بالای خود را در سالهای بعد نیز حفظ کند میبایست بر روی مساله گوشی های آیفون تاکید ویژه ای داشته باشد .
مرتبط بخوانید: برندینگ (Branding) یا برند سازی چیست؟
1- AMAZON (آمازون)
ارزش برند : 150.8 میلیارد دلار
درصد تغییر از سال گذشته : 42 % +
رتبه سال قبل : 3
شرکت آمازون با رشد خیره کننده 47 درصد از سال 2017 توانست خود را به جایگاه نخست جدول ما برساند و به نوعی قهرمان این عرصه بسیار سخت و دشوار گردد . آمازون بزرگترین سامانه کسبوکار آنلاین جهان در زمینه سرمایه گزاری و ایجاد درامد ازطریق بازار خرید و فروش است .
اگرچه بعضی ها تصور کنند که تنها منبع درامد آمازون از طریق خرده فروشی آنلاین است ، ولی شرکت در مقوله های تولید زیر ساخت های ابری ، وسایل الکترونیکی و در عرصه پخش موزیک و ویدئو نیز حضور دارد .علاوه بر آن در سال 2017 آمازون حدود 13.7 میلیارد دلار از محل فروش مواد غذایی درامد کسب کرد .امیدواریم که از خواندن مقاله فوق در زمینه 10 برند غول دنیا بهره های لازم را برده باشید.
ما برای برندسازی ، انتخاب شعار و انتخاب نام برند شما بسته های ویژه با پوشش نیازمندی های شما در این حوزه آماده کردیم. در صورتی که به این خدمات نیاز داشته باشید می توانید از مشاوره ما استفاده کنید از طریق صفحه تماس با ما اقدام کنید. آرزومند موفقیت شما در کسب و کارتان هستیم. شماره پشتیبان : 09223896531 و یا پیام مستقیم در تلگرام.