تولید محتوا و سئو : چه ربطی به هم دارند؟!
- آموزش تولید محتوا, بازاریابی محتوا, کسب و کار اینترنتی, ویژه
- خرداد 4, 1399
امروز در پنتازوم قصد داریم 10برند ورزشی دنیا با فعالیتی اعجاب انگیز را معرفی کنیم. برند ورزشی نايک با 29.6 ميليارد دلار سرمايه كه 42 درصد كل سرمايه موجود در بازار جهاني را تحتالشعاع قرار میدهد، بر رقباي ديگر برتري دارد. سه شركت بعدی درمجموع 41 درصد را در اختیاردارند. كه در كل 80 درصد سهم بازار و سرمايه جهان، تحت كنترل اين 4 شركت قرارگرفته است.
مرتبط بخوانید: هزینه بازاریابی محتوا
ارزش برند ورزشی: 6/29 بيليون دلار
نايك بزرگترین تأمینکننده كفش، لباس، تجهيزات ورزشی و در یک کلام بزرگترین برند ورزشی دنياست. بنیانگذار اين شركت فيل نايت با همراهی بيل باور من (مربی باتجربه فيل در دانشگاه ايالت اورگان در منطقه پورت لند آمريكا) در ژانویه 1964 اين برند ورزشی معتبر را تأسیس نمودند. در سال 2012، بيش از 44 هزار نفر در جهان در اين شركت مشغول به كار شدند و تنها دو سال بعد ارزش اين برند ورزشی به 19 ميليارد دلار رسيد و آن را تبديل به با ارزشترین برند در جهان كرد. ارزش برند نایک در سال 2017، 6/29 ميليارد دلار اعلام گرديده است.
برند ورزشی نایک
ارزش برند:8/15 بیلیون دلار
قدرتمندترین شبكه ورزشی در آمريكا ، فعال در زمينه برنامههای تفريحی، ورزشی است. مؤسس اين شبكه آقاي راسموسن همراه با برادرش اسكات در سال 1979 میباشند و 80 درصد سرمايه كل اين شركت متعلق به شركت والت ديزنی است.امروزه اين برند ورزشی برای 100 ميليون خانوار برنامه زنده پخش میکند كه اين ركورد آن را به يكي از باارزشترین و بزرگترین برندها در زمينه تفريحات ورزشی كرده است.
برند ورزشی ESPEN
مرتبط بخوانید: چطور نام برند تاثیرگذار انتخاب کنیم؟
ارزش برند ورزشی: 9/7 بيليون دلار
آديداس پس از نایک در ارتباط با توليد پوشاک ورزشی در اروپا، در مقام دوم بهعنوان يكی از بزرگترین توليدكنندگان لوازم ورزشی قرارگرفته است. آغاز به كار اين شركت توسط آدولف داس لر و در خانه مادريش بوده است سپس با كمك برادرش در سال 1924 به كار توليد کفشهای ورزشی پرداخت. پس از جدايی دو برادر، آدولف شركت آديداس و برادرش شركت پوما را تأسیس كردند. به همين دليل پوما و آديداس هميشه باهم در رقابت تنگاتنگ به سر میبرند.
برند ورزشی آدیداس
ارزش برند: 5/5 بيليون دلار
يك شبكه ورزشی ماهوارهای در انگلستان و ايرلند و يكی از بزرگترین برندهای ورزشی دنيا میباشد. نقش غالب اين برند در تجاریسازی ورزش انگلستان از سال 1991 تاكنون بوده است. در سال 2017 ميلادی، اسكای با پرداخت مبلغی بالغبر 8/1 بیلیون یورو با شكست رقبای خود (گوگل و نت فی کس) توانست حق انحصاری خود را برای شركت در ليگ انگلستان به دست آورد.
برند ورزشی اسکای اسپرت
ارزش برند ورزشی: 4/4 بيليون دلار
اين برند تخصصی ورزشی توسط كاپيتان تيم فوتبال مريلند (كوين پلانك 23 ساله) در ايالت متحده آمریکا در زیرزمین خانه مادربزرگ وي راهاندازی شد و بعدازآن تبديل به رقيب سرسختی برای نایک و آديداس گرديد. اين برند ورزشی در زمينه كفش و لباس ورزشی غیررسمی فعاليت دارد. آندر ارمور در سال 1999 اولين فرصت تبليغاتی خود را با استفاده برادران وارنر از لباسهای اين برند ورزشی در فیلمهای خود به دست آورد. اين فیلمها از لباسهای اين شركت جهت شخصيت اصلی داستان استفاده كردند. آندر امور بهعنوان يكی از برندهای محبوب توليد پوشاک ورزشی با بزرگترین ورزشكاران دنيا قرارداد امضا كرده است بهعنوانمثال: استیون كاری (ستاره ليگ ملی بسكتبال آمريكا موسوم به NBA) بهعنوان چهره معروف اين كمپانی برای پيشبرد اهداف آن در زمينه بازاريابی و فروش فعاليت میکند.
برند ورزشی آندرآرمور
مرتبط بخوانید: برند سازی حرفه ای و مراحل آن
ارزش برند: 4/2 بيليون دلار
اين شركت متشكل از صاحبان باشگاه ليگ برتر بيس بال در نيويورك است. اين شركت سايتی رسمی برای علاقهمندان و دنبال كنندگان ليگ برتر بیسبال بوده و سالانه 4 ميليون نفر مخاطب به مخاطبان آن افزوده میگردد. در اين سايت مخاطبان میتوانند اخبار، ردهبندی آمار و كليه برنامهها را به صورت زنده مشاهده نمايند. اين شركت مدعی است که بزرگترین شركت رسانهای بوده كه تابهحال كسی در خصوص آن چيزی نشنيده است.
برند ورزشی MLB
ارزش برند: 2 بيليون دلار
بزرگترین سازمان برگزارکننده هنرهای رزمی يو اف سی میباشد. اولين مسابقه اين شركت در سال 1939 در کلرادو آمريكا برگزار شد. اين مسابقات دریازده گروه وزنی برگزار میشود. در سال 2016 كمپانی زوفا بهعنوان شركت اصلي كمپانی UFC به ويليام موريس تنها در ازا 2/4 بيليون دلار فروخته شد. اين كمپانی در طی سالهای گذشته نمودار رشد فراوانی داشته و در سالهای آتی به يكی از بزرگترین برندهای ورزشی جهان تبديل میگردد.
برند ورزشی UFC
ارزش برند: 4/1 بيليون دلار
شبكه ورزشی تفريحی ماهوارهای است كه در تملک شركت كمپانی قرن 21 می باشد و درابتدا زمينه فعاليت اين شركت نيويورک و حومه آن بوده است. برنامههای آن در زمينه ورزش و انواع برنامههای تلويزيونی شامل مستند و ميز گردو … بوده است. در سال 2017 ارزش اين شركت به دليل مستمر بودن برنامههایش به 4/1 بیلیون دلا ررسيده است و بر طبق اعلان این شرکت در سال 2014 تعداد مخاطبانش به 223 هزار خانوار رسيده است.
برند ورزشی یس
ارزش برند ورزشی: 0.8 بيليون دلار
يك شركت تولیدکننده لوازم ورزشی در ایالاتمتحده می باشدكه از سال 2005 به بعد بهعنوان يك شركت از زیرمجموعه آديداس وارد ميدان رقابت ميان شرکتهای بزرگ ورزشی گرديده است. دامنه اصلی كار برند ريبوک در زمينه كفش ورزشی و اسپانسری برای مسابقات UFC همچنين ورزش كراس فیت و اسپارتان میباشد. طراحی اولين کفشهای RUNNING در سال 1995 توسط ويليام فاستر و در اتاقخواب وی در بالای مغازه شيرينی فروشی پدرش، انجام گرفت. در سال 1981 سرمايه اين شركت به 5/1 ميليون دلار رسيد.
برند ورزشی ریبوک
مرتبط بخوانید: 10 برند عطر مردانه برتر جهان
ارزش برند: 0.65 بيليون دلار
شبكه ورزشی جديدی در آمريكا می باشدكه متعلق به شركت سرمایهگذاری FENWAY است. اين شركت در مارس 1994 تأسیس و از همان ابتدا بهصورت تخصصی به كار پرداخت. گفته میشود كه اين برند در سال 2017 معادل 6 ميليارد ارزش پیداکرده است و هرساله بر ارزش آن افزوده میگردد.
برند ورزشی NESN
از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید سپاسگزاریم. در صورتی که شما صاحب کسب و کاری هستید که در زمینه برندسازی نیاز به مشاوره و اجرا دارید، حتما با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان اولیه ما استفاده کنید. شماره پشتیبانی : 0922896531 . آرزومند توفیق شما در کسب و کارتان هستیم.